הרחוב הסגול

יש רחוב בתל אביב שלובש בכל אביב שמלה סגולה, מכירים? יש משהו בכתמי הצבע המופיעים בעיר במועדם, שמחבר את הלב אל הטבע ומחבר אל עונות השנה ואני מודה כל כך ללהבות הצאלונים האדומים והצהובים, לכתמי האלמוגן, לוורוד המתפרץ של ההרדוף, לאיי החרציות בשולי החצרות, והכי הכי לסיגלון, שקוראים לו גם ג'קראנדה.

1

2

.

את תלבשי את השמלה הסגולה
ושתי עינייך מוצפות באור כהה
את תשלחי חיוך אל כל עובר ושב
וסיגלית פתאום תפרח בשערך
את תזמרי לך שיר שאת מיליו שכחת
את תצחקי פתאום ולא תדעי מדוע
כשאנחנו נצא ביחד

מילים מאת חיים חפר, מנגינה של סשה ארגוב. איזה שילוב, איזה מלווים ואיזה הרמוניה סגלגלה

.

3

תגים: ,

14 תגובות to “הרחוב הסגול”

  1. שוֹעִי Says:

    …ואז, אם אני זוכר נכון, בסוף מאי ותחילת יוני מוצאים מרבדים של הסגול-כחול הזה בכל מקום.
    וזה נורא יפה וגם נורא עצוב.
    ואז באמת מתחיל הקיץ.

  2. mooncatom Says:

    זה בדיוק מה שחשבתי,
    כשראיתי את המרבד מתהווה,
    נורא יפה ונורא עצוב.
    דרך אגב, השיר הזה?!
    גם.

  3. שועי Says:

    השמלה הסגולה
    על ארבעים האקורדים שלו
    הוא שיר יפה מאוד מבחינת הלחן, די לא ייאמן
    ובכלל סשה הוא מגדולי- הגדולים שפעלו כאן ושם.
    דווקא המלים של חיים חפר, לדעתי
    צריכות מקצה שיפורים
    (קצת קשה לי עם חיים חפר)
    אבל מי ינגע בכזאת קלאסיקה, מי.

  4. mooncatom Says:

    נכון נכון ונכון…
    אבל כשסשה (גדול, להגיד כשסשה!) מלחין את נתן
    אז הארגוביות נוגעת באלתרמניות ואויש אויש…. כן.
    בשיר הזה אני הכי אוהבת את השורות הראשונות דווקא:

    הבוקר יבוא הבוקר יבוא
    אנחנו לא נישן את כל הלילה לפניו.

    זה תמיד נוסך בי מלנכוליה חמצמצה-מתוקה כזו, סגלגלה…

  5. המחסנאית Says:

    איזה יופי. גם אצלנו היקרנדה (אפשר גם ג'קראנדה ) החלה לפתע לפרוח , בשדרות ובפארק וסתם בחצרות ופינות רחוב.
    עדיין לא בשיאה ואני עדיין עוקבת אחר פריחתה.
    עלי היא דווקא נוסחת אושר ולא מלנכוליה למרות סגלגליותה. יש בה מין גודש נדיב. עוד יומיים שלושה היא תציף את הפארק מלמעלה ומלמטה ואז להרף עין אפשר להיות חיוך אצל באי הפארק.

    הרמוניה עושה טוב לנשמה.

  6. mooncatom Says:

    הי מחסנאית,
    המסע הסגול שלי היום לא נגמר,
    זהו יום סגלגל ואני שמחה
    שהוא משרה עליך שמחה…
    תיכף ממשיך!

  7. טלי Says:

    יום אחד אני אספר לך בדיוק על הפרויקט שאני עושה עם קבוצות ילדים, ועל הספר שעומד במרכזו, והגבירה הסגולה שכמו שאני מספרת לילדים ה-כ-ל אצלה סגול, והיא אמריקאית אמיתית לגמרי, ואז לא תאמיני שכתבת פוסט סגול בדיוק כשהייתי בפעילות כזאת.

    אני בעד סגול, יופי של צבע (-:

  8. mooncatom Says:

    לא יום אחד טלי…
    מחר!
    אני מתה עכשיו מסקרנות,
    ויש לי הרגשה מוזרה שכזו…
    שזה משהו שיש בו עניין לציבור.
    נכון?
    כשהייתי סטודנטית בבצלאל כמעט כל הבגדים שלי היו בסגול,
    הייתי אז הנערה בסגול,
    אז מיהי הגבירה הסגולה שלך?
    אני מאוד מאוד סקרנית ויללה קדימה, תכתבי שכולם ישמעו,
    ואם לא, אז רק לי, באוזן, בשקט בשקט…

  9. bddaba Says:

    זה סגול בהיר, לילך כזה, יפהפה, פריחה נהדרת, ובדיוק היום הסתכלתי טוב על הפרחים שעל המדרכה ועל העץ, ברחוב ליפסקי, יש גם בברנדס, ובכלל לא מעט בצפון הישן של תל אביב שבו לצערי כבר אינני גר מסיבות כלכליות, פוסט מהמוצדקים…
    שרון

  10. mooncatom Says:

    נכון, זה באמת מרגש לגלות,
    שגם הפרחים הבודדים יפים,
    בדיוק כמו שהמרבד הסגלגל כולו.
    תודה,
    וגם הסיגלון מודה על המחמאות…

  11. דנא Says:

    אחד העצים הכי הכי אהובים עלי. בשבוע שעבר עם כל הגשם שהיה זה היה מוזר מאד לראות שמיים כל כך אפורים ואת כל הפריחה הסגולה הזאת. מתאים לה שמש לסגולה הזאת.

  12. mooncatom Says:

    יש משהו בדבריך ריבי,
    סגול על אפור זה מלנכולי משהו.
    והנה, היום יש שמש, תשתי לרוויה.
    תודה.

  13. עינת Says:

    "כשסשה"…. אין, הרגתותי :)

    מקסימה. ההרמוניה הסגלגלה.

  14. mooncatom Says:

    אוי עינתית את יסודית!!!
    בזכותך קראתי את התגובות :-)
    ת ו ד ה.

להשאיר תגובה

