רגלים ושמים

בשמים של בדיל

מתוח כבל

ואישה הולכת עליו.

לאט.

רחוק מתחתיה אף אחד לא יודע

על האישה

ההולכת לבדה

על כבל מתוח בשמים אפורים.

גם הציפורים

אדישות אליה

ואין אף עין שתראה אותה במסעה

ואיך היא מועדת בכל פעם לשבריר

ואיך היא מוצאת

שוב

את האיזון.

פורשת ידיה ומחדשת

את אחיזתה באויר.

 

ואם למטה ירים איש את ראשו באקראי

ואם ילכד מבטו במבט האישה

ואם היא תראה שאין הפתעה או פחד במבט שלו

המלווה אותה כשהיא ממריאה

 

פַּחַד ז'

1. מורא, יראה. 2. כינוי לאלוהים שיראים מפניו. [פחד-, פחדו; פחדים]    מילים נרדפות: חשש, בהלה, חרדה, אימה, חיל ורעדה, خَوْف, בעתה.

 רגע לפני הספר. צריך לאסוף את כל מה שיש, את כל הכלים שצברתי כל השנים, כדי להתמודד עם הפחד. להזכיר לעצמי, שאני עושה הכל מאהבה: אהבת הכתיבה והקריאה, אהבה לעולם ולטבע ולבריות האנושיות הפוחדות שבעולם הזה, כמוני. להזכיר לעצמי דבר אפילו יותר חשוב: שזו לא באמת אני, זו שעושה את זה, זו מישהי שגדולה יותר ממני שמחזיקה לי ביד, ולה שייך הכל, ולי יש פשוט מזל לדבר אותה. יכול להיות שעשיתי את זה טוב יותר או פחות, לא חשוב. היה לי כיף.

תגים: ,

5 תגובות to “רגלים ושמים”

  1. דורית Says:

    נפלא

  2. תמי Says:

    נכון, נכון, נכון.

  3. מאיה Says:

    אולי אני אקעקע את זה?או שאתחיל לפזר פתקים ברחבי?

  4. נגה Says:

    אני קוראת עכשיו את הספר שלך, אני במקרה גם טבחית :) וביום אחד כבר חרשתי שליש ואני לא מסוגלת להפסיק לקרוא… זה סיפור מקסים ומאד מרגש, רק רציתי להגיד תודה.

  5. mooncatom Says:

    הי נגה,
    איזה הפתעה נעימה על הבוקר!
    אני אוהבת לשמוע שנהנים מהספר שלי כולם,
    ברור, אבל כשאת אומרת שאת טבחית,
    הלב שלי מתרחב עוד קצת…
    ת ו ד ה
    גדולה!
    ואפילו גם חיבוק.

להשאיר תגובה

