משהו עגול

קצת לפני שהשתחררתי מהצבא, כשכבר הייתי ג'ובניקית בקִריה, הלכתי ללמוד רישום ב'מכון אבני', כדי להכין תיק עבודות לבצלאל. ומהרגע ההוא הייתי כל הזמן בעולם שקַו, כתם, אות וצבע, הם חומרי הקיום שלו, מסלול שנמשך יותר מעשרים שנים ובו סוגים של התעסקות בַּנִיראֶה = ויזואלי. הייתי מעצבת גראפית, אנימטורית, מאיירת, מרצה לעיצוב וטיפוגרפיה ואמנית. אהבתי את העולם הזה, אלה היו חיי מקצה אל קצה.

בתהליך מעניין והדרגתי, שלא אדבר עליו עכשיו, הגעתי אל מקום חדש, מקום שהמילים הן החומר שעושה אותו. אבל מי שהייתי כל השנים ההן עדיין קיימת, הנִיראֶה עדיין חשוב לי מאוד. הבתים שאני גרה בהם תמיד יהיו יצירה בהתהוות, וגם במעון הזה, בבלוג, יש לוויזואלי חשיבות גדולה. אני אוהבת לייצר, למצוא, להתאים ולחבר בין הנִיראֶה לַמדובר.

     

החל ממחר, הראשון במאי, יהיה כאן פרוייקט חדש, שימשך לאורך כל החודש. החומרים המילוליים שלי יהיו, כרגיל, מגוונים ומעורבבים כמו תמיד, סלט, אבל התמונות יהיו כולן: משהו עגול. נשמע סתוּם? יופי! זה יתבהר, תציצו מידי פעם ותראו.

22 תגובות to “משהו עגול”

  1. whisper Says:

    מונכה יקרה,
    מחכה בכליון עיניים לדברים העגולים
    וגם למילים :)
    אצלי הכל היה תמיד בסוג של אנדרלמוסיה
    (אוח איך אני אוהבת ת'מילה הזו – א נ ד ר ל מ ו ס י ה)
    משהו עגול כמו סוכריה?
    משהו עגול כמו ירח כתום?
    משהו עגול כמו חתולי כירבולי?
    משהו עגול כמו נשיקה?

    בדיוק כתבתי לפני יום וחצי על כל נושא הקו כתם אור צל צבע
    משתדלת לצרוך אותם במנות קטנות.

  2. mooncatom Says:

    תודה לחישה,

    כרגיל אצלי:
    במעורבב,
    בסלט,
    סוכריות, ירחים, חתולות ונשיקות…
    מקווה שתהני!

  3. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    על פי אפלטון ב'טימאוס' הכדור/העגול הן הצורה הגיאומטרית השלימה ביותר
    וזוהי לשיטתו צורתו של הקוסמוס
    בעקבותיו בימי הביניים היו לא מעט פילוסופים שתיארו את ההשגה השלימה כמעגל או כעיגול, ויש כאלו שראו אותה כנקודת המרכז של המעגל (שהוא כעין התפשטות של הנקודה).
    אני מחכה לפוסט על החתול העגול…

  4. mooncatom Says:

    שועי יקר,
    יש סבירות גבוהה מאוד,
    שהפרוייקט הזה נובע מאיזושהי תחושת שלמות
    שאני מרגישה צורך לנצור ולהוקיר.
    בעניין החתול העגול אני רק יכולה לומר
    שבקצב שהחתולי שלי אוכלת בימים אלה
    בקרוב תהיה כאן דוגמה לכדור חתולי או חתול כדורי…
    אז יש למה לחכות.

  5. טלי Says:

    מעורר תיאבון מאוד!

    פנקייק

    כדור ים

    סוכריה חמוצה

    כרית עגולה

    כדור פלסטלינה/פימו/מרציפן

    כדור גלידה (בטעם מרציפן אולי…)

    כדור הארץ

    כדור ענק כזה שקופצים עליו

    כדור פורח (הוא לא לגמרי עגול אבל מתחשק לי)

    עוגה

    נקטרינה

    עיגול של סביון לפני שנושפים עליו פוווווווווווווווווווווווווווווו

    חישוק

    גלגלענק

    עין

    חיבוק

    (עשית לי מצברוח עגול. לגמרי מתאים לי עכשיו- תבורכי!)

    ותשמעי קטע מוזר – נכנסתי לפוסט מהלינק במייל והתמונות לא הופיעו. התחלתי לקרוא בלי זה כי לא נורא ואז ראיתי שאת כותבת על העולם הויזואלי אז החלטתי שאי אפשר ככה, ונכנסתי שוב, הפעם הצליח.

