בַּתַּפּוּחִים

"…כְּתַפּוּחַ בַּעֲצֵי הַיַּעַר כֵּן דּוֹדִי בֵּין הַבָּנִים בְּצִלּוֹ חִמַּדְתִּי וְיָשַׁבְתִּי וּפִרְיוֹ מָתוֹק לְחִכִּי. הֱבִיאַנִי אֶל בֵּית הַיָּיִן וְדִגְלוֹ עָלַי אַהֲבָה. סַמְּכוּנִי בָּאֲשִׁישׁוֹת רַפְּדוּנִי בַּתַּפּוּחִים כִּי חוֹלַת אַהֲבָה אָנִי." (שִׁיר הַשִּׁירִים) 

תגים:

20 תגובות to “בַּתַּפּוּחִים”

  1. lawanda Says:

    גם אני אוהבת תפוחי סמיט

  2. mooncatom Says:

    גרני סמית (Granny Smith): תפוח ירוק בגוון חזק, נוצר לראשונה בשדה של איכרה
    ניו-זילנדית בשנת 1867. האיכרה, סבתא ושמה מריה אן סמית', מצאה עץ תפוח יוצא דופן בחלקתה, ככל הנראה תוצאה של זריע אקראי. מחקרים העלו השערה כי מדובר בשילוב של תפוח תרבותי עם תפוח בר ממין Malus Sylvestris. טעמו חמוץ מתוק, בשרו קשה וקליפתו מבריקה ופריכה, לרוב חלקה ולעתים מנוקדת בכתמים ירוקים כהים

  3. lawanda Says:

    תפוחי סמיט פרוסים בתוספת אגוזים דבש וקינמון משמשים תחליף למילקי

  4. mooncatom Says:

    לוונדה יקרה,
    תיזהרי שאני לא אפרוס אותך לפרוסות,
    אשפוך עליך דבש ואגלגל אותך באגוזים וקינמון…
    זה סוג חדש של לינץ'
    לנשים שקוראות לעצמן
    בשמות מופרכים!

    ודרך אגב שאלה עקרונית:
    את מקלפת את התפוחים
    או עם הקליפה?

  5. lawanda Says:

    עם הקליפה אחרת זה לא תחליף אמיתי
    הקליפה =לשוקלד
    הבפנים =קצפת

  6. mooncatom Says:

    בסדר לוואנדה,
    תודה, בתיאבון,
    אני דוחה את הלינץ' לבינתיים…

  7. bddaba Says:

    אדום וירוק, צבעים ניגודיים קלאסיים, שילוב מוחץ ונערץ במיוחד

  8. mooncatom Says:

    מצחיק,
    התלבטתי איך לקרוא לרשומה,
    הרעיון הראשון היה "בשל תפוח"
    ושועי ידידנו מביא את השיר הזה היום ההלוג שלו,
    הרעיון השני היה "אדום וירוק"
    והנה אתה מדבר על השילוב המוחץ.
    הבלוג שלך מלא ירוק ואדום, נכון?
    קטעים.
    איזה מזל שיש לי רעיונות משלי,
    והלכתי על שיר השירים האהוב עלי…

  9. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    התפוח האחרון הוא תפוח ערס
    אפשר להבין שלא רצו כמוהו בגן עדן
    (-:

    ובאשר ל-'בשל תפוח' (בבלוג שלי). כאמור סיבתה של מלחמת טרויה
    היא שפריס הנסיך הטרויאני שופט בתחרות בין האלות: אלה, אתנה ואפרודיטה
    ומחליט להעניק את תפוח הזהב דווקא לאחרונה
    וזאת בתמורה מסדרת לו את הלנה היפה, אשתו של מנלאוס, מלך ספרטה.
    זה כמובן הסתדר מצוין עם הפוסט שמעליוץ

    אגב, עד כמה שאני זוכר, התיאורים ההלניים (הומרוס ושות') של הלנה היפה בנשים, שיצרה סוג של מלחמת עולם בעולם העתיק, אינם עומדים בשום קריטריון של תחרות יופי בעולם המערבי היום… וזאת כבר נקודה למחשבה.

  10. mooncatom Says:

    הלנה היא זו שנאמר עליה
    שפניה השיקו אלף ספינות?
    ואם כן, למה התכוונו לעזאזל?
    מילא אם היו אומרים שהטביעו,
    אבל השיקו?
    יש לך הסבר לזה?

  11. שוֹעִי Says:

    השיקו הימהּ, אני מניח
    כי היוונים הפליגו כמדומה באלף ספינות
    למשל, שיר הלכת
    אלף תפוחים על העץ אחד נפל והתפוצץ
    הפך בימי מלחמת טרויה לשיר הטרויאני:
    1,000 ספינות יווניות על החוף/ אחת התחיל הים לסחוף…
    999 … על החוף/ אחת התחיל… וכיו"ב
    ככה העבירו שמירות על החומה
    וגם הרדימו את היוונים.

  12. mooncatom Says:

    ב ד י ו ק.
    וכשנפל אחרון התפוחים מן העץ,
    עשו מהעץ מותק של סוס,
    ואחר כל הופלה הופלה טריללה
    קירקסו אותם ללא היסוס….
    (בכל זאת,
    היה להם גם
    תפוח ערס
    אחד)

  13. המחסנאית Says:

    הכי אני אוהבת את ה ירוק ( keeps the doctor)
    הוא הכי עדין ומרמז. אולי פחות נועז
    אני גם מאד אוהבת את מה שמסתתר מאחורי התמונות

  14. mooncatom Says:

    הו הו מחסנאית…
    אם תלחצי על התפוח שאת הכי אוהבת ותגדילי אותו,
    תגלי
    שהוא
    הכי
    נועז!
    אני משאירה לך לגלות.
    ותודה אני שמחה שאת אוהבת
    ומסתתר גם מסתתר…

  15. המחסנאית Says:

    רואים אפילו בלי להגדיל. הצבעים המנוגדים של האחרים , הצבעים העזים הם הנועזים. הירוק הוא חשוף וארוטי אבל עדין. בעיניי.

  16. mooncatom Says:

    נכון, צבעוניות עדינה מאוד
    ונורא מרגש
    מסכימה איתך
    לגמרי.

  17. שחר שילוח Says:

    זה יפה נורא, הראשונה גאונית.

  18. mooncatom Says:

    תודה שחר,
    איך הגיוני שתאהבי אותה, כמוני,
    צמחונית ירוקה שכמוך…
    היא נפלאה: לעטוף תפוח בסוודר,
    לתת לו אהבה ודאגה
    כמו שהוא נותן לנו.

  19. טלי Says:

    גם אני הכי אוהבת את התפוח הראשון למרות שאני לא צמחונית.

    איפה את מוצאת תמיד את כל התמונות הגאוניות האלה, תגידי?…

    אלף תפוחים לא יצליחו לתפח אותי, אבל אני דוקא מאוד מבינה את זה שהספינות הושקו וזזו ממקומן כי לא יכלו לעמוד ביופיה. הגיוני.

  20. mooncatom Says:

    אהההה….
    הבנתי,
    מגניב!
    הם (הספנים?! הספינות?!)
    לא יכולו לעמוד ביופיה
    ועל כן יצאו אל הים…

כתיבת תגובה

