בְּבַת־אַחַת

בַּת   נ' 1. ילדה, נערה, כל אישה ביחס להוריה. 2. ולד־נקבה של בעל־חיים. 3. ילידה, תושבת במקום פלוני. 4. כינוי של חיבה בפי גדול לקטנה ממנו. 5. ילדה, נערה, תלמידה. 6. [בנסמך למספר]  בגיל־  7. מידת נפח קדומה לנוזלים המקבילה לאֵיפָה בחומרים יבשים, כנראה 40 ליטר.

בְּבַת־אַחַת  (תה"פ)  בפעם אחת, בעת אחת, בתנועה אחת.

וככה אני אוהבת, בבת־אחת! אני יודעת שיש תהליך שנעשה שם במסתרים, שהדברים מבשילים בתוכי לאיטם, אבל אז, זה קורה בבת־אחת. באיבחה, בלי להתפתל יותר מידי ובלי למרוח, בשימחה, בתנועה מלאת תנופה:

שיניתי את השם של הספר שלי, זה כל כך מרגש.

אחרי שנתיים בערך שהוא נשא את השם הקודם שלו, שם שיש עליו משקל כבד של הקשרים ומשמעויות, פתאום יכולתי לקלף אותו מהם ולעשות אותו הרבה יותר קל פשוט וזמין, ומבחינתי גם נכון ולא מתפשר. אז השם החדש של הספר שלי הוא…       ~   נשיקה של טבחית   ~

וחוץ מזה, שהספר הוא בעצמו, סיפור על בַּת אחת, ועל זה, בפעם אחרת.

תגים: ,

24 תגובות to “בְּבַת־אַחַת”

  1. נעם דובב Says:

    נראה ש"הנשיקה של הטבחית" חיכתה להבשלה. Well Done :)
    ההתרגשות ניכרת. אני מצפה בכליון עיניים להשקה של הנשיקה.
    מזל טוב!

  2. נעם דובב Says:

    … ועוד אוסיף שהשם מהלך עלי קסם ומעורר תיאבון.

  3. mooncatom Says:

    תודה תודה נעם,
    תבורך,
    זה כל כך חשוב לי לדעת
    שהשם הזה עושה
    בדיוק את שמצופה ממנו!!

    ואני מתכוונת להשתמש ב"השקה של הנשיקה"
    זה נפלא!

  4. שוֹעִי Says:

    הו, אני רואה שכל אוהבי הפאלינדרומים הגיעו הבוקר!
    חוץ מזה, בת בירה זה יכול להיות דבר כלבבי

    בהצלחה רבה עם ההשקה של הנשיקה
    אשמח אם יהיו כלי-הקשה בכניסה
    ואל תשכחי לשלוח לכל רשימת התפוצהשל האקבולבולים/ות הזמנות

  5. טלי Says:

    אבל אבל אבל…. אני כל כך אוהבת את "נשיקת טבחת"…

    כלומר – ב-ר-ו-ר שזה הספר שלך וההחלטה שלך ושאת יודעת מה הכי נכון בשבילך ובשבילו אבל… אני יודעת, תכתבי לי הקדשה ותכתבי שם שזה בעצם נשיקת טבחת?…

    עם קפיצות קנגורו כאלה של בבת אחת אני דוקא מ-א-ו-ד מזדהה, כהה בדיוק אני מתקדמת בחיים…

    ושועי, אם אתה מביא כלי הקשה להשקה של הנשיקה של מיכל, אני מביאה משולש. על אמת אבל! (-:

  6. mooncatom Says:

    לשועי ולטלי היקרים,
    קנגורים אקבולבוליים שכמותכם,
    אשמח נורא אם תבואו להשקה אם תהיה השקה…
    כרגע זו רק משאלת לב ופינטוז למרחקים ארוכים.
    אבל הי,
    בשנה האחרונה היקום נחמד אלי,
    אז טלי, תכיני את המשולש…
    תודה חברים.

    ובעניין השם,
    את תראי טלי,
    זה טוב, זה טוב,
    ובתוך הספר זה ממשיך לחיות
    הנשיקת טבחת.

  7. תמי ברקאי Says:

    מזל טוב!
    יופי על השם, יופי על יציאתה לאור של ההחלטה שהתגלגלה במחבוא

    תהיה השקה, כי כך מגיע וראוי,
    ואם טלי באה עם משולש, אני באה עם משוריבול.

