חיוך מצדף ותזכורת ממסוק

ירח

באתי מוקדם יותר, הייתי צריכה את הקרירות הזו של התחלת היום, והיא היתה. רוח קלה העבירה בים אדוות של צמרמורת, ממש כמו בי. מעברו השני של המפרץ הקטן היו הרבה אנשים אבל הם לא מאוד הפריעו לי. מחרוזת של מצופים, חרוזים אדומים לצוואר הים, וצלליות של אנשים חזקים ונחושים, רצים ושוחים.

חרוזים אדומים

עשיתי יוגה וגם לי יצא משהו חזק ונחוש כזה היום, אולי הקרירות, אולי הרעש שהם עשו, נוצר בי כיוון נכון לריכוז פנימה. היוגה היתה טובה מאוד היום והצלב הגדול שחוללתי בחול אמר לי את זה כשגמרתי את ארבע הברכות לשמש. גם העמידה על הראש היתה יציבה ושקטה. אין כמו הים הפוך.

יוגה

קפה וצדף

גם היום נמצא לי צדף, שיחייך אלי כשאני שותה את הקפה. ומסוק צבאי שייעבור, ויזכיר לי איפה אני חיה ובאיזה זמנים.

עכשיו כנראה זה הזמן הנכון: לנשום.

אחרי נשימות מפוח (קפַּאלבּטי, אני עוד אדבר על זה פעם), אני מאיטה ואז עוצרת. להפתעתי, הכל עוצר איתי: המגאפון של הקבוצה שותק, שותקת גם המכונה הגדולה שמנקה את החוף, שקט. אני שומעת, ממש כאילו מישהו הגביר לו את הווליום, את הים. את הליקלוק העדין של המים את החוף, הגלים הקטנים שהרוח משלחת בו, הקול הנעים הזה. אין כמו השקט שבא עם עצירת הנשימה, ובמיוחד, במיוחד כשאת בים.

ביציאה מהים קיבלתי עוד מתנה אחת. לא האמנתי כשראיתי אותו, ולא האמנתי שהוא יחכה שאני אוציא את המצלמה ואכוון, ולא האמנתי איך שהוא נתן לי להתקרב כל כך קרוב, ממש כאילו ידע, עד כמה הוא יפה ועד כמה יופיו בר חלוף וראוי להנצחה. אז הנה הוא, בשבילכם.

חסד

תגים: ,

19 תגובות to “חיוך מצדף ותזכורת ממסוק”

  1. שרון Says:

    הפרפר הזה הוא כמו זכייה בלוטו. ידידותי לסביבה ויפהפה.

  2. רות Says:

    אוי כל כך יפה. ממש מחלץ את ראשי שמאז יומיים מסרב להתרומם מעל קו הכתפיים.

    ברור לגמרי. רק שני פרפרים [יות ] יכולים להביט עין בעין.

  3. רויטל כרם Says:

    כמה יפה.

  4. mooncatom Says:

    הי חברים,
    תודות לכם
    לכולכם!!!

    ל ש ר ו ן

    בדיוק ככה הרגשתי,
    שהגרלתי בלוטו!

    ל ר ו ת

    בואי לים,
    יש בו נחמה.
    ואם לא לים,
    אז לפחות לכאן,
    אני מנסה שגם פה
    תהיה, קצת.

    ל ר ו י ט ל

    הי, 'תגעגעתי אליך…

  5. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    איך שזה נראה כרגע בקרוב לא יוכל אדם לכתוב בבלוגו: שתיתי קפה
    פן יחשדו בו ששתה קפה תורכי, חלילה…
    גם אני הולך לנסות לעמוד על הראש, כבר כמה ימים אני רואה עולם הפוך בפתח-עיניים, אולי על הראש העולם יחזור להיראות ישר.
    ותודה שפתחת לנו מוצא אל הים, ושבסוף גם נטעת בנו תקווה במעמדינו- הלאומי- האזרחי, כי הלא אין פרפרים בגטו, גם אם הממשלה המכהנת מסתגרת מרצון, וקורעת את עצמה מן הקהיליה הבין-לאומית.

  6. mooncatom Says:

    שועי יקר,
    כשאני כותבת ששתיתי קפה,
    זה בהחלט קפה תורכי,
    על אחת כמה וכמה בימים אלה,
    שמצווה עלינו להדר בתורכי קטן…
    והפרפר?
    לא ראית?
    תורכי, בטח.
    אני ממליצה לעמוד על הראש,
    ממליצה לעמוד על הראש
    ולשיר:
    זה עולמי!!!
    כי אם לא תשיר, אז מי ישיר, מי?!

  7. שועי Says:

    אז אחד
    בחזרה

  8. mooncatom Says:

    תודה שועי,
    אני מתה על השיר הזה
    והוא מה זה מתאים!!!
    איך עשיתי את זה?
    נכון שאתה שואל?
    אם תרצה, אגלה לך!

