כַּאוֹר בשולי הענן

 ארבע

הראשון שפגשתי הבוקר, חייך אלי ושאל: אפשר לבוא איתך? אמרתי: בטח, תחזיק חזק. תקעתי אותו בקוקו המבולגן שלי והלכנו, הלכנו לים. בדרך מצאתי קרע של קלף עם הסיפרה ארבע עליו (אני תמיד מרימה קלפים וקרעי קלפים ויש לי אוסף גדול שלהם). אבל רק כשישבתי עכשיו, להפוך את הרשמים שלי לרשומה, נזכרתי שהיום זה יומן ים הרביעי.

ראיתי איש ישן על ספסל בשדירה, אני לא מייפה את המציאות, הוא ישן על ספסל בבגדים בלויים ומלוכלכים ורק תיק קטן למרשותיו, אבל השינה שלו נראתה שלווה והוא חייך, חייך בשנתו. ואז עברה על פני אישה, לא כל כך יפה, אבל יחד איתה עבר גל של ריח נפלא שהמשיך איתי עוד כברת דרך. כשהגעתי לחלקת החול האהובה עלי, פגשתי שם משפחה שהגיעה לפני. האבא יצא בדיוק משחייה בים, האמא שכבה על הבטן והשתזפה והילד שיחק בחול. אספתי אותם לצילום משפחתי*.

יוגה

באופק נקשרה חשרת עננים. כמה יפה הוא הביטוי הזה, שיש בו את הרחש הזה של קשירת קשר, של חרישיות, התכנסות והתגנבות חשאית. הים היה גבוה וסוער, והגלים הקציפו את החוף. השמש עלתה לאט וליטפה בעדינות, התחילה לפורר את גוש העננים הגדול.

עשיתי יוגה. נתתי לה לפורר את הרעש בתוכי. נשמתי, עמדתי על הראש, שתיתי קפה וצילמתי. ענן גדול אחד שהשמש הזהיבה את שוליו, הזכיר לי את השורה של לאה גולדברג, והיא כל כך התאימה לי עכשיו. רחב בי השקט, כן, ממש כך.

————————————————

* משפחה כחולה בחופשה

 

 

תגים: , ,

13 תגובות to “כַּאוֹר בשולי הענן”

  1. תמי ברקאי Says:

    אכן השקט רחב ויפה ממש כמו הפוסט הזה!
    כיף להצטרף אלייך ליוגה בים. אני שותה עכשיו את הקפה שלי פה, נעשה "לחיים"?
    והאור בשולי הענן זה אחד הדימויים היפים שישנם,
    פעם דיברתי על זה עם מישהי שגם היא צלמת, שסיפרה על מישהו ששאל אותה, אבל מה זאת אומרת, האור בשולי הענן? אבל מי שמצלם או סתם מתבונן ורואה את האור, יודע היטב את עדינותו ועושרו של האור המיוחד הזה.

  2. טלי Says:

    הרחבת בי את השקט גם.

    והשיר הזה בכלל – כל כך כל כך כל כך.

    לפני כמה ימים ראיתי ברחוב קלף (לא מצליחה לזכור, אולי עשר יהלום? לא בטוחה). שמתי לב אליו, שאלתי את עצמי אם אני מוצאת בו משמעות ולא מצאתי, אולי לכן אני לא זוכרת איזה קלך הוא היה.

    עכשיו אני מבינה שזה בכלל היה קלף שלך..בפעם הבאה אני מרימה ושומרת לך (-:

    וכמה אני אוהבת את נקודת המבט הימית שלך! (גם על היבשה)

  3. mooncatom Says:

    הי חברות,
    איך תפסתן אותי כשרק הגחתי…
    איזה כיף!
    תודה לכן,
    ויום נעים.

    ל ת מ י

    את עוד תצטרפי אלי ליוגה בים,
    את עוד תצטרפי, בטוח!
    ובעניין האור,
    מי כמוך יודעת.

    ל ט ל י

    כן, עניין הקלפים עוד ידובר,
    לפעמים המשמעות מתבררת בדיעבד,
    כמו שקרה לי היום, אבל,
    כדאי להרים ולשמור עד שיתבהר…

  4. rutiyon Says:

    מקסים.

  5. mooncatom Says:

    ת ו ד ה !

  6. mooncatom Says:

    מורן מורן,
    איזה כיף שאת כאן.
    איזה חמודה טלי, אה?!
    אני אוהבת את ההגדרה:
    חיבה שאין לה גבולות ומצולות.
    מצויין.
    א ח ל ה
    ק ל י פ !
    נראה לי שאנחנו חולקות גם את האהבה ללאה גולדברג.
    והשדירה? כנראה אותה שדירה.
    (בולוואר סאן מיכל…)
    אז תודה,
    ותבואי תמיד.

  7. מורן Says:

    מיכל
    הגעתי לכאן בהמלצה של טלי כוכבי הנהדרת, בעקבות כך שיצא לי לספר לה על חיבתי לים שאין לה גבולות ומצולות
    לשמחתי!
    אז תודה לטלי
    ותודה לך
    ואנקדוטה קטנה
    אני חוששת לשאול לשם החוף או לשם השדרה בהם מדובר, כי ודאי לא סתם בחרת שלא לכתוב,
    אבל אתמול בלילה, הילכתי גם אני על שדרה כלשהיא, הלא היא השדרה בה ממוקם ביתי, לכיוון החוף אליו היא נשפכת (אבוי, בקרוב יחסמו אותה במגדל מפלצתי…) למטרת איזון גלי הנפש. בדרך משך את תשומת לבי איש לבוש בלויים שכוב ישון על ספסל ולמראשותיו תיק. מעניין אם זה אותו איש…
    ואם יורשה לי לחלוק קליפ פרי עטי (הנובע :-)
    שמספר על החיבור הענק שלי לדבר המשוגע, מדהים, מרהיב, מפחיד, קסום שנקרא ים

    בברכת תקווה לדברים פשוטים וחיים

  8. המחסנאית Says:

    באמת הלך לך קלף ביום ים 4

    גם מצאת מרחב שקט ושקט שרחב בך וגם ידיד שליווה אותך לים

    (פרח הפלומריה הוא גם ידיד שלי)

  9. mooncatom Says:

    הי מחסנאית,
    הלך לי קלף,
    והפרח הלך איתי.
    אין כמו הפלומריה,
    נכון? אין כמותו.
    תודה.

  10. אומנית זעירה Says:

    מיכל – הצילום המשפחתי מקסים!
    "ירחב בך השקט" זה משפט שכל כך נוגע בקצוות וגם כל כך מתאים לתאור התחושה שתרגול יוגה מוצלח יכול לספק. כייף לך שאת כל כך קרובה לים ו- ליוגה כמובן.

  11. mooncatom Says:

    הי תמר האומנית !
    תודה,
    והלוואי שהקסם הזה
    היה עובד בכל יום…

  12. טלי Says:

    בנות, בנות, ים זה שקוף עם נטיה לכחול, אז למה אני אדומה?…(-:

    ים של חיוכים!

  13. mooncatom Says:

    טלינקה,
    את מסמיקה,
    ובצדק,
    הרי בשיבחך מדברות אנו כאן!!
    תודה על כל חברה שאת מביאה
    ותודה שאת בעצמך.
    תודה.

להשאיר תגובה

