ביום שישי בלילה לא יוצאים מהמחילה

שם בעברית: קיפוד מצוי  

שם בערבית: قنفذ (קונפוד')  

שם באנגלית: Hedgehog  

שם בלטינית: Erinaceus europaeus concolor 

מזון: חלזונות חרקים בעקר ומעט פירות וירק. 

בית גידול: גינות, שדות בור, חורשים 

מאפיינים נוספים: פעילי לילה. בשעות יום מסתתרים בסבך או במחילות מתחת לזרדים. נכנסים לתרדמת חורף.

בוקר טוב קיפוד טיפש, אתה לא יודע שביום שישי בלילה לא יוצאים מהמחילה? אני כבר למדתי את זה ממזמן. ואתה שילמת על זה הלילה בחיים שלך. אוי קיפודי. אולי הייתַּ רעב? אולי היו לָךְ גורים להאכיל? ואולי סתם, לנשום מעט אוויר, לפני תרדמת החורף. ועכשיו אתה מטעמים לעורבים. חייך הקטנים והסודיים בעיר הזו לא שרדו הפעם. קיפוד דרוס, על הכביש בבוקר שבת, הבפנים שפוך בחוץ, והבפנים שלי מתחיל להתערבל בצער, מתפתל לקשר בתוכי, שואף לצאת בדמעות.

צ'אקרת מקלעת השמש  מניפורה,  manipūra , मणिपूर "מרכז האש".   

צהוב, כתום בהיר, ירוק בהיר.   מעל הטבור, מתחת לאזור הסרעפתאש.  כוח הרצון, עוצמת השליטה במהלך חיינו, יכולת קבלת החלטות והפעלת רגשות שליליים כמו כעס, טינה, קינאה ושינאה. איזון בין אופטימיות ופסימיות, מצפון, רגשות אשם וחרטה. שָּׁליטת האיברים הפנימיים, וחלקים מסוימים במערכת העצבים. שיבוש באנרגיה בצ'אקרה זו עלול לגרום לשינויים במצב הרוח, התקשות בקבלת החלטות, דיכאון וחולשה פיזית.

            

תגים: ,

4 תגובות to “ביום שישי בלילה לא יוצאים מהמחילה”

  1. whisper Says:

    אוף, איזה עצוב. אני כל כך אוהבת קיפודים. :(
    כן, גם אני ביום שישי בלילה לא יוצאת מהמחילה,
    אבל אולי אם הייתי מוחלת על כבודי מדי פעם
    גם בשישי בלילה, היה פחות כואב…

  2. mooncatom Says:

    תאמיני לי לחישה יקרה,
    ממש ממש לא צריך לצאת מהמחילה
    ביום שישי בלילה.
    זה מיותר.
    זה בעיקר רעש וטינופת,
    גברים צועקים ונשים מקיאות…

  3. מירב Says:

    סבתא שלי היתה אומרת 'גנפוד'
    ואני הייתי בטוחה שהיא מתכוונת לגמד
    אז בזכותך הבנתי עוד משהו ממנה
    אחרי יובלות
    תודה
    וסליחה לגנפוד המסכן

  4. mooncatom Says:

    סבתא תמיד צודקת,
    אפילו אם מגלים את זה אחרי המון שנים…

להשאיר תגובה

