הודעה, בצבע כחול, על גדר פח, בדרך לים:

יא' בתמוז

גדול מההיצע

הוא מה? מה איתו? מה?

הביקוש לאהבה* במגמת ירידה.

או עליה?

הביקוש לאהבה גדול מההיצע?

הביקוש לאהבה יצא מהאופנה.

ויחזור בעוד שנה?

הביקוש לאהבה הוא:

חשוב / זניח / חסר תוחלת /  מטופש

(סמן את התשובה הנכונה)

הדבר הכי חשוב בחיים /  הכי פחות חשוב בחיים

הביקוש לאהבה מגוחך / פתטי / מטומטם /

נשגב?

נמאס.

(בחרי, מה שמתאים לך היום)

הביקוש לאהבה מהו? איך הוא?

כמה ולמה הוא?

הביקוש לאהבה** נגמר.

ממשיך?

Camilla Engman

John Grayson

———————————————–

* אחרי שכתבתי את כל זה גיליתי, שזה משיר של שלמה. אהההרצי. ויש בו את השורה הזו: מישל מישל קראתי לך, ואת מזה צחקת.

שלוש עוגיות

** הביקוש לעוגיה, בזה אני מבינה:

בקערה לערבב כוס קוואקר, כוס קוקוס, כוס סוכר חום וכוס וחצי קמח מלא. להמיס 150 גר' חמאה עם כף דבש ולהוסיף חצי כפית סודה לשתיה. לערבב רטובים ויבשים. לשטח ולהדק בתבנית בינונית ולאפות בזהירות. הטריק של העוגיות הנהדרות האלה*** הוא לא לייבש אותן מידי. ברגע שמוציאים לחתוך לריבועים ולצנן.

*** העוגיות להָגָר.

תגים: , ,

19 תגובות to “הודעה, בצבע כחול, על גדר פח, בדרך לים:”

  1. bddaba Says:

    אני מאמין שהביקוש לאהבה קיים ויהיה קיים תמיד כל עוד האנושות קיימת. אהבתי את הסירות.

  2. טלי Says:

    מבוקש?

    טבעי?

    אובראסטמייטד?

    מעונן חלקית?

    גדול?

    פשט את הרגל?

    גדול מהביקוש למלחמה? (הלואי…)

  3. רות Says:

    הביקוש והרעב והצמא , לקווקאר, לאהבה, הוא כנראה נצח על העור.
    אולי לא בעצם.

    הבן שלי ראה שלט על דלת זוג בתל אביב "כאן גרים בנוחות יחסית אלון ומיטל"

    זו קריאה מדוייקת של מספרי השוק. "בכיף?" פאסה.

  4. mooncatom Says:

    הי חברות וחבר!

    ל ש ר ו ן

    אשרי המאמין!
    ובעניין הסירות,
    נזכרתי,
    ששלמה ארצי היה בלהקת חיל הים:
    שוטי שוטי ספינתי, הים שלי נגמר,
    אני אהיה עוד רב חובל
    אם לא היום מחר…

    ל ט ל י נ ק ה

    מעונן חלקית בהחלט.
    וגם אובר… מה שאמרת.

    ל ר ו ת

    הביקוש לקוואקר על פי מדד דאו-ג'ונס.
    מה דעתך על:
    'כאן גרים בצפיפות בלגן וליכלוך!'

    חבר/ות
    הביקוש לתגובות נענה בשמחה,
    תודה.

  5. המחסנאית Says:

    מסתבר שהביקוש לאהבה הוא חידתי
    ותלוי גם מי המבקש – לא כל הבקשות דומות.

    נראה לי שהעוגיות יכולות לעבור אדפטציה קטנה למטבח טבעוני ולשמח בארוחת בוקר של מבקשי אהבה ופינוקים.

  6. mooncatom Says:

    טחינה במקום חמאה,
    נכון?
    ל ב ר י א ו ת
    ותודה מחסנאית.
    עוגיות, הפיתרון לחידת ביקוש האהבה!
    נהדר.

  7. דודו פלמה Says:

    לא כל "ביקוש לאהבה" הוא "אהבה בימי כולרה".
    רק למען הפרופורציה, נדמה לי שכדאי לזכור שישנן
    גם כמה "אזהרות מסע" למחוזות האהבה:
    למשל עזה כמוות אהבה.
    ואהבה מקלקלת את השורה.

