לא שייך לאף אחד

צדף

זה לא היה אמור להיות ככה. הייתי אמורה ללכת לים כדי לנשום, כדי לברך את השמש, לאסוף לי צדפים ותובנות, לכתוב. ועכשיו מה? יש דם בים, ואת עם השטויות שלך?

הלכתי לישון עצובה. אמרתי לעצמי: אז תוותרי, תנוחי.

אבל בשש בבוקר קמתי והלכתי לים. כי ככה. כי דווקא. הלכתי לים בדיוק מהסיבה שצריך ללכת אליו: כי הוא שם. גדול, פתוח, מואר, לא שייך לאף אחד. השמש והירח עמדו מעליו הבוקר והתקוטטו. הוא רק ליטף בעדינות את החול, הקציף את המלח וסידר לי זרי אצות* בירוק זרחני לנחמני. חרוזי מצופים אדומים על צווארו.

זהרורים

המים ליטפו את החול, החול את הרגליים שלי, ואני השארתי בו סימנים כשעשיתי יוגה, נכתבתי בחול: ארבע ברכות לשמש, אחת לכל רוח שמים. באחת הוא משמאלי, בשניה מאחורי, בשלישית מימיני ובאחרונה מולי. מתנשם, השמש מייצרת בו זהרורים ורדינג משתקפת בו. בדיוק באמצע הקווים המצטלבים שציירו התנועות שלי בחול מצאתי צדף. הכי פשוט, שהכי מתאים למצוא ביום הראשון של יוני בים.

צלול

אז הקשבתי לו, ללחישה המייסרת שלו, הצלולה: מטומטמים אתם, מטומטמים. מבזבזים את הדם שלכם. במקום לאהוב את הילדים שלכם אתם שולחים אותם להרוג ולמות. אתם הורסים כל דבר טוב שאפשר, בטבע ובכם עצמכם. אתם יכולים לשפוך אלי את הדם שלכם, החרא שלכם, הכימיקלים, הנפט, להרוג את החיות והצמחים, להמיס את הקרחונים. אבל אני אשאר אחריכם. אני אציף ואכסה אתכם, ואז יהיה סוף סוף שקט.

זה מה שהים אמר לי הבוקר. הרטבתי את הרגלים והראש, נשמתי, שתיתי קפה, לקחתי את הצדף והלכתי הביתה.

————————————————

*זר אצות, לשועי.

זר

תגים: ,

16 תגובות to “לא שייך לאף אחד”

  1. טלי Says:

    ים חכם פגשת. אנשים מטומטמים. כל כך מטומטמים….אוף.

  2. mooncatom Says:

    האדם מטומטם,
    הים חכם. כן.
    תודה טלינקה,
    ותבורכי.

  3. bddaba Says:

    האדם טוב בלהרוס את הטבע ואת שכניו
    את טובה בלהביא מהגיגייך ומצילומייך

  4. mooncatom Says:

    הי שרון,
    ואתה טוב בלשמח אותי,
    תודה.

  5. whisper Says:

    הי מונכה
    זו אני
    הלחישה המיוסרת
    סוג של ים בדמות אדם
    גאה בך שידעת להפריד מים ממים
    ושהשארת בחול נשיקות רגליים

  6. mooncatom Says:

    תודה לך
    יקרה.

  7. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    תודה על פוסט מקסים במיוחד
    שהדהד בזכרוני את השיר היפה ביותר שאני מכיר על ים:

    הִנֵּה כָּךְ בָּאנוּ וְכָךְ נֵלֵךְ

    הֱיֶה שָלוֹם אָחִי הַיָּם

    לָקַחְנוּ מְעַט מֵחַלּוּקֵי הָאֶבֶן שֶלְּךָ

    וּמֵהַמֶּלַח הַכָּחֹל עָמֹק שֶלְּךָ

    מְעַט מִנִצְחִיוּתְךָ

    וְּמְעַט מִזְעָר מֵאוֹרְךָ

    וּמִקְצָת מִצַּעַרְךָ

    לָמַדְנוּ כַּמָּה דְבָרִים

    מִגוֹרָלוֹ שֶל הַיָּם

    שָאַבְנוּ מְעַט תִּקְוָה

    וְנַעֲשֵינוּ מְעַט יוֹתֵר בְּנֵי אָדָם

    הִנֵּה כָּךְ בָּאנוּ וְכָךְ נֵלֵך

    הֳיֶה שָלוֹם אָחִי הַיָּם

    (נאזים חכמת, ענק כחול-עיניים: מבחר שירים ופואמות, תרגמה מתורכית, העירה וכתבה אחרית דבר: עפרה בנג'ו, הוצאת הקיבוץ המאוחד: תל אביב 2009, עמ' 123)

