ערב חג

 

החיות מגיעות אל התיבה בזוגות.

ועוד חיה אחת, שמגיעה לבד,

והיא איך לאמר זאת בעדינות, חייבת:

היא בקעה מביצה שהשמש דגרה עליה

ויש לה צבע רך וחלוּם,

היא מביאה איתה אל התיבה דברים קטנים כאלה,

ממתקים שהיא קוראת להם שירים,

שיכו בקורנס של התרגשות, בקופסה האדומה של הלב.

 

הלילה ארוך ועמוק,

ים השולחן רחב ומתגבה, לא קלו המים,

ורוב הזמן היא לא יודעת אם היא בפנים.

הלילה ארוך ועמוק,

ובסופו, החיה הבודדה רובצת, סימן שאלה כרוך סביב צוארה

כחבל טבור החונק אותה כשהיא נולדת שוב ושוב.

 

תגים:

15 תגובות to “ערב חג”

  1. whisper Says:

    מונכה,
    איזה תענוג צרוף זה
    לעקוב אחרי חוט המחשבה שלך
    שמתפתל כמו הרקמה המפתיעה הזו
    שבתמונה
    ומספר סיפור שקצת דוקר בלב עם
    מחט מילים עדינה עדינה…

  2. mooncatom Says:

    תודה תודה,
    ואיזה מדהימה הריקמה הזו,
    גאוני נכון?

  3. bddaba Says:

    כן, ריקמה גאונית, אבל יכולה לעשות קצת כאב ראש, עם כל היופי, העיקר שיש לחיה "צבע רך וחלום", זה יפה

  4. mooncatom Says:

    תודה שרון,
    וכן, באמת,
    זה כבר בשלב של ההנג אובר…

  5. טלי Says:

    כמה עצוב…

    מכירה את "זוגות וזאת" של נורית זרחי? הזכיר לי…

  6. mooncatom Says:

    וואו טלי,
    חיפשתי ומצאתי על זה
    ואני נדהמת מהדמיון.
    אני כל כך מתה על נורית זרחי
    אבל אף פעם לא ניתקלתי בספר הזה,
    אני אחפש אותו.
    אבל זה נפלא וזה דרך אגב
    קורה לי איתה לפעמים,
    שאני כותבת שורה או דימוי
    ואחר כך מגלה את זה אצלה…
    אני כמובן מיד מתחילה לחשוד בעצמי,
    אבל הפעם אין חשד כי אני לא מכירה.

    תודה על הגילוי.

  7. שוֹעִי Says:

    קצת פלמינגו, במיוחד הסימן שאלה,
    אגב הפלמינגו הוא כנראה העוף המציאותישנתן השראה לפניקס (עוף החול) היווני
    ובמדרש בראשית רבה נכתב כי בשל כך שלא בא בדרישות לנח בתוך התיבה
    הוענקו לו חיי נצח (או בעברית עכשווית: תהיה יפה ותשתוק)
    (-:

  8. mooncatom Says:

    תודה שועי,
    זה יפה שהפלמינגו לא בא בדרישות מופלגות,
    "…אני רק יעמוד לי כאן בשקט,
    על רגל אחת אפילו, לא צריך שתיים,
    ולא, לא, אני לא חייב להיות אדום,
    ורוד מספיק לי…"

    (ושנאמר:
    ורוד זה לא רק צבע
    ורוד זו גם תכונה…)

  9. שוֹעִי Says:

    ת'צמעי, לא זוכר את שם הלהקה,
    אבל זה היה שיר מצוין באייטיז ההם…

    אז בואי נשנה את התמונה
    (-:

  10. mooncatom Says:

    מילים טיפשיות
    אבל משפט מחץ!

  11. תמי ברקאי Says:

    להחנק מסימן שאלה ולהיוולד שוב ושוב…מדויק עד חנק.

    ועל איזה שיר אייטיז אתם מדברים?

  12. שוֹעִי Says:

    הי תמי,
    זה היה שיר שנקרא 'ורוד זה לא רק צבע' כמו שמיכל כתבה למעלה.

  13. mooncatom Says:

    תמיץ',
    אני בדיוק אוספת עכשיו את הדימויים שקשורים בסימני ניקוד ופיסוק בשירים שלי, ואת זה פשוט שכחתי, מצחיק, תודה שהזכרת לי.

    שועי
    תודה שהסברת לתמי,
    מזל שיש מי שעֶר ופעיל בשעות שהתרנגולת הולכת לישון…

  14. אומנית זעירה Says:

    מקסים! והחיבור עם הצילום ומפת השולחן המרתקת הזו – שלם!

  15. mooncatom Says:

    הי אומנית,
    איזה כיף שאת כאן,
    ברוכה הבאה.
    ותודה תודה!

להשאיר תגובה

