יופי מהשָׂטָן

2

3

יפה, נכון? האמת היא, ש זה לא פחות מאשר שטני, ואני לא מגזימה.

               אתם יודעים מה זה:

                  

 זו יחידה אחת המרכיבה את השרשרת הזו:

          

והשרשרת הזו היא הפוליאתילן, מי שמוכר לנו יותר בשם הנפוץ 'פלסטיק'. גם 'נילון' הוא סוג של פוליאתילן פחות צפוף. חומרים בלתי מתכלים, אינסופיים, מזהמים, שטניים.

אם תרצו, אם תסכימו, תוכלו לראות מה צפוי לנו כאן מהשטן הזה, הנה למשל המצגת הזאת, אבל אז זה מחייב לפעולה ופעולה, בהקשר הזה, היא דבר סיזיפי, מעייף ומתסכל.

עטים

דבר שמטריד אותי למשל לאחרונה הוא העטים שאני נוהגת לכתוב בהם, ואני כותבת הרבה מאוד. אני כותבת בעט לֶבֶד צהוב שחור כזה. ובכן, אני משליכה הרבה כאלה לפח כשהם נגמרים, ובכל פעם יש לי צביטה בלב, אני יודעת שהמקל פלסטיק הזה הוא אינסופי, כלומר הוא לא יעלֶם, לעולַם. אף פעם. אז מה? אני רוצה לחפש עט נובע ולהשתמש בדיו, כן כן, אני יודעת שזה נשמע מרחיק לכת אבל אין ברירה.

צדף

ומחר אני אחזור לים, לים שלי. לא הדרומי, לא העולמי.

לים של הבוקר, לים שכאן, עם החול הלח המגורף, ועם הצדף.

תגים: , , ,

12 תגובות to “יופי מהשָׂטָן”

  1. טלי Says:

    נראה לי שאת יכולה לזרוק את העטים האלה לכלובי המזור של הפלסטיקה- זה לא רק לבקבוקים, אני זורקת לשם גם מיכלי יוגורט, רסק עגבניות, תוספי מזוןה(מה שמפלסטיק כמובן), דיאורדורנט גמור וכו' וכו' וכו'.

    ולגבי הפלסטיק השטני שבים – אוי….

  2. mooncatom Says:

    וואלה?
    את בטוחה?
    את העטים גם?
    טוב, אם זה טיפ טיפונת יקל לי על המצפון,
    אני אעשה כך.
    ואוי, נהיתה לנו מוטיב חוזר, אוי.
    אבל בכל זאת, יש גם
    צדף.

  3. רועי בן עמי Says:

    אינסופי אה.. ? קשה לקלוט את זה, אף פעם לא חשבתי שהדברים האלו ישארו לעד ולא יתקלו, או יבצעו איזשהו סוג של מחזוריות לחומרים אחרים.

    אני באמת שונא אנשים שזורקים זבל בטבע ולא דואגים לנקות, חינוך ברמה הנמוכה ביותר.

  4. mooncatom Says:

    הי רועי,
    תודה על ביקורך,
    ועל התמיכה במאבק…
    אתה צודק,
    צריך להיות יותר חינוך ומודעות לנושא.
    תודה.

  5. דן Says:

    מובן שנגיד – זה לא אני, זה הוא – השטן.
    ה"התקדמות " הטכנולוגית , היא תוצר הכרחי של מהותנו הסגולית לעומת מינים אחרים , קרי: יכולתנו לדמיין ובכלל זה ,לדמיין סביבה שונה/חליפית מהסביבה הטבעית וגם לפעול למען שינויים כאלה.
    לא ניתן לעצור את ה"התקדמות", אין מנהיג תנועה או מפלגה, שיכולים לבלום את רצון האדם ליותר "תחכום ציביליזציוני", וגם לא ,כנגזרת , את האינטרסים הכלכליים של מפתחי ויוצרי החידושים.
    אז גם אם יש מבינינו מי שחשים שההרס מתקדם מהר מדי ומתגעגעים לטבע נקי,
    כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה להשלים עם המצב וכיוונו, למען הנועם הפסיכולוגי שלנו -כיחידים.
    הרי אנו מזהים את ההרסנות, כל אחד , כמרכיב בנפשנו אנו וגם אם איננו מזהים אותה, אנחנו תורמים לה.
    נוסעים לים במכונית מזהמת – המכונה"ירוקה"(!!!) ( להשקטת מצפון) ככל שתהיה, מדברים בחוף בנייד, מצלמים את יופיו של החוף במצלמה סינתטית , חוזרים הביתה למזגן, מדליקים טלווזיה או אינטרנט וטובלים בפלסטיק, פלסטיק, פלסטיק ובאורגיה כללית של הרס הפלנטה.
    הרס גם הרבה יותר מושך תשומת לב מבנייה. מה מרגש אותנו יותר – תמונות של תהליך בניית בניין – או צפייה בסרט על שרפתו/התמוטטותו?

