[14] ארבעה אנשים מבוגרים

הבחנתי שעל השולחן מולו מונח העיתון ביידיש 'פארווערטס' וזה היה נחמד כי יום לפני זה קניתי את הביוגרפיה של יצחק בשביס זינגר ועל הכריכה הוא מצולם יושב בכורסה גדולה, מוסתר מאחורי עיתון גדול מאותו סוג בדיוק, ורק קרחתו ועיניו מכווצות הגבינים מציצים. והנה כפילו יושב כאן בבית הקפה לצידי, ביום שישי בבוקר, אבל נראה דווקא חביב וסבאי משהו. ביקשתי רשות לצלם אותו והאיש התחיל לדבר בספרדית. אני לא מדברת אף מילה בספרדית אבל לא היתה בעיה להבין מה הוא אומר. מלמלתי משהו, הוא שאל: בפולין? ואמרתי כּן, והרגע הטרגי-קומי הזה חנק אותי לגמרי. בחוץ ירד מבול ואני ניסיתי בצורה הכי מנומסת שיכולתי להפרד מעליו ואז לשכנע את חברתי שבחצי דקה שיחה, מונולוג בעיקר, הוא סיפר לי שהוא היה בברגן בלזן ושכל המשפחה שלו נספתה בשואה ואני הודיתי בפניו שהמשפחה של אמא שלי גם, בפולין. היא לא כל כך האמינה לי. כשהגשם הפסיק לרדת יצאנו מהקפה ופנינו אישה לדרכה. העצים נטפו מים, האוויר היה חמים וצלול, משהו מפוייס היה בעיר הרחוצה. בתחתית שדרות בן ציון ישבו שלוש נשים מבוגרות וגם את רשותן ביקשתי לצלם. שלוש נשים בשחור וגבר אחד בקסקט.

~~~

המילה של אתמול:  חִידָה נ'   1. שאלת-ניחוש, שאלה המכילה רמזים ותיאורים עוקפים לחפץ או למושג מסוים ולפיהם על הנשאל לפתור ולגלות את הדבר. 2. דבר סתום ומופלא שקשה להבינו. 3. משל, אלגוריה. 4. סוד, תעלומה. [חידת-, חידות]

2 תגובות to “[14] ארבעה אנשים מבוגרים”

  1. שירן Says:

    מעניין מאוד. יש קשר בין התמונה הראשונה ולשנייה? מדובר באותם אנשים?

    • mooncatom Says:

      לא הבנתי את שאלתך שירן,
      האם קראת את מה שכתבתי ברשומה?
      בכל מקרה, בתמונה הראשונה גבר,
      ואילו בשניה, שלוש נשים.

להשאיר תגובה

