ברכבת לירושלים

בדרך

ויכול להיות שאני טועה,

כשאני חושבת שלאהוב זה יותר מלכתוב?

ואולי לנשום בשניים זה פחות לנשום?

ואולי זה רק הרגל כזה לא טוב

לרצות כל כך אהבה של איש,

כאילו אהבת החיים עצמם לא מספיקה:

 

דברים יפים משאוכל לתאר

דברים שכוחים וזניחים ומרופטים

ירוקים שהעין אינה שבעה מהם

חלודים, זרוקים, עקומים

דברים עם גלגלים וברגים וצירים

דברים מאובקים

ודברים פורחים בוורוד בהיר מאוד.

 

שיש להם שמות כמו גפנים וזיתים,

או נחל וסלע,

דברים רוויי אפילה ירוקה,

דברים קטנים שנושמים בתוך הסבך,

וכאלה שמתווים

את קו ההר מול השמים.

 

דברים שמישהו סימן באדום על צלע ההר.

 

שנחפרו וניבנו ונערמו והושארו

ודברים שקוראים להם רקפות.

 

 

 

בעיר 

ברור לי שאף אחד כאן לא טורח להסתכל.

אם היו מביטים, הרי היו רואים,

איך הגוף העירום מתווה עצמו

עד הפרטים הקטנים ביותר

מתחת לגלימת הברונזה הדקיקה,

איך פטמוֹת מקסימוֹת מנקרות את השמים החמוּרים.

כמו האבן הורדרדה, בירושלים הכל קר וחם ביחד

והברונזה רותחת.

 

תגים: , ,

6 תגובות to “ברכבת לירושלים”

  1. שוֹעִי Says:

    כבן בנו או גלגולו של המפוזר מכפר אז"ר אני ממאן לצאת ברכבת לירושלים
    שמא אסע ואשאר לנצח בגבול תל אביב
    אבל הרקפות והרכבות, כמעט מתחשק לתת לרשימה את הכותרת נסיעה ברקפת לירושלים, ותיאורי הנוף בשיר השני יפים, מתאימים גם כן לכותרת נסיעה ברקפת בירושלים
    וגם, לא בטוח למה, הזכיר לי את השיר הנושן Flower של Sonic Youth.

  2. mooncatom Says:

    תודה שועי,
    אכן נסיעה ברקפת לירושלים – זה מסכם את העניין מצויין…
    ובאמת, אי אפשר שלא להזכר בסיפור המקסים ההוא כשנוסעים ברכבת.
    ואני מציעה שתיקח את ילדיך שישגיחו עליך שתעבור בביטחה מאוטונע לתחבוס, ותסעו ברכבת לירושלים בחורף זאת חוויה מרגשת נורא.

  3. תמי ברקאי Says:

    נראה לי שרכבת זו בעצם הדרך הכי נכונה להגיע לירושלים, העיר חמורת הסבר, אם כבר אז להגיע דרך ההרים והעצים והרקפות, לפני שחוטפים את ירושלים לפנים.

    ולגבי השיר הראשון… הוא יפה יפה
    ולא חושבת שיש יותר או פחות. אהבה ושירה הם שני דברים חשובים לקיום
    ונראה לי שלפעמים לכתוב זה יותר פשוט (אבל, צר עולמי וכו')

  4. mooncatom Says:

    טוב מי כמוך יודעת ירושלים
    נמרת לוטוס ירושלמית בדימוס שכמוך.
    אהבה ושירה
    זה פשוט את יודעת,
    מהדיונים האלה, ההתמקחויות עם אלוהים,
    אם אני אוותר על זה אז יהיה לי זה וכאלה דברים.
    לכתוב זה לבד,
    לבד זה פשוט…

  5. רות Says:

    זה כל כך יפה מיכל. העליה לירושלים, לאנשי המישור והשפלה [במיוחד לאנשים שמסתכלי ם] היא תמיד רב שכבתית, ההר לעולם לא יהיה , נניח, רק גירני, הו הו ההר מביט ממרומו, מחניק מעבים . הדרך מאותתת בסמלים וניסים .כמו אהבה.
    התרגשתי מאוד יקירתי.
    רות

  6. mooncatom Says:

    …הדרך מאותתת בסמלים וניסים, כמו אהבה.
    איזה יפה!
    תודה רות

כתיבת תגובה

