ריצה מחלום אל חלום

                                                                                   כג' בתמוז

 

כבר לא הבית ההוא

עוד לא הבית הזה וברגע ההתעוררות

עוצמת עינים בכוח

ואז בזינוק, כאילו לא היה לילה של ריצה מחלום אל חלום

מבית לבית.

אם הייתי חיה ביער הייתי יורדת אל מעיין,

בצמחיה האַפֵלה, הרווּיה, הייתי נאגלת כמו טל.

אבל בדירה השכורה, שהיא משל חי לאירעיות,

לבדידות שהיא יהלום בעל קצוות חדים

של משאלות מוות וסבך חוטי חשמל ואבק,

חורים של מסמרים ישנים, שכבות צבע מתקלף,

השתברות אור פועם בתריס פלסטיק שבור.

 

וזה, הבית הזה, הבית הזה,

 

והשירים הטובים באים במקלחת

באור המתוק

שהמילה שחר עשויה ממנו.

 

————————————————

*השיר הזה כבר פורסם בבלוג, אבל הוא מתאים עכשיו שוב. 

תגים: ,

15 תגובות to “ריצה מחלום אל חלום”

  1. עינת Says:

    שיר יפה-עצוב ומדוייק. הדימויים… אפשר ממש להרגיש.

  2. mooncatom Says:

    הי עינת,
    ברוכה הבאה לבלוג שלי,
    ומאוד תודה
    על המילים הטובות.

  3. דודו פלמה Says:

    כמו רוב הקלגסים שגדלו על האתוס
    שבו השחר הוא הנקודה בזמן
    שמתחילים בו אימון צבאי או מלחמה,
    הביטוי:

    "באור המתוק
    שהמילה שחר עשויה ממנו".

    מעורר כיסופים לשחר אחר. תודה

  4. mooncatom Says:

    לדודו,
    תודה,
    ואני כל כך מאחלת לך,
    שתרגיש את מתיקותו של אור השחר,
    ולא יעלו בדעתך בכלל בכלל בכלל
    אימון צבאי או מלחמה…

  5. המחסנאית Says:

    איזה שחר יפה מפציע ארגת וצרפת לך ( בהרבה סבלנות כנראה) מסתם כפתורים .
    שישאר קבוע.
    מאחלת הרבה אורות מתוקים.

  6. mooncatom Says:

    תודה מחסנאית,
    אבל הקרדיט לא לי…
    זה מפירסומת יפיפיה של בית ממכר לכפתורים.
    כ פ ת ו ר ו פ ר ח !

  7. תמי ברקאי Says:

    אני אוהבת את השיר הזה
    את תהאור המדויק של המצב הזה של כבר לא ההוא ועוד לא זה
    (וכמובן שפתאום זה נשמע כמו מטאפורה שמתאימה לעוד כל כך הרבה עניינים).

    ושוב קורה לנו צירוף כזה – השבוע פתחתי את קופסת הכפתורים שהיתה של סבתא שלי. היא אצלי כבר כמה שנים ורק השבוע פתחתי וגיליתי המוני כפתורים מכל מני סוגים גדלים וצבעים, וחשבתי שחייבת לצלם אותם..

  8. mooncatom Says:

    אח תמי תמי,
    אין, אין כמו כפתורים,
    זה דבר מרגש ברמות.
    ועוד כפתורים שהיו של סבתא שלך…
    אני רוצה לראות.
    תצלמי.
    תודה
    כ פ ת ו ר ו פ ר ח גם לך!

  9. תמי ברקאי Says:

    עכשיו שאני בחוג צילום…:)
    יטופל בהקדם!

  10. efyska Says:

    איזה יופי של שיר וכמה תקווה יש בסייפא. התחברות לקושי העכשווי של לא פה ולא שם ושירה מתוקה במקלחת.

  11. mooncatom Says:

    תודה אפיסקה,
    נחמד לקבל משלוח חמים כזה
    שהגיע כל הדרך מהולנד…

  12. שועי Says:

    מיכל יקרה,
    עונת שיפוצים בבית חדש דומה לטעמי
    ללחיצה על כל הכפתורים שלמעלה אחד-אחד
    והמתנה למה שייקרה.
    (-:

  13. mooncatom Says:

    אני מקווה שועי יקר,
    שאלחץ על כפתורים
    בכל הגדלים והצבעים,
    השחורים והאפורים,
    אבל גם התכולים…
    חשובה לי מאוד התכלת.

    המתן,
    וּראה!

  14. טלי Says:

    בטח שחשובה לך התכלת, אני חושדת בך שכל העניין הזה נועד למצוא דרך להכניס את הים לתוך הבית…נכון?…(-:

  15. mooncatom Says:

    מאוד נכון טלינקה,
    היכן שרק אוכל.
    ומדהים, כי אתמול כששברו,
    גיליתי כמה ים – חלוקים, צדפים – יש בקיר.
    צילמתי, בקרוב אביא.
    תכלת,
    אולי במשקופים?
    נראה, נראה.

להשאיר תגובה