    וכמובן השורות האולטימטיביות של אלתרמן בניגון עתיק:

    אך אם פעם תהיי צוחקת
    בלעדי במסיבת מרעיך,
    תעבור קנאתי שותקת
    ותשרוף את ביתך עליך

    ועכשיו כולם ביחד: לה לה לה לה לה לה לה

  8. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    בהתחלה לא הבנתי מדוע יש ביקוש לארבה על חוף הים בתל-אביב
    מה ביקור המדוזות לא מספיק?
    אולי כמו אצל זבאלד דרושה איזו נדידה של זן חדש אל החופים, בכדי להיטיב לסמל את חוויית המהגר הפנימי (אל החיים ומן החיים) (-:

    דודו, ניגון עתיק הוא באמת בחזקת מראות קשים
    אבל לדעתי אלתרמן התבסס כאן על ציורו המקראי של שמשון, שנשא אשה פלישתית עוד לפני הסיפור שלו עם דלילה. שמשון התערב עם כמה פלישתים, חברי אבי הכלה, שאם ידעו לפתור חידתו 'מהאוכל יצא מאכל ומעז יצא מתוק' ישלם להם שלושים חליפות בגדים. אשתו בסופו של דבר גלתה את סוד הפתרון לרעיי אביה
    ואז שמשון שודד שלשים אשקלונים בכדי לשלם את חובו וברוב זעם עוזב את האישה וחוזר לביתו והיא נישאת מחדש לפלישתי. אלא שאז מבקש שמשון לחזור אליה. האב מסרב אך מציע לו את אחותהּ במקומה. שמשון הנקמן לוכד שלש מאוד שועלים ולפידים בזנבותיהם ומבעיר את שדות הפלישתים ושדותיהם. כתוצאה מכך קמים הפלישתים, ולאחר שהם חוקרים את נסיבות האירוע, הולכים ושורפים את האישה הפלישתית ואת אביה ואת ביתו. אז מרבה בהם שמשון הרג רב.

    (מה שנורא הוא הלחן בביצוע של יהורם גאון, זה פשוט בלתי אפשרי)

  9. mooncatom Says:

    ל ד ו ד ו

    "כִּי-עַזָּה כַמָּוֶת אַהֲבָה, קָשָׁה כִשְׁאוֹל קִנְאָה:
    רְשָׁפֶיהָ–רִשְׁפֵּי, אֵשׁ שַׁלְהֶבֶתְיָה.
    מַיִם רַבִּים, לֹא יוּכְלוּ לְכַבּוֹת אֶת-הָאַהֲבָה,
    וּנְהָרוֹת, לֹא יִשְׁטְפוּהָ."

    מה שמעניין בפסוק הזה
    שלא ברור מי היא זו שבה מדובר
    האהבה או הקינאה?
    או שהמשורר לא רואה הבדל בין השתים?
    בדיוק כמו אלתרמן….

    והניגון המתקתק למילים המרות…
    הצחיק אותי תמיד.

    ל ש ו ע י

    ארבה?
    גדול!!!
    הביקוש לארבה,
    בהחלט עניין לענות בו…

    האם יכול להיות
    שהניסיון להלחין את השיר הזה
    הוא נואל מיסודו?
    כלומר, היתכן שאלה מילים שאסור לשיר בכלל?
    אני תוהה.

    תודה חברים,
    עוררתם בי מחשבות.

  10. אומנית זעירה Says:

    אהבתי את "הביקוש לאהבה" ואת כל התפצליות שלקחת ממנו בעיקר את "הביקוש לאהבה גדול מההיצע?".
    והעוגיות האלו – ניראות מפתות ביותר!

    מיכל – אז קבענו בים? תגידי רק באיזה חוף ושעה. מה דעתך – הוופלס עלי, "הגברים הבין לאומיים" מהדשא הירוק, עליך.
    מתאים?

