קצף

קֶצֶף  ז'  1. בועות אויר עטופות קרום דק של נוזל העולות על פני נוזלים כתוצאה של פעולת ערבול, טריפה, תסיסה וכו'.  ~ כקצף על פני המים, משל לדבר שאין לו קיום והוא נעלם מהר. 2. כעס, חֵמָה. 3. כינוי האגדה לאחד ממלאכי החבלה.

ויש בקרים זיגזג. בכל חמש דקות בערך התחושות מתחלפות. משמחה והתרגשות לדאגה, ואז בזינוק לאושר ובצלילה לפחד. אהבה וחמלה מתחלפות לי בבת אחת לכעס.

קצף

גם המציאות החיצונית מתחלפת במהירות ובפתאומיות. חוף שקט וצלול מתמלא צלילי מטקות מייסרים, בהליכה כדי לנשום אני פוגשת מפלצת מעלת עשן, ועל כוס קפה הפוך רגוע אני מוקפת פתאום בצעקות. נטישה של אכזבה מביאה איתה הליכה בדרך עוקפת, מחנק של בכי, ומתנה*. רק הנחמה של המקלחת הרותחת בבית היא חד משמעית.

————————————————

* מתנה מהזבל: בערימה של ספרים שמישהו זרק, מצאתי אחד, ישן מאוד  ויפיפה  Enciclopedia De La Historia, שידרת טורקיז ופס זהב.

ספר

מלחמה בים

תגים:

10 תגובות to “קצף”

  1. טלי Says:

    מיכלניקה,

    הרשי לי לצטט שיר של משורר רציני ומוערך, לאומי אפילו, ביאליק:

    "נד נד נד נד
    רד עלה ועלה ורד
    נד נד נד נד
    רד עלה עלה ורד.

    מי למעלה מי למטה?
    רק אני אני ואתה
    נד נד נד נד
    רד עלה עלה ורד

    שנינו שקולים במאזניים
    בין הארץ לשמיים
    נד נד נד נד
    רד עלה עלה ורד".

    וכל כך למה?

    כי בנדנדה הזאת, השבוע ואתמול ובכלל אני הייתי למטה ואת למעלה, היןם נראה לי שהתחלפנו. אז אני מורידה את הנדנדה מהחבל שעליו היא מתנדנדת, כדי להשליך אליך את החבל, תתפסי, תעלי, ותזכרי שתעלי בחזרה. ממש תיכף.

    ולגבי קצף, פעם הייתי מטפלת של ילדה אחת קטנה ומתוקה שלא ידעה לבטא צ' והיתה מבקשת ממני לעשות לה כל יום אמבטיית כסף. בטח שעשיתי לה (-:

  2. mooncatom Says:

    אח טלי, כמה נכון,
    הנד-נד האינסופי הזה.
    ואמבטיית כסף?
    ממממ….. לא רע!
    תודה ו'תראות בנד-נד הבא…

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל,
    אין כמו מלים כמו:
    קצף, שסק ושקט
    הן כה שונות במהותן מאשר:
    משט, חשד, שבּ"כּ

  4. mooncatom Says:

    פלא
    חשק
    שמש
    דשא
    נמש

    אין ספק.
    ולא השלוש האחרונות
    שאני לא רוצה אפילו לחזור עליהן,

    תודה שועי,
    על מתנת הפשטות הזו.

  5. המחסנאית Says:

    מצאת מתנה ממש שווה.

    כשהקצף יוקצף החֵמה תהפוך לקצפת ולחמאה. ככה זה עם קצף, הוא עולה ויורד ואפשר לצייר אתו, כמו אצלך בקפה – מישהו שם נח לו בתנוחה עוברית מכל הנידנוד.
    באמת יש כאלה שהם מומחים לציור בקצף של הקפה וראיתי תמונות של דברים די מדהימים.

  6. mooncatom Says:

    תודה לך מחסנאית,
    על הראיה האופטימית,
    ועל התמונה החומלת
    שציירת לי בקצף.
    ועל שהוצאת מהקצף
    ק צ פ ת!!!

  7. דן Says:

    הארה לסדר , בעקבות העברית הקסומה' שמנדנדת לי:

    נד – נד, דן , נדנד…

    בכל מילה עם שין, יש התייחסות לשקט. גם במילה שקט ( והינה ששששש… הוא החיווי הווקאלי , שאנו בוחרים להשתמש בו להשקטה – גם בשפות אחרות HUSH
    SHOOSH וכו' – אגב, שמתם לב לדמיון בין HUSH ל "הס"?)

    המילה משט היא יפה – פיה.
    ציירו בנפשכם – יצאתם עם כמה חברים,כולם בעלי יאכטות, לשיט תענוגות בים הדרומי.לעת שקיעה, שמש מלטפת את גופכם המוקפץ קלות בשמש, כשאתם שוכבים על בטנכם בקצה הסיפון ומביטים בגלים המקציפים ,החולפים בתוך הכחול הגדול העמוק. האוקיינוס השששששקט. מידי פעם אתם מרימים ראש ומחייכים אל חבריכם שבכלי השייט האחרים.

    משט….

    גם בחשד יש שקט, שאינו נעים לחושד – אבל עדיין ממתין ומתחשב לפני שהוא מטיח באחר טענה של ממש.

    שב"כ ? – זה בכלל ראשי תיבות, שהשין בהן מציינת – שירות, מילה סימפטית בעליל.

    זה לא השפה – זה אנחנו.
    חבל לוותר על מילים בגלל קישורן, זמנית, ל..ששששיט (SHIT)..(:

    הקשששר , בייבי, הקשר

    עד כאן,

    דן עגבן
    של מילים (בלבד) –
    כמובן…P:

  8. mooncatom Says:

    כמה נכון,
    נכון.
    השפה היא רק מילים
    והמשמעות של המילים
    היא בנו.
    תודה דן שהזכרת לנו.
    תודה.

  9. טלי Says:

    אם היה פה פייסבוק, הייתי עושה לייק לתגובה של דן (-:

  10. mooncatom Says:

    הנה,
    עשית!
    בכיף.

להשאיר תגובה

