צורה של משהו

יב' באב

 

מה חסר?

מה הצורה של החור?

 

ומי, מי, מי,

חושב עלי עכשיו בגעגוע?

 

מה הצורה שלו?

 

ענן יפה כנגד בניין מכוער,

למי יש סיכוי גדול יותר לנצח,

במלחמה על השפיות שלי,

החופש שלי?

 

הכעס והשמחה משנים את מערך הכוחות שלהם

בכל רגע ורגע,

ואני יכולה לנגוע עם

הקצה של האצבע שלי

בקצה של העפעף שלי ולשאול שוב:

האם כולם זרים לעצמם כמוני?

 

תגים: ,

12 תגובות to “צורה של משהו”

  1. talila Says:

    יפה מאוד
    וכמה נכון הסוף

  2. תמי ברקאי Says:

    מאד יפה וגם נכון כמו שטלי אמרה
    ואני תוהה גם על הצורה של החור (כאילו אין מספיק שאלות)- האם היא משתנה או שזה כל הזמן בעצם אותו החור?

  3. mooncatom Says:

    הי חברותיים
    משוררותיים…

    תודה,
    דעתכן נורא חשובה לי,
    ……תמי וטלי !

    ובעניין החור, הרי זו הַא-שאלה
    ואילולי היתה
    הַא-שאלה,
    לא היה נכתב השיר…

  4. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, בתשובה לשאלתך "האם כולם זרים לעצמם כמוני?"
    התשובה היא לא, כולם זרים לעצמם כמוני.

  5. דן Says:

    כולנו זרים לעצמנו ולכן כולנו מ ו כ ר י ם ככאלה, לעצמנו.

    ת ח ו ש ת הזרות, לכאורה, נובעת מהכרה, מידי פעם, בהבדל בין מי שכולנו = ישויות לא גשמיות ,בלתי ניתנות להגדרה, ש א י נ ן משתנות בזמן ושמתבוננות , לעיתים אפילו בתמהון – על עצמיותנו שכוללת גוף ונפש (מנטליות, mind, נפש, חשיבה ,רגשות, הכרה) שמשתנה כל הזמן.

    ב א נ ח נ ו = הצופים, הבלתי משתנים, עולה ,שוב- מידי פעם, האתגר של ההתמודדות ,עם קבלת העובדה הבלתי מעורערת של התנועה וההשתנות של עצמיותנו בזמן.

    ככה זה כשאתה בתנועת הצופים.
    התנועה של הבלתי – נעים.

    אבל רוב הזמן, כיף לנו להיות מחוברים לסלט עצמיותינו. הוא יותר דינמי וחי ממה שאנחנו כנצחיים.
    וזה גם מאוד נעים לנוע, לנוע.
    נעים.

    ואנחנו נעים ,
    בתוך סלט מחשבות
    טעים.

  6. mooncatom Says:

    היום יש מין סימטריה תגובתית שכזו,
    קודם טלי/תמי ועכשיו דודו/דן
    נחמד!

    ד ו ד ו

    יכול בהחלט להיות שאתה צודק!

    ד ן

    זרוּת מוּכרת, מעניין.

    תודה
    לכם
    ב נ י ם!

  7. המחסנאית Says:

    אני לא יודעת את התשובה לשאלה "מה חסר?" אחרי המתיקות של לב , אדום, ריבה, אבקת סוכר, עוגיה.
    מה חסר?
    זה הכל בגלל השיפוצים?
    כן. ברור שלא רק בגללם. אבל ברור שהם, ההרס והבניה, מעלים אינסוף תהיות והרגשות וחורים שיש חשש שלא יתמלאו. זו תקופה מטריפה, קשה, מרגשת מייאשת. לוקח זמן להרגיש בבית.

  8. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,
    זה נכון שבניית הבית
    גורמת לך לשאול את עצמך
    אם הבית זה מה שאת צריכה,
    אבל,
    התקופה היא שמחה ומרגשת ומעצימה,
    באמת.

    תודה,
    אני מאוד אוהבת שאת באה לביתי ה ז ה.

  9. אומנית זעירה Says:

    מיכל, סליחה על התגובה הגשמית משהו אבל העוגיות האלו ניראות פשוט נפלא! ניראה שביס אחד מהם יכול לסגור הרבה חורים.
    ולגבי הזרות? בטח שכולם זרים לעצמם . "מיטיבי הלכת" עוברים כל הזמן דירות או משפצים חללים מוכרים ……(:

  10. mooncatom Says:

    הי תמר,
    איך את יכולה להגיד על העוגיות האלה שהן גשמיות?
    הרי להביט בהן זו חוויה רוחנית לעילא!
    ובכן, אני שמחה שאת חושבת שזה יפה,
    היה שווה לי המבט הזה…
    של המוכרת ב'לחם תושיה' כשצילמתי אותן.
    תודה,
    ו…אני מקווה שאתם מתרגלים בשמחה לחלל החדש.

  11. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    הנה שיר של ריקרדו ריש, ההטרונים המעודן ביותר של פרננדו פסואה. בכל אופן, חשבתי שהשיר כוחו יפה לכאן:

    איננו יודעים, לידיה, אנו זרים
    בכל מקום שנימצא בו.

    איננו יודעים, לידיה, אנו זרים
    בכל מקום שנגור בו. הכל זר
    ודבר אינו דובר את שפתנו.
    הבה נהפוך את עצמנו למפלט
    להסתתר בו, נרתעים מעלבון
    העולם הזה ושאונו.
    מה עוד רוצה האהבה? רק לא להיות לאחרים.
    כמו סוד שנאמר בשתר-מסתורין,
    תהי קדוֹשָה בהיותה שלנו.

    (תרגם: יורם מלצר)

  12. mooncatom Says:

    יפה,
    אני אוהבת את הצד הלירי של פסואה,
    כשהוא נוגע בעדינות
    בכפתור הזה של הדמעה…

    יפה,
    וכשהכל זר,
    באמת אין לנו אלא להפוך עצמנו למקום בשביל עצמנו.
    והאהבה?
    טוב, האהבה…

    תודה שועי על השיר,
    אכן מתחבר לי יפה.

להשאיר תגובה