  11. mooncatom Says:

    אוי תמר תמרי,
    הסבירות לוואפל איתך בחוף,
    יותר גבוהה אפילו
    מהסבירות שאני
    אמצא גבר בינלאומי להביא לשם,
    אפילו גמד שמי מקומי אין סיכוי…
    אבל אפשר לפנטז:
    על וואפל
    ועל גברברים חסונים במגוון צבעים.
    קבענו.
    (בכל מקרה אני אביא את התרמוס עם הקפה)

  12. דודו פלמה Says:

    היי שועי, לקיים דיון דקדקני על ההשפעות המקראיות על שירו של אלתרמן 'ניגון עתיק', זה בערך כמו לנתח את השורשים הרמב"מיים בנאומי ההסתה של הרב כהנא. בשני המקרים ידיעת המקור איננה מכפרת על כוונת המשורר.
    ישנו משהו מאוד מתעלם מגורלה של נשוא אהבתו בשורות המבהילות המבהירות לה מה יקרה אם תחרוג לרגע מכלא אהבתו. ומה שמעצים את האטימות זאת המנגינה הסכרינית והלה לה לה לה המתרונן מגרונו העמוק של יהורם גאון.
    אני מודה שבאמת קשה לי להצטרף.

  13. שועי Says:

    דודו, כבר זיהית, אני מניח, שדעתי כדעתך. יש אצל אלתרמן דברים קשים באשר לנשים ('פונדק הרוחות' וההתעללויות בנעמי, "זמר שלוש התשובות" וכיו"ב). עוד דבר, כאשר כהנא וחבר מרעיו התהלכו ברחובות גבעתיים עם מגאפון וצעקו בו: 'קודם הערבים, אחר כך הקיבוצים, ואחר כך אתם אנשי גבעתיים' נחרדתי כילד גבעתיימי עד עמקי נשמתי (עד היום דומני, כי זה היה הדבר הקרוב ביותר למצעד נאצי שבו חזיתי, הם אפילו בצעו הצדעות נאציות לכהנא משיחם, עד שראש העיר והמשטרה גירשו אותם) ולא היה סיפק בידי להרהר מהו מקורותיהם הספרותיים של אותם חדלי-אישים. אני מניח כי איני שונא בני אדם בקלות, אבל אני שונא כהניסטים ועל כן מוסיף כאן את הזמר הבא: All You Fascists Bound To Lose

  14. הגר Says:

    תודה יקירתי
    על העוגיות
    על הקפה
    ועל הבלוג היפה
    עם כל התמונות הקטנות המקסימות האלה
    תמשיכי ללכת לים ולהביא לנו משם פנינים ואהבה

  15. mooncatom Says:

    היתרון שבללכת לישון מוקדם:
    בבוקר יש הפתעות מרנינות!!!

    הי חברים וחברה.

    לשועי ודודו הנהדרים,
    אני אוהבת את
    הדיון הפמיניסטי הזה בין שני גברים,
    זה נחמד,
    לשבת מהצד,
    ולשמוע את מה שאני תמיד צריכה להלחם עליו…
    תודה לכם.
    ותודה שועי על השיר היפיפה של וודי גתרי.
    אני כל כך מזדהה איתו.
    פשיזם, כמו שינאה בכלל,
    הוא מפלצת המאכלת את עצמה.

    ל ה ג ר

    יקירתי,
    איך אני שמחה על מה שכתבת,
    איזה כיף,
    תודה,
    וחיבוק.
    ואוטוטו עוד קפה:
    גדול, חזק, חם ובלי קצף.

  16. טלי Says:

    וגם אני, שלא לומר אפילו, עד כמה שאני חסידת אלתרמן ידועה, סולדת מהמסר הזוועתי של השיר הזה.

    וכן, נעים לראות דיון כזה מפי גברים דוקא…

    זה מה שהם צעקו לכם ברחובות גבעתיים שועי? השם ישמור! צמרמורת ממש.

  17. mooncatom Says:

    הי טלי,
    איזה כיף הא?
    גברים שווים!

  18. אמא Says:

    כן הביקוש לאהבה לעולם לא נגמר. מהיום שנולדים עד סוף החיים.
    אבל מזה מתיש.

  19. mooncatom Says:

    נכון אמא'לה,
    איזה מזל שיש עוגיות?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s


%d בלוגרים אהבו את זה: