חוק ראשוני

לא להקשר: חוק בודהיסטי ראשוני.

הייתי מתה להיות בודהיסטית אבל להקשר

זה חוק ראשוני אצלי:

פיסת נייר,

חתול קטן מגולף,

שושנת פלסטיק ורודה,

אם הייתי אומרת שהם מחבקים אותי האם זה היה מגוחך?

אבל אחרת, איך הייתי מסבירה את הצורך להקשר:

למקל כביסה ישן מעץ,

לכוס אמייל כחולה,

לקופסת קרטון מרוטה בשוליה.

האם אלה מחבקים? אין לי ברירה אלא להודות,

שזהו חיבוק החיוני לקיומי:

של כפית כסף משחירה,

של שרפרף צרוב שמש,

של סל קש אדום.

ראשו של הבודהיסט גלוח ונקי ממחשבות שווא

ומאהבה ארצית:

לפנקס שחור,

לבקבוק מזכוכית ענברית,

לציפור מכנית מפח.

והוא לא זקוק לחיבוק, או שהוא מוותר על החיבוק, או שהוא שכח מזמן

את החיבוק, ואינו מתגעגע עוד אל החיבוק, או ששורף גם לו

במקום של החיבוק.

         

לא להקשר, בגירסת פפטג'י:

http://www.youtube.com/watch?v=KXX6KMOt4q4&feature=player_embedded

תגים:

12 תגובות to “חוק ראשוני”

  1. whisper Says:

    הו, בדיוק מה שהתעסקתי איתו כל היום –
    פיתחתי פטיש היסטרי למותק (הגיטרה שלי)
    מרוב חוסר הצמדות –
    פפט ג'י ענק! :)
    וhappy new year sister

  2. mooncatom Says:

    גיטרה זה מושא התאהבות ראוי ביותר
    אני לגמרי מבינה אותך…
    אכן מותק!
    שתהיה לך שנה מצויינת,
    שתשירי את דרכך אל השמחה!

  3. שועי Says:

    תודה מיכל, זה יפה מאוד. יש לי חיבה לישן, אפילו לעתיק היומין.
    אנשים שאני אוהב המון שנים תופשים אצלי מקום כזה, שבאמת איני יודע מה אעשה בלעדיהם בעולם.
    מפנה אותך לשיר הבא:

    אני חושב שהתחלתי לשמוע אותו ברקע (בהכרתי בלבד) תוך כדי הקריאה ברשימה
    (-:

  4. mooncatom Says:

    אוי אוי, למה לעשות לי לבכות,
    בצהרי שישי שמשיים שכאלה???
    טום וויטס, הקול שלו זה בדיוק זה…
    שרוט, מרוט, יהלומי.
    מלפני שלושים שנה כמעט. ונצחי.

  5. טלי Says:

    סלט החפצים והמחשבות שלך מרגש מאוד, מיכל.

    וכיוון שאני פטישיסטית ידועה, וכל חפץ, שיר, מאכל, או אדם שהכרתי פעם מהדהד אצלי הדים קדימה בזמן, כנראה שאני מאוד רחוקה מהאידיאלים הבודהיסטים…

    (-:

  6. mooncatom Says:

    תודה טלי,
    אני שמחה על עוד חברה לצרה…
    ואמשיך לשיר את שירי ההלל שלי
    לכל יצור קטן,
    חי או צומח או דומם.

  7. גילת Says:

    לו היתי בודהיסטית לא היה לי מקום לשמור על כל הדברים החשובים והיקרים כדי שלא יסחבו איתי לכל מקום. אז הייתי יכולה לרוץ , קלה. ובטח היתי מנסה למצא מה שזרקתי. עכשיו אני לא מבזבזת זמן על צער וחיפושים כי הכל שמור אצלי בערימות. זה נותן לי סוג של ביטחון שלא הפסדתי משהו.

  8. mooncatom Says:

    גילתי,
    הערימות שלך הן הערמות הכי מקסימות
    בכל העולם כולו.

  9. צבי Says:

    תודה, מיכל
    כך ארצה לפתוח את יתרת שנותיי [הגריגוריאניות],
    בקריאת מילים אשר יזכירו רעב, שלעיתים קהה.

  10. mooncatom Says:

    תודה צבי,
    וכך ארצה אני לפתוח את יתרת שנותי [הגריגוריאניות]…
    בקבלת מילים חמות
    אשר יזכירו לי
    שיש מי שקורא ומזדהה.

  11. רות Says:

    מיכוש
    שנה נפלאה לך עם שפע הצמדויות,ראית את הילת הירח נצמד לירח? חיבוק עגול ומדויק בלי לעשות ענין ממכתשים וכתמים. ככה פעם שמש ופעם כוויה. שנה טובה יקירה.
    רות

  12. mooncatom Says:

    רותה,
    אני מחבקת אותך
    כחבק ההילה את הירח
    שנטובה לך.

כתיבת תגובה

