סדק

 

העולם הבא הוא העולם הקודם,

העבר שמתחבא בחושך,

בצד השמאלי של המיטה, שם אורבים

הכלבים השוטים של הזיכרון.

ושעת השחר היא סדק,

מבעדו מתגנב

מי שאסור להתגעגע אליו.

 

רסיס קטן וחד

ניתז

אל תוך

הרגע.

 

תגים:

13 תגובות to “סדק”

  1. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    זה יפה. בלז' פסקל הפילוסוף בן המאה השבע עשרה אמנם סבר כי מימינו מצוי החסד האלהי ולשמאלו המוות, שצילו רוחף תמיד על האדם.
    כמה סוּפים דימו את שעת השחר, לזריחת ההכרה, כלומר רגע שבו האדם פנוי להגיע להכרות השלימות ביותר.
    אמנם, אין הם אלא הבזקים, המופיעים רגע, ומייד שבים ומתכסים.

  2. תמי ברקאי Says:

    וזו בדיוק ההגדרה של שיר טוב, לא?

    רסיס קטן וחד (שעשוי ממילים)

    ניתז

    אל תוך

    הרגע (אבל ממשיך לשלוח אדוות ברגעים אחרים).

  3. טלי Says:

    מפחיד אותי הציור.

    והרגע הזה מוכר, לפעמים.

  4. mooncatom Says:

    שועי יקר,
    תמי נמירה,
    טלינקה,
    איזה כיף שאתם כאן
    ואיזה דברים חשובים אמרתם.

    שועי, אני שמחה שגם במיטתו של פסקל
    הצדדים היו כמו אצלי…
    וכמו כל שאר ההכרות עליהן דיברת,
    גם הגעגוע קם עם שחר.

    זה די מדהים תמי, אבל,
    השורות האלה נראו לי כמו געגוע
    שמתורגם לשיר.

    וטלי, לא נעים לי להגיד
    אבל אני שמחה שהכלב מפחיד…
    אחרי הכל זהו כלב שוטה
    ואני חששתי שהוא חמוד מידי.

    תודה לכם אנשים חכמים.

  5. rutiyon Says:

    מקסים.
    וסודק.

  6. mooncatom Says:

    ה מ ש ך :
    אני צריכה להסביר משהו.
    אני מקווה שלא נעלבתם שקראתי לכם אנשים חכמים…
    פשוט,
    תמיד חשבתי שלפרסם את השירים שלי
    זה יהיה הדבר הכי קשה ומייסר,
    ולהפתעתי,
    אנשים כמוכם שאני כל כך מעריכה
    מוצאים אותם ראויים לתגובה
    וזה כל כך
    כל כך
    מרגש אותי.

    תודה.

  7. mooncatom Says:

    אה,
    רותי ב.
    איך נכנסת ישר ובקלות,
    לאנשים החכמים, הא?
    נו זה בגלל,
    שאת פשוט כזו…

    תודה.

  8. טלי Says:

    למה את חושבת שמחמאה זה דבר מעליב?…

    תודה! (-:

  9. mooncatom Says:

    מצוין.
    מצוין.
    מצוין.

  10. שועי Says:

    מה זאת אומרת, עוד בחלם עירי התייחסו אליי כחכם גדול.
    אבל רק בלילה.
    ביום הייתי עייף מדיי, וגם סובל מחמרמורת (שזה הנג-אובר, אם איני טועה על פי האקדמיה).
    וחוץ מזה הייתי צריך שייצא הירח.
    (-:

  11. mooncatom Says:

    אני מתה מתה מתה על המילה
    ח מ ר מ ו ר ת
    איזה מילה נהדרת וחמרמרת.

    ובעניין הירח,
    היה שם איזה עניין בחלם,
    עם הירח שהשתקף בבאר או משהו
    אני לא מצליחה להזכר.
    אבל חכם בלילה זה בדיוק מה שצריך להיות
    כאן.

  12. המחסנאית Says:

    הסדק הוא יותר גומחה שכלב שוטה נם לו שם בתנוחה עוברית וחושף שיניים מבוהל. הוא רק נראה מפחיד אבל איננו באמת מסוכן, לא כשהוא כך סגור ומוגן.
    רסיס חד הוא קצת דוקר, אבל חד הוא גם מאד ברור ומפוקס. כך גם געגוע . כך זה נראה לי בהצצה לסדק שלך. אבל כשמסתכלים מהצד השמאלי של המיטה ממש , ובשעה של בין יקיצה לשינה אולי זה נראה אחרת.

  13. mooncatom Says:

    הי מחסנאית,
    עוררת בי מחשבה מעניינת,
    על זה שסדק הוא גם
    נקודת הצצה אל סיטואציה
    שמאפשר רק מבט חלקי
    וכל מתבונן יפיק ממנו משהו אחר.
    מממ…
    זאת בעצם מה שעושה שיר, לא?
    איזה יופי.
    תודה.

להשאיר תגובה