  9. שוֹעִי Says:

    מה זאת אומרת איך?
    מאיר אריאל- אריק איינשטיין-? (האדם השלישי)
    התשובה פשוטה
    ונגד הרוח, המדרכה מתנדנדת, והכי חשוך לפני עלות השחר…
    זה המשך של 'זרעי קיץ' (המפיק של כל האלבום היה שלום), רק בחורף, ונגד הרוח
    שורות כל כך יפות
    [פעם כשהייתי בן 20 הייתי באיזה הלך-רוח דכאוני, ומישהי חברה טובה, שלחה לי מכתב שנחתם ב'תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר', ומאז השורה פשוט הולכת איתי לכל מקום גם באמצע הצהריים]

  10. mooncatom Says:

    כן,
    שועי היקר,
    ההגיון הגיוני
    ואני הרגשתי אותו,
    אבל לא התפלאת שבמקום מסך יוטיוב,
    או לינק ארוך כאורך הגלות,
    נהיה כאן פתאום לינק קצר כחול ואלגנטי???
    ודרך אגב, רמי החבר שלי שר
    "הולך נגד הרוח,
    המשפחה מתנגדת…"
    ונכון, נכון, זה משפט צופן נחמה
    תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר.

  11. שוֹעִי Says:

    מיכל, אני מניח שדרך הפונקציה של עריכת תגובות וקישור משם?

    המשפחה שלי בשעתו התנגדה המון כמעט לכל צעד שעשיתי/רציתי לעשות בחיי
    מזל שהיה לי זכרון של משפחה אחרת ששהיתי אצלם לא מעט בגילאים צעירים
    שדווקא היתה די מפרגנת-חמה-אוהבת, כלומר: ממש ראתה בי בן-משפחה

    אז ככה שרמי צודק, לגמרי, כל הליכה נגד הרוח, מתחילה בזה שהרגלת את עצמך מילדות ללכת נגד הרוח.

  12. mooncatom Says:

    אין רוח יותר חזקה
    שאפשר ללכת כנגדה
    כמו המשפחה…
    אני רואה את המרד המאופק שלך,
    את החוזק האינדיווידואליסטי,
    גידלת את עצמך יפה יפה,
    ומשפחה חלופית שכזו, זה נכס חשוב.
    אני התחלתי את המרד שלי
    בגיל הרבה הרבה יותר מאוחר.
    והיום אני לומדת לעוף,
    לדאות על הרוח,
    משתדלת לא להרגיש שאני נגדה,
    אלא שהיא בעדי.

  13. המחסנאית Says:

    כן ירבו ימים כאלה.

    הפרפר — הוא משהו.

    איך קוראים לו?
    הוא מעמיד פנים שהוא מישהו אחר וחושב שכולם נופלים בפח ושהוא מפחיד עם העיניים האלה. מילא. כך הוא יכול לעמוד בשקט ולהצטלם כל כך יפה.

  14. mooncatom Says:

    הי מחסנאית!
    (תיקנתי את הטעות, פלאי הטכנולוגיה)
    אני האמנתי לו לגמרי…כלומר, לא שהוא מפחיד,
    אלא שיש שם מישהו מ א ו ד גדול,
    שיש לו עיניים מאוד גדולות….
    חתיכת דוגמן, אה?

  15. טלי Says:

    איזה חמודים אתם! את, ושועי והפרפר ובכלל…אין לי מילים חכמות לתת לכם בחזרה אבל כה שימחתם אותי כה!

    (את מוזמנת לצבוע את ה כה הזה בצבעים עליזים ובולד ומנצנץ ומה שבא לך)

  16. mooncatom Says:

    זה היה כך…
    שועי אמר: צריך לשמח קצת את טלי,
    היא במצב קטסטרופאלי.
    ואני עניתי: אני אביא פרפר מקסים,
    זה נשק יום הדין נגד דיכאון ועצבים.
    זה הכל.
    אני שמחה ש… כה! (בולד ומנצנץ)

  17. טלי Says:

    (((-:

  18. דן Says:

    אל מול אופי הזני (zen) של בלוגך – שאת התמוגגותי ממנו כבר הבעתי, להלן קדימון של ערך שהזנתי לדורבנות ושאם יתקבל, מן הסתם יתקבל הרבה אחרי שנעבור מן העולם :) :

    לו"זר – אדם שמנהל את חייו בהתאם ללוח זמנים מאוד קשיח ועולה על גדותיו בנסיון ל"הרוויח זמן " ושמפסיד לחלוטין את כל מה שבעל ערך בחיים – יופיים של פרח, שקיעה , חיוך של תינוק…

  19. mooncatom Says:

    לדן, תודה,
    ומה אומר?
    הלוואי ויזכו הנינים שלך,
    לחיות ולראות
    את הערך שלך בדורבנות…
    בהצלחה!

להשאיר תגובה