  8. אמא Says:

    הפתעה!!!
    שם נחמד מאוד.עשית זאת.

  9. mooncatom Says:

    לתמיץ',
    אני רואה שמתחילה להווצר תזמורת קטנה
    וזה נורא משמח אותי
    כי סוף סוף אוכל לפצוח בשירה,
    שזה בעצם כל חפצי בחיים…
    תודה יקרה.

    ולאמא,
    הכל בשביל שיהיה לכם
    קצת נחת גם מכאן…

  10. תמי ברקאי Says:

    מיכלי, אני לא בטוחה שמשוריבול זה כלי נגינה

  11. mooncatom Says:

    תמיץ' את אומרת את זה
    בנימה כזו שאני נלחצת…
    מה זה?
    כלי משחית? מכשיר עינויים?
    למה את מביאה דבר כזה למנשיקה שלי?
    אולי בכל זאת איזה תוף מרים?!

  12. תמי ברקאי Says:

    אל לחץ, יקירתי!
    משוריבול זה מושג עתיק, מימי רחוב סומסום, משולש-ריבוע-עיגול.
    עם קצת כוונה נכונה אני משערת שאפשר גם לנגן עם זה.

  13. mooncatom Says:

    אהההההה……..
    טוב.

  14. טלי Says:

    תמי – ברור לך שזה עתה התחייבת לייצר אחד כזה לקראת ההשקה (מה זאת אומרת מיכלינקה – תהיה השקה!) ולוודא שהוא גם מנגן…

  15. mooncatom Says:

    עכשיו אני פשוט חייבת,
    חייבת שתהיה לי הנשקה,
    שהי אילולי כן,
    כיצד אוכל לחזות ב:
    טלי בשליש
    תמי במשוריבול
    ושועי…
    שועי במה?

  16. mooncatom Says:

    ת מ י כתבה ואני מחקתי בטעות את תשובתה, אז הנה:

    טלי, נו, מה אגיד, שנים אני מדברת על משוריבול, הגיע הזמן להעניק לו צורה ומקום ממשי בעולם. אקח על עצמי את המשימה הלא פשוטה בכלל!
    מיכלי – הכל תלוי בך עכשיו.

  17. רות Says:

    מיכוש ,מרנגית שלג חם
    ברור שכל דף יהיה כקציפה.
    נשיקות לחיים.
    רות.

  18. mooncatom Says:

    מואה!!!
    (זו נשיקה)
    לך רותקה.

  19. המחסנאית Says:

    ברכות להולדת שם חדש.
    ככה זה לידה טבעית – בבת אחת

  20. mooncatom Says:

    תודה מחסנאית,
    תודה מקרב לב!

  21. שוֹעִי Says:

    פעם כבר דשתי בזה עם טלי ומרית.
    אני לא זוכר בדיוק מה זה היה. יכול להיות פסנתר או חליל או חתול צ'שייר ספינוזי?
    אבל אני שר מהל–ב, במיוחד בלוזים.
    ובזמן האחרון אני מפתח דואטים עם בני התינוק.
    דווקא לא בבלוזית.
    יותר בסגנון 'אצא לי השוקה, תרנגול קטן אקנה לי'
    אין יותר מזה.
    בעולם.

  22. mooncatom Says:

    בעולם (תמונה 10 מתוך 10 שוורים סיפור זן)

    …מחשבה: מעבר לשער שלי, אלפי חכמים תוהים כנגדי. יופיו של גני הוא בלתי נראה. מדוע לתור אחר עקבות הקדמונים? אני הולך לשוק ובקבוק של יין בידי, וחוזר הביתה עם המצרכים. אני פוקד את השוק ואת בית היין וכל מי שאני נותן בו את מבטי, הופך מואר.

    אין,
    אין כמו לשיר
    אצא לי אשוקא
    עם ינוקא!!!

    שבת שלום

  23. מאיה Says:

    השם המאמם ואחותי העוד יותר מאממת (תגובה ברוח טוקבק)

  24. mooncatom Says:

    כנסי כנסי,
    אחותי אקטנה,
    ותראי מי שולטתתתת!!!!!1
    (כנ"ל)

כתיבת תגובה

