שמש וְרוּדה

יט' באב

.

 

~

פתחי, פתחי, פתחי את ליבך, שכל

הכאבים מקופלים בו, ארוזים, למסע

שכבר היית אמורה לחזור ממנו.

ופיקחי

פיקחי את עינייך, העצומות,

שהיו לנציבי מלח כשהלכת קדימה, וחלמת לאחור.

תני להן לגמוע את השמש.

ליבך, יהיה לניצן.

הגוף ימלא עסיס וישמח וישמח.

 

~

השמש תיתן לך מתנה, את יודעת?

השמש יכולה לפוצץ ניצנים לכדי פרחים,

להוציא עלה במקום שלא היה בו כלום,

השמש יכולה לעשות ירוק.

השמש מורידה דלי אל באר החלום של הלב

ומעלה את השיר.

 

.

.

.

.

.

.

רשומה שלא שייכת לשום דבר ורק כי בא לי. העכברות מבתי עכברים.

תגים: ,

12 תגובות to “שמש וְרוּדה”

  1. תמי ברקאי Says:

    בוקר טוב מיכלי הנהדרת,
    בוקר ורוד עז ומלא חיים

    השמש מורידה דלי אל באר החלום של הלב

    ומעלה את השיר

    איזה יופי!!!!

  2. איריס Says:

    יום הולדת שמח מיכל יקרה
    את אישה מיוחדת, מקסימה, חברה טובה, אהובה, רגישה, יצירתית, מפתיעה, חכמה, יפה מבפנים ומבחוץ. יום הולדת שמח מאוד
    אוהבת אותך איריס

  3. מיכל Says:

    יפה,
    יפה לי
    וטוב לי, ששתיכן כאן,
    שמח לי מאוד.

    וכמה
    טוב.

    תודה.

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    מה לא קשור לשום דבר? העכברות ולאה גולדברג… זה ברור… מה לא קשור בזה?
    (-:
    באר חלום הוא גם כן דבר שהכל קשור בו. אין לו דלי. ובכל זאת מימיו מוּרקים על הכל.
    (חוץ מזה, שאת מצליחה לגרום לי להרהר מחדש ולערער כל איזו דיכוטומיה מלאכותית שגזרתי לי בין א/נשים ירחיםי/ות ובין א/נשים שמשיים/ות. כנראה שאת גם וגם (כל כך קשה לי לכתוב בשבחי השמש הזאת).

  5. mooncatom Says:

    טוב,
    ברור שועי היקר,
    ברור שהכל קשור…
    הכל קשור והרשות נתונה.

    ובעניין גרמי השמים האלה?
    אני פצוּלַת אישיות לחלוטין.
    חולת ירח בדיוק במידה שאני מונעת באנרגיה סולארית,
    וזה מעניין, כי זה קשור בעוד
    המון סתירות וניגודים אחרים שקיימים בי.

    אני חושבת שאני אכתוב את זה
    כשאצליח לנסח את זה.

    בינתיים
    שבת שלום ושלווה,
    ותודה.

  6. דודו פלמה Says:

    אהבתי מאוד את "פיקחי את עינייך, העצומות,

    שהיו לנציבי מלח כשהלכת קדימה, וחלמת לאחור.

    תני להן לגמוע את השמש.

    ליבך, יהיה לניצן.

    הגוף ימלא עסיס וישמח וישמח".

    זה מלא חדוות חיים ושמחה
    ולא שופט ולא סולח ולא צפוי

  7. אומנית זעירה Says:

    "חלמת לאחור" ו"הדלי",
    זה כל כך יפה…

  8. mooncatom Says:

    תודה דודו,
    על קריאה טובה,
    חומלת ומבינה.

    תודה תמר,
    אני הרי מגדלת דימויים בגינה…
    ושמחה שהם טעימים!

    שבת נעימה לכם.

  9. המחסנאית Says:

    איזה ורוד שימשי מקסים שמותיר את הכאבים מקופלים, ארוזים.

    אני שוקלת לאמץ את העכברות ואת בית העכברים שלהם כולו.
    גם את החרק הורוד הזה.

    ואם אכן יום הולדת אז הרבה ברכות ( ורודות,וגם בצבעים אחרים)

  10. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,
    שבת נפלאה!
    האור הוורוד מאוורר את הכאבים ברוח,
    בית העכברים הא מקום מנחם במיוחד,
    והחרק ההוא?
    הוא אמיתי לחלוטין, הוא טבעי לגמרי!
    תודה על ההנאה המשותפת מהוורודים,
    ועל הברכות!

  11. talila Says:

    הי, מזל טוב! יומולדת שמח! רק עכשיו הגעתי לכאן. איזה כיף הוורוד הזה וכמה יפה.
    הסיום של השיר נפלא, אבל ב"שכבר היית אמורה לחזור ממנו" יש טון שיפוטי ואולי אפילו כעס או עצב, , זה כמובן לא פוגע בשיר כשיר, אבל בשבילך – חבל.. למה אמורה?

  12. mooncatom Says:

    טוב טלולה
    לפעמים זה ככה
    מה לעשות…
    אבל וורוד!
    ובאמת שמח!
    ותודה.

להשאיר תגובה

