על מה זה ולמה?

ריאיון עם אילי ואביגיל

  

  

אני: תגידו, מה זה סלט מחשבות?

אביגיל: המון מחשבות שהן מתאבדות ונהיה סלט…

אני: מתאבדות?!

אביגיל: כזה מתערבבות נו, כל המחשבות, כשהן באות ביחד… זה לא שייך, אבל תמיד כשאני חושבת על משפחה מורחבת, אני רואה בראש סוס דוהר מסביב.

אני: בטח שזה שייך.

אילי: כשאתה רגוע אז זה אולי שתים שלוש מחשבות… וכשאתה מולחץ, אז נהיה לך במוח סלט מחשבות.

אני: המוח זה מקום חלול?

אילי: כן, המילים חודרות למוח משני הצדדים, כאן, את רואה? מהאוזנים, המילים הן נהיות מחשבות במוח, הן כמו אוויר, הן קיימות אבל לא רואים אותן. ואז הן יוצאות גם מכאן, את רואה? מהפה. זה כמו שאוכל נכנס לפה ויוצא קקי מהצד השני, מכאן, את רואה?

אני: אני בהחלט רואה.

אילי: כן, ואחר כך יוצא בצורת מילים, כמו שהאוכל יוצא מהצד השני, מכאן, את רואה?

וככה קרה שהאחיינים החכמים שלי הפנו את תשומת ליבי לשני דברים מעניינים: אביגיל לזה שאסוציאציות הן גם סלט מחשבות, ובכלל לעניין של אסוציאציות קבועות/תמוהות, יודעים למה אני מתכוונת? ואילי שקצת אובססיבי בזמן האחרון לענייני העיכול ותוצריו השונים, הראה לי את ההקבלה בין מזון ומילים, עיכול וחשיבה, וכן הלאה…

בבלוג הזה החדש שלי, אני מתכוונת לתת דרור לסלט המחשבות שלי, ולתוצרים השונים והמשונים שלו, שירה, הגיגים, דברים ויזואליים שאני עושה או מוצאת, מה שיבוא.

סָלָט (ז' )  1. מזון עשוי תערובת של ירקות או פירות חיים שונים מתובלים בחומר נותן טעם כגון מלח חומץ שמן וכדומה. 2. (בהשאלה, בלשון דיבור) "שאר ירקות", תערובת, ערבוביה. [סלט-, סלטים, סלטי-]

מַחֲשָׁבָהּ (נ')   רעיון, תוצאה של החשיבה, מה שהאדם חושב בליבו.

ואני אוהבת את העובדה, שגם אברהם אבן שושן, בבואו להסביר את המילה מחשבה, מיקם אותה במקום הנכון. לא בראש, היכן שרוב בני האדם נוטים למקם מחשבות כי אם בלב. 

צ'אקרת הלב    אנאהאטא, अनाहत ,anāhata   "התוף ההולם תמיד".

           

ירוק עמוק, ורוד. אמצע החזה, מעל הלב. אוויר. מרכז הרגשות של הגוף. אחראית על אהבה, רחמים ואמפתיה. פתרון בעיות והתמודדות עם פחדים. שולטת על הלב, על מחזור הדם ועל מערכת החיסון. היא הצ'אקרה המחברת בין שלוש הצ'אקרות העליונות והשלוש הארציות ומשפיעה עליהן.

עידו: זה רימונים אדומים, לימונים צהובים וגרעינים כחולים.

תגים: , ,

6 תגובות to “על מה זה ולמה?”

  1. גליה Says:

    נחמד ביותר.כיף לקרא!
    גם את וגם נכדי המתוקים והחכמים ממלאים את לבי בחום אהבה וגאוה.

    אמא

  2. tamib4 Says:

    מקסים לגמרי.
    אביגיל התכוונה למתאבדות או אולי מתעבדות?
    ואפילו אבן שושן הסתבך קצת כשהוא מנסה להסביר מהי מחשבה בעזרת המילה לחשוב…
    בדיוק קראתי היום משהו ברפואה סינית על כך שכל הרגשות נובעים מהלב, על אף שרגשות שונים מקושרים לאיברים שונים ומשפיעים עליהם, למשל, הפחד לכליות, העצב לריאות והכעס לכבד…

    והתוף ההולם תמיד, איזו שירה טהורה.

  3. דורית Says:

    מקסים – הכול!

  4. קרן שחר Says:

    מחשבות-צבעים-מילים-צלילים
    מתחברים בשרוך ארוך
    מתלפף-אוהב בֶלב
    פועם נושם חולם

    עונג של סלט

  5. אביגיל Says:

    למיכל, טודה שהכנסת אותי לבלוג שלך
    מאביגיל

  6. מאיה Says:

    איזו השקעה ויצירתיות
    כן ירבו

להשאיר תגובה

