אַתְּ החול ואַתְּ גם המים

אצות

.

המחיקה אינה משכיחה, היא רק מעלימה את מה שמיותר, מנקה, שיהיה מקום לחדש. המחיקה היא פעולה חיונית, חשובה, שאינה מוערכת דיה. כן, זה קל מאוד לעשות אנדוּ במחשב, אבל כשאת עושה שטות אמיתית בחיים, זה לא כל כך פשוט. להגיד לעצמך: טעיתי, אני מוחקת. זה קשה מאוד.

הבוקר הסתכלתי על החול ועל המים ומה שכולם יודעים כבר אלפי שנים, פתאום נגלה לעיני המשתאות: המים מוחקים את החול והחול לא נמחק. איזה קסם. להיפך, המחיקה המתמדת הזו עושה לו רק טוב, עושה אותו חדש בכל רגע ורגע. הבנתי, כן, הבנתי סוף סוף, ועוד אבין אלף ואלפי פעמים בכל יום מחדש. החול הלח נקי ומגורף היום, הים רגוע היום, ואצות קטנות מעטרות את שוליו, מלמלה ירוקה עדינה. ואני חושבת לי: אַת החול ואַת גם המים. מה שנחבט, מתעבב, נשבר, מה שמתרפק ומזדחל משתנה וזורם, מה שמתקדם ונסוג, בורח ורודף, גס ועדין, מה שצפוף, מה שמלוכלך ומה שמצוייר, שנחפר ונחרש, שצלול, מה שמבעבע ומקציף ומחלחל, וסופג, ומה שנוצץ באור.

.

אצות1

תגים: ,

13 תגובות to “אַתְּ החול ואַתְּ גם המים”

  1. דורית Says:

    זה יפה. ונכון. וצלול.

  2. mooncatom Says:

    תודה
    דורקה.

  3. רויטל כרם Says:

    מקסים.
    העולם הוא מקום מדויק כל כך שבו הכל אחדות , חלק מהחול ומהים ומהרוח,
    גם טעויות.-

  4. mooncatom Says:

    תודה רויטל,
    ואת יודעת מה שהכי יפה?
    שבגלל זה,
    בגלל מה שאמרת,
    גם אין טעות,
    והדבר הכי טועֵה שעשיתי,
    הביא לדבר הכי נכון,
    בחיי.

    מ ד ו י ק !!!

  5. רות Says:

    מה דעתך, אקומוּד

    אמר סופר ,אני לא זוכרת את שמו, שבשיעור ראשון הוא אומר לתלמידיו שהדבר הראשון שהוא ילמד אותם זה למחוק. המחיקה מותירה את התרכיז הצלול מסיגים.
    ואולי הוא התכוון למחיקת העצמי, שכח את עצמך.

  6. mooncatom Says:

    יש קרוא וכתוב,
    יש קרוא ומחוק,
    יש קרוא ושתוק,
    ויש קרוא וטוב.

    למחוק את עצמי?
    'שתגעת?!

    תודה רותה.

  7. דודו פלמה Says:

    החול יזכור את הגלים אבל לקצף אין זוכר
    זולת ההם אשר עברו עם רוח לילה מאחר
    מזכרונם הוא לעולם לא ימחה…

  8. mooncatom Says:

    הכל ישוב אל המצולות זולת הקצף הלבן.
    נרות הלילה דעכו. הידידות האהבה
    הנעורים שבאו פתע אל סופם.

    הי דודו,
    ברוך הבא לבלוג שלי,
    אתה יודע, בכל יום כשאני יוצאת מהים,
    אני אומרת שלום לנרות הלילה
    והשיר הזה עובר לי בראש.

    תודה.

  9. אומנית זעירה Says:

    ….כל כך קשה לי לפעמים לעשות פעולות בלי האפשרות הנוחה והמרעננת של האנדו.
    בעיקר אני מרגישה את זה בציור ביד לעומת עבודה גרפית במחשב. אם צריך למחוק משהו זה כל כך מסורבל פתאום. בעקבות הפוסט שלך מסתמן לי פתאום : וזה לא יאמן שהמחשב בגלל יכולת המחיקה מזכיר לי את הים והחול יותר מאשר פעולת "ציור" אמיתית ורומנטית…

  10. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    לא סתם כנראה היו שדימו את הזמן לים או לנהר
    הזמן מוחק הכל, את שאון המלחמות, ואת חיי השלום.
    גם אמנים אם הם זוכים שיקראו בכתביהם מאה שנים אחר כתיבתם, יש לזכור, כי
    אין ביצירה הרבה מחיוניותו של האמן/ית כאדם.
    אלא הדהוד של תקופה, של משהו שאפשר לגלות כלפיו קירבה, אבל תמיד יהיה רחוק מאוד.
    הגלים מוחקים את הארמונות שבנו בחול ילדי-האתמול בכדי שילדי-המחר יוכלו לבוא ולשחק על קו החוף, ולהרגיש שהם מקוריים מאוד. אף ילד לא בנה ארמון כזה על קו הים.

  11. mooncatom Says:

    חברים,
    איזה תובנות יפות
    שקיבלתי מכם הבוקר!

    ל ת מ ר

    אני כל כך מזדהה עם התובנה שלך,
    בתור מי שעשתה את שני הדברים,
    הקסם הזה של האנדו לעומת הסירבול
    וגם החרדה, יש להודות,
    של המחיקה בציור על נייר או מצע אחר…
    פתאום לראות את הדמיון המפתיע של המחשב לים,
    זה מרענן. זה מקסים.
    תודה!

    ל ש ו ע י

    כל כך יפה המחשבה שהרס ארמונות האתמול
    נועד כדי לאפשר לילדי היום לבנות חדשים,
    כל כך יפה ומנחמת ואופטימית,
    וגם התובנה לגבי הכתיבה, איתה אני
    מה זה מזדהה. וואו!
    תודה!

    תודה חברים,
    איזה יום יפה התחיל בזכותכם!

  12. המחסנאית Says:

    אני מגיעה לכאו בהליכה לאחור וכבר התעייפתי ועניין המחיקה דוקא מעורר ומחבר אותי לכאן. גם מעורר מחלוקת. אז אולי ארחיב בפעם אחרת.
    רק אומר שיש כל מיני סוגים של מחיקות – ניפוי, חסול, לשים X , החסרה (למשל בפיסול)
    וגם מחיקה ושיפור, מחיקה וחידוש, מחיקה של טעויות ומחיקה של שיכלול.

  13. mooncatom Says:

    הי מחסנאית,
    זה כמו שלאסקימוסים יש המון מילים לשלג,
    אז לנו, המתעסקים ומחטטים בנפשנו,
    יש המון מילים למחיקה…
    תודה על התובנות.

להשאיר תגובה

