צרפתי במיטה

לפני המון שנים, הייתי ברחוב שנקין, וכשחזרתי לאוטו פגשתי ברחוב הקטן שבו חניתי, ענק חיוור ויפיפה בעל מראה אירופאי ענוג. הוא עמד שעון על גדר ואני לא האמנתי לגודל מזלי. בלי לחשוב פעמיים הזמנתי אותו הביתה. ולא סתם, אלא ישר למיטה שלי. למעשה לא היתה לי מיטה בכלל אלא רק מזרן, והוא זה שהשתוקק לחברה. הבאתי לו את ראש המיטה המגולף שמצאתי ברחוב. היתה לי אז מכונית קטנטונת במיוחד, ואני נשבעת לכם שהצלחתי למתוח אותה ולהרחיב אותה ככה שראש המיטה הענק הזה הצליח להכנס, אפילו אנשים שעברו שם ברחוב לא יכלו שלא להתפעל מהאוסטין מטרו הגמישה שלי. היינו די מאושרים, אני, המזרן שלי וראש המיטה. ואז עברנו לגור עם בחור. הסברתי לענק החיוור את הסיטואציה על ידי כך שצבעתי אותו בכחול, והמשכנו להיות מאושרים.

1צרפתי

צרפתי

אחר כך היה פרק קצת פחות מאושר, פרידה, נדודים כפויים, לילות ללא שינה שחלקנו, דמעות. לרגל סיומו של הפרק הזה החלטנו ששינוי צבע יביא איתו שמחות חדשות. צבעתי אותו באדום, ובחיי, זה עבד.

כשניקיתי אותו לקראת המעבר גיליתי מאחור את השכבות* של קיצור תולדות האהבה שלנו, של ראש המיטה המגולף ושלי. בבית הבא הוא יהיה בצבע חדש, צבע של יין, עכשיו כשכבר ברור שהוא צרפתי.

————————————————

* Liberté,égalité,fraternité, חירות, שוויון אחווה, כחול לבן אדום, צבעי הדגל הצרפתי, שלושה עקרונות. ואם זה טוב לצרפתים זה טוב גם בשבילי. בחיים בכלל, באהבה בפרט.

תגים:

10 תגובות to “צרפתי במיטה”

  1. שרון רז Says:

    nice

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    אפשר לקרוא לו רש"י? כי הוא גם ראש-מיטה וגם צרפתי.
    רש"י ההיסטורי אגב התפרנס מיקבי יין כנראה, ולכן זה גם הולם את צבעו החדש.

  3. דודו פלמה Says:

    מיכל, הבית שלך פורש כנפיים.
    פוגות ממריאות בשלל צבעים ממיטתך.
    אדום לבן וכחול,
    חירות, שוויון, אחווה,
    צרפתי או לא צרפתי
    הרי זה כמעט אהבה.

    זלדה סיימה את שירה
    על ביתה שמעל התהום
    "והרי זה כמעט ביטחון".

  4. mooncatom Says:

    ש ר ו ן

    good

    ש ו ע י

    אני אומרת רש"'
    במבטא צרפתי כבד,
    וכבר נהיה לי טעם של יין בפה…

    ד ו ד ו

    מטס אל אהבה,
    שלום ו…ביטחון,
    במובנים הטובים
    של כל המילים!

    כי כשאני חוזרת לבלוג בצהרים,
    ויש תגובות משלושה בנים,
    ישר אני מרגישה ביטחון,
    איך לא?

    תודה ל כ ם !

  5. תמי ברקאי Says:

    תודה מיכלי שהראית לנו את הצרפתי שלך ..
    תודה דודו על הציטוט של זלדה. איזה משפט מדהים.

  6. mooncatom Says:

    בבקשה תמי,
    לבריאות!

  7. טלי Says:

    צבע של יין, ובגלל שאני מגיעה מהסוף להתחלה, אז גם של ריבת שזיפים…צבעת כבר?

    העליתם אצלי חיוך, את ורש"י (-:

  8. mooncatom Says:

    צבעתי,
    יצא טיפה יותר סגלגל מיין,
    אבל נחמד.
    ורש"י, אוי אם הוא היה יודע לאיזה מיטה הוא התגלגל…
    קטעים.
    תודה, מרסי בוּקוּ!

  9. טלי Says:

    ברור שיצא יותר סגלגל מיין! אמרתי לך, זה מהשזיפים…

  10. mooncatom Says:

    וואלה!

להשאיר תגובה