    (-:

  6. mooncatom Says:

    טלינקה,
    מצב רוח עגול זה הכי טוב!
    וכדור פורח זה עגול באבוה עגול…
    למרות שהתמונות היום הן של מחוגות,
    העיגולים יהיו חופשיים ביותר.
    ואני חושבת ש
    ח י ב ו ק
    זה הדבר הכי עגול בעולם!!!!
    אז קחי לך אחד גדול.

  7. המחסנאית Says:

    הבאת ראשית התחלה של עיגול וכלי עזר לשרטוט כדי שיצא מושלם (את יוצאת לדרך מצוידת לא רע). רמזת שעיגול זה גם משהו עם נפח, נפוח. לא אעמיס באסוציאציות שלי – רק אמרת עיגול והן מתחילות לזרום – אבל אחת אני בכל זאת מוכרחה. חישוק ומי סבון כדי לברוא בועה גדולה שהעולם משתקף בה כל כך נפלא. זה מה שאני אעשה מחר עם הזריחה.
    סקרנית, ממתינה לעיגולים.

  8. mooncatom Says:

    איזה כיף שיש עם מי לצאת למסעות קסומים!
    תודה מחסנאית,
    ותעיפי גם קצת בועות לכיוון הזה…

  9. טלי Says:

    יאללה, אני והמצברוח העגול שלי מחכים בקוצר רוח, גם לבועת הסבון של המחסנאית (איך יכולתי לשכוח?!?)

    ((()))

  10. mooncatom Says:

    ו…
    מחר שבת,
    מחר שבת,
    מ ת ח י ל ה.

  11. טלילה Says:

    הידד!

  12. mooncatom Says:

    טלילה,
    את מקבלת
    בלון!!!

  13. שחר שילוח Says:

    אני אציץ! בעיקר עכשיו אחרי שגיליתי שיש לנו מהמשותף – גם אני גרפיקאית לשעבר, אבל כנראה עם רקורד הרבה פחות מרשים (ואם את אחראית על האיור בפוסט הקודם, אז אני גם מבינה למה)

  14. mooncatom Says:

    תודה שחר,
    הרקורד שלי בכלל לא מרשים
    האיור ההוא בכלל לא שלי…
    הוא של מאייר ספרדי נפלא בשם פפ מונסרט,
    על צילומים או איורים שלי יש חתימה או סימן
    ועל איורים וצילומים של אחרים
    כשעוברים עליהם עם הסמן אז כתוב השם שלהם.
    ואחרי הנאום הנ"ל,
    אסיים שוב בתודה
    וב…להתראות!

  15. תמי ברקאי Says:

    הבטחת ולכן תקיימי! כבר כמה ימים שאני מחכה לבודעה העגולה הזו!

    ואגב חתולים, גם בלי לאכול ולהשמין כמו התפלצות הפרטיות שלנו, הם ממילא ישנים בעיגול, שזה דבר כל כך מקסים לעשות!

  16. mooncatom Says:

    גם נמרים ישנים בעיגול?
    ובלב העיגול של הנמר הישן,
    יש לוטוס?

    ותמונות של חתולי ישנה מקופלת-מגולגלת,
    מחכות לתורן. כמובן.

  17. whisper Says:

    חתולי כירבולי, חתולי כירבולי,
    זה בדיוק זה כן,
    שהם ישנים ככה מכורבלים בתוך עצמם
    סוג של עיגול משופם טי הי :)

  18. mooncatom Says:

    זה בדיוק זה כן!!!

  19. שרון רז Says:

    אני בטוח שזה יהיה מעניין יותר מהעגול של העוגייה עודד בן עמי בארץ נהדרת ירחם השם, אולי עגול כמו ירח בסוף החודש, עגול כמו הכיפה בפירנצה או ההיא ביוון או ההיא בהר הבית…

  20. mooncatom Says:

    איך אני אוהבת את זה,
    שכל אחד מביא את העיגולים של עולמו,
    ואתה כיאה, עיגולים ארכיטקטוניים…
    אני אשתדל שתהיה ערבוביה מושלמת!

  21. מה שנותר בחלונות אחרי החגיגה וגם בועת סבון יוצאת לדרך « המחסן שלי Says:

    ונשלח בועת סבון למיכל ולכל אורחיה

  22. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,
    משהו בקישור לא היה בסדר,
    אז נאלצתי לתקן ולכן יתכן שמה שנשאר טיפה שונה ממה שכתבת…
    עכשיו יש קישור תקין
    וכולם יכולים לראות
    את הבועה המקסימה
    שנמצאת בתוך הטיול המקסים.

    תודה תודה!

להשאיר תגובה

