מִצאוּ את ההבדלים

יז' בתמוז

 

על פי מדעי הטבע
האדם כלול בטבע
אם כלול האדם בטבע,
כלולים כל מעשיו.
יוצא שעל פי המדע
טבעי הוא מעשה האדם
אף פרי מעשה האדם
טבעי הוא לכל פרטיו.

(מה חדש במדע, מאיר אריאל)

     שתי אצות

     צדפות למיניהן

    שני דגים

…אבל אם בכל זאת מרגישים הבדל
בין צחוק מעושה וצחוק מתגלגל
אז ברוך השם תודה לאל. 

 (מאותו שיר)

 

תגים: ,

16 תגובות to “מִצאוּ את ההבדלים”

  1. אומנית זעירה Says:

    שנון ומדויק. מאיר אריאל.
    בהחלט יתכן שזה רק באוזניים שלי – אבל חבל קצת השורה של הסוף עם "הברוך השם והתודה לאל". לא בגלל שהיא לא מתאימה, אלא בגלל האורינטציה המשיחית, שגם בה יש לא מעט מן המעושה.

  2. mooncatom Says:

    הי תמר,
    מבחינת אריאל אולי זה לא היה ככה,
    אבל מבחינתי זה עם חיוך, כמו תמיד כשאני אומרת בעזרת השם,
    והדגש הוא על חיוכים כנים וחיוכים מעושים.
    אז הנה, חיוך אחד גדול בשבילך,
    אמיתי וחם!
    לילה טוב.
    (אני נהנית להגיד את זה כשהשמש זורחת כאן)

  3. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    תמיד 'מה חדש במדע' היה נשמע לי כמו מהדורה מורחבת-מאוחרת של הבית הבא מתור 'בתור לשיקוף ריאה' מתוך שירי חג מועד ונופל:

    בתור בן אדם
    אני חושב יש תכלית
    אפילו אם החושך
    רק מתחדד על כל תגלית אבל
    בתור בן תמותה
    בתור בן תמותה אני חושב יש תכלית
    אפילו אם אני והרופאים מתקשים להחליט

    אני בן אדם בן תמותה.

  4. שחר שילוח Says:

    מעולה. הציטוט, הצילומים, החיבור ביניהם

  5. mooncatom Says:

    הי שועי, שחר,
    שמחה להפגש בחוף,

    ש ו ע י

    התור לשיקוף ריאה הוא נהדר,
    אני מתה על המתח בין "בן אדם" ל"בן תמותה"
    ואיך שהחושך מחדד דווקא את התמונה.

    ש ח ר

    זה מהרשומות שאני יודעת שתאהבי…

    תודה
    לכם
    חברים!

  6. דן Says:

    ברוך אתה האדם, החושב את עצמו למלך העולם , בורא הפלסטיק.
    אחרי הכל האדם נברא בצלם אלהים, (שבין היתר) מחריב עולמות.

    בכל מקרה, אני מעדיף תמיד לומר: "בעזרת נשים" במקום "בעזרת השם"
    ולא איכפת לי שקוראים לי – עובד אלילות

  7. mooncatom Says:

    וואלה, דן,
    חלק מהיותנו "בצלם"
    זה שגם אנחנו כמוהו,
    בוראים ומחריבים,
    והכל באנוכיות ובגחמות…
    נכון.

  8. דודו פלמה Says:

    היי מיכל
    אהבתי תרד אהבתי גם פול
    אך את אריאל אהבתי מכל

    כן כמה יפה
    מתחרז נשפך
    עם נשכח,
    כמה קל לרוקן
    אגדת דשא לפח.

    אבל אם אתה עדיין מתפעל
    איך הולך על חבל איננו נופל –
    אז ברוך השם ל'מוצא המינים'
    בעזרת השן לא כולנו נופלים.

    כי אני ברוך השן
    אני נותרתי דרוויניסט-
    וכשאתבונן על הולך
    בין טיפות ואיננו נרטב
    אומר בשמחה זה ברווז

  9. שועי Says:

    דודו, רק במחילה, אם יורשה (זה לא קבע)
    בפוסעך בין בהר, במשעול אם בנבע
    היצור הרטוב הוא ע"ש דודו גבע…

  10. mooncatom Says:

    לדודו ושועי ידידי,
    שניים ברווזיים…
    הן כל ברווז יבוא יומו בישראל,
    תודה להל,
    ונאמר אמן,
    בעזרת השן.

    ואם לא ראיתם את הסרט על דודו גבע,
    אתם פשוט חייבים לראות:
    http://yes.walla.co.il/?w=2/7801/1536739

  11. טלי Says:

    איך אני אוהבת להתארח בעיניים שלך! (-:

    והצעצוע בתמונה הראשונה נראה ככה כמו חללית. חללית לצד אבן הירח שלצידה היא נחתה.

  12. mooncatom Says:

    הי טלי,
    תודה
    איזה כיף!
    זה לא צעצוע, למרות שזה נראה ככה…
    זה המכסה של הכוס-תרמוס שלי!
    אבל אני מסכימה איתך לגמרי
    שזאת חללית חייזרית שנחתה בחוף,
    והיא תמשיך לנחות בו עד סוף השבוע
    ואז תמריא למחוזות אחרים.

  13. המחסנאית Says:

    קשה למצוא את ההבדלים וגם יש פה מסיח לא הוגן (מספר 2) בשאלון הזה.

    מסקנה: שניהם – הטבעי ומעשה ידי אדם – יכולים להיות מאד יפים, תלוי איפה, וכשהם ביחד זה יכול ממש לבלבל.
    בתמונה הצמדים נראים זיווגים לא רעים. אבל זה לא באמת ככה, נכון?

    עוד מסקנה – למאיר אריאל יש שירים יפים.

  14. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,

    קליפות של גרעינים דומות לצדפות ואינן מזיקות לסביבה,
    אבל הן לא שייכות לחוף הים והנוכחות שלהן שם מעצבנת.
    המגבון המשומש אמנם דומה מאוד לדג,
    אבל בניגוד לו הוא ישאר שם לנצח והדג יתפרק,
    כנ"ל בצמד הפקק והאצה.
    ופתאום עלתה בי עוד מחשבה:
    יופי ומוסר הם גם כן צמד לא תמיד תואם…

  15. דן Says:

    יש סרט מלפני שנות דור שנקרא:

    "יופיו של החטא"

  16. mooncatom Says:

    ממש ככה!

להשאיר תגובה

