שפינוזה והמטבח היצירתי

כ' באב

הבית הקודם שגרתי בו היה ברחוב שפינוזה. אני לא צריכה כמובן להתעכב, על כמה שמחתי לגור ברחוב הנושא את השם הזה. אני לא ממש טובה בפילוסופיה*, אבל כל מה שידעתי עליו עד אז הספיק לי לדעת שטוב לגור ברחוב הזה. והיה לי טוב.

גרתי בדירה הכי מאתגרת שאפשר לגור בה. בניין ישן ומתפורר ששרידי ההידור שלו עוד ניכרו, בחרסינה היפה בכניסה, במעקה המדרגות היפה, ברצפת האוקר, ברחבוּת החדרים וברדיאטורים הענקיים שגילו שפעם, פעם, היתה כאן הסקה מרכזית, כן כן. הבניין שייך לשתי אחיות ירושלמיות מזדקנות שחיבבתי מאוד, אבל באמת שקצרה ידן מלתחזק אותו. חוץ מהזוועה בפנים היה גם הגב (התחת, אם רוצים לדייק) של הבניין השכן קרוב באופן מלחיץ, וגם את הקרבה הזו היה צריך לטשטש. אמנות ההסוואה ויכולות ההסתרה שלי השיגו שיאים יצירתיים מאוד שם. מי שבא לבקרני לא היה מעלה בדעתו את הדברים שהסתתרו מאחורי ההמצאות שלי.

בבית ההוא שכנה אפלולית נעימה והיה בו משהו רחמי שהתאים לי מאוד באותן שנים, הוא עטף אותי וגידל אותי, והישות הכותבת שלי התפתחה בו מאוד. הרבה שירים שהופיעו כאן בבלוג נכתבו אז**. היום אני מעלה תמונות של המטבח: שם צבעתי לראשונה את הארון בתכלת והתמכרתי לזה, שם תליתי המון כפפות גומי צבעוניות, כמו וילון שיטשטש את כיעור הבניין שמול, שם הדבקתי (בעצמי, אוי זה היה קשה) פי וי סי משובץ שחור לבן על הרצפה, וההסוואות של החורים בשיש ובחרסינות הגיעו לדרגה של גאונות, לא פחות. אני גאה, למה להצטנע בעניין?

.

 

————————————————

* אם אתם בורים בפילוסופיה כמוני אבל רוצים להכיר את האיש הדגול והעדין הזה ואת תקופתו, אז אני ממליצה לכם לקרוא את הביוגרפיה המרתקת של סטיבן נדלר.

** ובימים הקרובים יופיעו עוד כמה.

תגים:

5 תגובות to “שפינוזה והמטבח היצירתי”

  1. תמי ברקאי Says:

    מיכלי, פעם אחת הייתי בביתך הנפלא ההוא. באמת היה שם משהו כל כך אחר מהודר וישן ומאד מאד שלך ומשלך.
    איזה כיף לך שאת יודעת להמציא!

  2. המחסנאית Says:

    באמת מאתגר והתוצאות של התמודדות עם אתגרים תמיד תומכות בגאווה ושימחה.
    יש על מה.

    מאד אוהבת את ההמצאות הצבעוניות שלך המנצלות את מה שיש והופכות אותו לנעים וחם.
    מזדהה עם קשיי העבודות המאתגרת. הדבקת הרצפה מקסימה.

    הכפפות עמדו בחום בתלאות מזג האויר?

    טוב שיש תמונות למזכרת, לא רק בראש, וכך גם אחרים יכולים לבקר ולראות.

    שבת שלום ( כבר בית חדש?)

  3. talila Says:

    מקסים, תודה על השיתוף.

  4. mooncatom Says:

    צהרי שבת טובים לכן חביירות!

    ת מ י

    את זוכרת?
    היה נחמד שם בג'יפה…

    מ ח ס נ א י ת

    עכשיו אני עוד כאן,
    ועוד יש לי להפרד מכאן…
    ממש בקרוב יתחיל המעבר.

    ט ל י ל ה

    מזדהה?!

    ת ו ד ה
    לכן חברות,
    שבאתן,
    והשתתפתן בפרידה
    מהבית בשפינוזה.

  5. mooncatom Says:

    אה,
    ובעניין הכפפות?
    עמדו, עמדו יפה די הרבה זמן.
    (כפפות משוודיה, הא…)

להשאיר תגובה