    ואז שמתי לב לאזכור בסוף, שמאוד ריגש אותי

    אז ציירי אותי כך, כעת:

    מוריד את הכובע
    וחובש זר אצות

    (-:

  8. mooncatom Says:

    תודה שועי יקר,
    איזה יופי:
    שיר כל כך יפה,
    ענק כחול עיניים, זהו הים עצמו נכון?
    אכן, שאבתי מעט תקווה גם אני.
    ואני שמחה שאתה אוהב את זר האצות.
    (זהו אכן מראה ראוי להצטייר)

  9. שועי Says:

    אויש מיכל, כבר כמה זמן אני הולך ושואל את עצמי מיהו הענק כחול העיניים
    מכותר ספרו של חכמת, וזה כל הזמן היה לי מול העיניים; הים התיכון,
    של אסטנבול ומיצרי הבוספורוס. זה כל כך חכמת… קומוניסט, חילוני, אוהב טבע ואדם, שנכלא על ידי השלטונות התורכיים וכנראה התגעגע לחוף ולנוף.

  10. mooncatom Says:

    אתה יודע למה ידעתי?
    כי אני תמיד אומרת
    איזה יום יפה,
    איזה שבת תכולת עיניים…
    אז ידעתי שגם הוא חשב ככה.
    וכמה נפלא שהיום, ולקח לי קצת זמן לקלוט,
    כשכולם מתלהמים על טורקיה
    הבאת לי שיר של משורר טורקי. מצויין.
    אני הייתי בטורקיה כבר כמה פעמים,
    וכל כך אהבתי את הארץ והנוף והאנשים,
    אני מקווה שאזכה להיות גם באיסטנבול
    אחרי שיעבור זעם.
    תודה, תודה.

  11. אומנית זעירה Says:

    פוסט יפה ונוגע, מיכל.
    אם זה מה שאמר הצדף הזה, מענין מה יש לאחיותיו הקונכיות לומר.
    למה שלא יצאו מהמים ויבואו כבר לעזור?

  12. mooncatom Says:

    קונכיות?
    לעזור?
    השתגעת?
    אלה, מה זה אגואיסטיות,
    מרוכזות רק בעצמן,
    וסגורות, נורא סגורות…

    תודה תמר,
    תודה.

  13. המחסנאית Says:

    התמזל לך לפגוש ים שקט ,להיות במפגש הרגוע והצלול בין המים והחול. (רגע, מה זה הסכסוך הזה בין השמש והירח?) פיסת הים שהבאת לכאן (החוף של הים בעצם יותר מאשר הים עצמו, או שהים זה תמיד ים וחוף ביחד) מנחמים כאילו כל הים אינו שייך לאף אחד, כאילו כולו בשבילך. מחכה לראות מה עוד תדלי מהמעמקים – שלך ושל הים.

  14. mooncatom Says:

    אהה…
    עלית עלי,
    חשפת את העובדה
    שעדיין לא נכנסתי למים…
    כן, זה עוד יקח קצת זמן,
    בינתיים אני רק טובלת את הקצוות.

    תודה לך מחסנאית,
    וגם אני סקרנית
    מה עוד יביא הים?

  15. נעם דובב Says:

    פלינדרום המבוסס על הכותרת לפוסט –
    אבי שאל: מי לא שייך לאף אדם? לְמַד! אף אל כי ישאל – ים, לאש יבֹא.

  16. mooncatom Says:

    הי נעם,
    זה מ ק ס י ם !!!
    אתה אשף!
    זה לא סתם פמשפט לינדרומי,
    זה ממש סיפור קצר.
    תודה,
    ויום נעים.

להשאיר תגובה