    היתכן שלמרות הפנטזיות שלנו , על שהגענו לכאן כדי ל"הושיע" את הארץ ואת עצמנו – רעיון ה"גאולה" הינו השקר הגדול ביותר של המנטליות האנושית, שלולא היה נטוע בה לא יכלה למלא נאמנה את יעודה האמיתי , "מטעם" היקום – הרס הפלנטה ,שיסתיים בהכרח בהרס עצמי (בגיבוי יכולתנו האובדנית , המיוחדת למין האנושי|) – ולרפא את הכוכב הזה – שדי ברור שהוא לא נורמלי ,אם מתבוננים ב"קולגות" שלו, חסרי החיים – מ ה מחלה שלו – מהגידול הממאיר שלו -: כל צורות החיים שעל פניו?…

    חומר למחשבה…

    ושוב , כל מה שאני מציע זה להרגיש טוב , מ ת ו ך השלמה עם טבענו ויעודנו ההרסניים ולהאיט, עד כמה שניתן בחיינו הפרטיים,את הריצה המטורפת וההולכת ומאיצה – אל האבדון, כי הרי הוא ממילא בוא יבוא …
    ואיזה זכות ענקית נפלה בחלקנו, שאנו חיים כיום ולא בדורות הבאים ובוודאי , עדיין לא בדור האחרון….

  6. mooncatom Says:

    לדן,
    תודה על תגובתך,
    ועל משנתך הסדורה,
    חיי הכוכב הם אולי כמו חיי אנוש אחד:
    הוא יודע שמותו וודאי,
    מותו מחכה לו בקצה הדרך,
    אבל בכל זאת הוא מקדש את חייו,
    ומשתדל להאריך אותם
    ולעשות אותם איכותיים וראויים.
    וזה גם אתה אומר, בסיפא של דבריך,
    ועל זה אנחנו מסכימים.

  7. דן Says:

    בראבו!!!

  8. המחסנאית Says:

    בגלל היופי והנזק והנוסחאות האלה שמלמדות על הנאות ושימושים פזיזים ויהירים
    בגלל שהתחלת לסרוג עיגולים וריבועים בקרושה
    ובגלל שהנושא קרוב לליבי ואני חושבת הרבה על על תיקון ומיחזור ו"מה אפשר לעשות מזה?"
    הכנתי עמוד חדש אצלי – מיחזור

    יום נעים בים ובכל

  9. המחסנאית Says:

    ונזכרתי – לתגובתה של טלי –
    אני לא בטוחה שזה רעיון כל כך טוב לזרוק לכלובים של מיחזור הבקבוקים את כל המיכלים והמוצרים מפלסטיק – אלא אם נכתב שם בפירוש. וגם אם נכתב, כנראה שזו רק מראית עין.
    זה עובר מיון נוסף (בזבוז של משאבים נוסף),. יש מכונות שמתאימות רק למיחזור סוג מסוים של מיכלים, השאר נזרקים על ידי הממחזרים – אז אפשר לזרוק כבר קודם. וגם התעשייה הזו של מיחזור נגועה בכל מיני חליים.
    אני שומרת אצלי את היפים או "השווים" כדי לעשות מהם משהו, אולי, פעם.
    אחר כך, בני הביתת זורקים אותם.
    ולא תודה, אני לא מקבלת עודפים מאחרים
    כן יתכן שבחריה , שם יש סדנאות מיחזור לילדים, או בסדנאות אחרות, ישמחו לקבל חומרי גלם

  10. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,
    ידעתי,
    ידעתי שתתחברי חזק לרשומה הזו,
    תודה על ההארות ועל התובנות.
    יום טוב גם לך.

  11. שחר שילוח Says:

    הזדהיתי עד מאוד. אני הפכתי לפלסטופובית אחרי שקראתי את the world without us, אבל עדיין אני מודה שמהחומר המסוכן מאוד הזה יוצאים לפעמים דברים יפים. אפשר לצמצם משמעותי את צריכת הפלסטיק שלנו, מניסיון

  12. mooncatom Says:

    הי שחר.
    פלסטופובית,
    איזה הגדרה מושלמת,
    זה מה שנהיה ממני…
    אני מסכימה איתך שיש דברים מקסימים מפלסטיק,
    אבל סביר להניח שאני כבר לא אקנה אותם,
    זה נהיה לי בלתי אפשרי.
    (אמרה מיכל, או ליתר דיוק, הקלידה, על מה?
    על מקלדת הפלסטיק שלה… חחח…)

כתיבת תגובה

