לא חיות

ב' באלול

 

מִי הָיָה מַעֲלֶה בְּדַעְתּוֹ כִּי הַצַּוָּאר הַחַם יִהְיֶה לְמִסְעָד
וְהָרַגְלַיִם הַנְּכוֹנוֹת לִבְרֹחַ וְלִשְׂמֹחַ יִתְאַבְּנוּ לִכְדֵי
אַרְבָּעָה קַבַּיִם
פְּשׁוּטִים. מַה יָּפוּ הַכִּסְאוֹת שֶׁל פַּעַם, חַיּוֹת טוֹרְפוֹת
פְּרָחִים. אֲבָל הֵם הִתְבַּיְּתוּ בְּקַלּוּת יְתֵרָה וְכָעֵת הֲרֵי
הֵם
הַנִּקְלִים בֵּין מִינֵי הַהוֹלְכִים עַל אַרְבַּע. הֵם אִבְּדוּ אֶת
כֹּחַ הַהִתְנַגְּדוּת וְאֶת אֹמֶץ הַלֵּב. נוֹתְרָה לָהֶם
הַסַּבְלָנוּת בִּלְבַד.
הֵם לֹא רָמְסוּ אִישׁ, לֹא רוֹמְמוּ אִישׁ. תּוֹדָעָתָם – לָבֶטַח
תּוֹדָעָה שֶׁל חַיִּים מְבֻזְבָּזִים.
יֵאוּשׁ הַכִּסְאוֹת בָּא לִידֵי בִּטּוּי בַּחֲרִיקָה.

(כסאות, זבינגייב הרברט, מפולנית דוד וינפלד)

 ~

יש לי אוסף אקלקטי של כיסאות יפים בבית, שמצאתי בכל מיני מקומות ושיפצתי. אנשים שאני מכירה זרקו, אנשים שאני לא מכירה זרקו, משוק הפשפשים וגם מהזבל, פשוטו כמשמעו. וצריך להודות, על רובם לא כל כך נוח לשבת… אז לכבוד המעבר קניתי שני כסאות אמיתיים, חדשים ונוחים להפליא. זה לא הדבר עצמו שעולה הון תועפות כי אם חיקוי מוצלח מאוד מאוד לכסאות צד של אימס*.

~

~

~

אז הנה, הכיסאות שלי כאן. הולכי על ארבע, נכון, אבל הכי לא חייתיים שאפשר, ואני מקווה שתודעתם אינה של חיים מבוזבזים, שלא יחרקו לי.

————————————————

צ'ארלס וריי איימס, זוג גאוני וחינני שאם הייתי עשירה כמו שמגיע לי להיות… אז כל הבית שלי היה רהיטים שלהם. ומה שמעניין זה כמה הכיסא של כתר הוא בעצם כיסא אימס ביצור המוני.

תגים: , ,

7 תגובות to “לא חיות”

  1. המחסנאית Says:

    תתחדשי.
    באמת נוחים?

    העושר מגיע?
    אז אני מחכה.

    נראה לי שכשמחכים הוא לא מגיע

    כסאות יפים ונוחים ודאי מגיעים לך

  2. דודו פלמה Says:

    היי מיכל.
    עם כבר מדברים על כסאות
    אפשר ללכת לכיוון אקזיסטנציאליסטי
    ולהזכיר את המחזה 'הכסאות' של יונסקו.
    אבל יש לך עוד זמן עד שהוא יהיה רלוונטי
    לך ולכסאות צ'ארלס וריי איימס שלך.
    תשבי חזק וטוב כי העושר האמיתי…
    בעצם אין דבר כזה 'עושר אמיתי'…

  3. rutiyon Says:

    מיכ
    אני לא מאמינה, התאהבתי בהם לראשונה בשטוקהולם, בביקור אצל שרון,
    ונדרתי שיום אחד יהיו שלי, אז הנה את מגשימה לי נדר,
    תתיישבי. תתרווחי, תיהני,
    עושרו של העולם שלך הוא.

  4. mooncatom Says:

    הי חברות וחבר!

    מ ח ס נ א י ת

    את יודעת מה?
    עושר זה חשוב, בלי ספק,
    אבל אני הולכת על אושר…
    והולכת להיות מאושרת עם כיסאות!

    ד ו ד ו

    אתה רואה?
    הבטחתי לך כיסאות, וקיימתי!
    ואין כמו אקזיסטנציאליזם בישיבה…

    ר ו ת י ב.

    איזה כיף שגם את מאוהבת בהם,
    בקרוב תבואי ותשבי!

    וואו!
    אני בהחלט מעושרת איתכם,
    שבאתם לשחק בכיסאות מוסיקליים איתי,
    תודה, תודה!

  5. טלי Says:

    תתחדשי!

    אני דוקא מעדיפה כורסאות וספות וכאלה, אבל לכסא כאימג' שאני לא בהכרח חייבת לשבת עליו יש כוח מיוחד.

    ולא קשה לנחש איזו תמונה הכי אהבתי. נכון?..

  6. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    יפה מאוד בעיניי כסאו של הרברט (לא הכרתי), שהדהד לי את הקשר בין חיות הקודש ובין כסא הכבוד במעשה מרכבה של יחזקאל (יחזקאל א)

    והנה עוד כסא יהודי, המתחבר יפה גם לרשימך הבאה על הצמצום והחלל:

    קשה לשאת ספרים. אדם רואה עץ וכותב ראיתי עץ. וישנם ספרים אודות ספרים […] תארו לעצמכם יהודי והיהודי יושב על כסא והכסא בעולם. את בדידותו הגדולה של היהודי. לכמה חלל נזקק אדם עם כסא וכמה חלל ניתן לו. (יואל הופמן, Curriculum Vitae, הוצאת כתר: ירושלים 2007, פסקה 41, ללא מספור עמודים)

  7. mooncatom Says:

    טלילי ושועיעי יקרים!

    ט ל י

    הילדה שעושה לה בית,
    משגעת, נכון?
    ועוד עם כזה כיסא סטייליסטי…
    (ושתדעי לך שלקח לי שנים להכניס הביתה ספה…
    ואז כמובן להתמכר!)

    ש ו ע י

    איש על כיסא,
    איש עם כיסא,
    איש יהודי על כיסא יהודי,
    איש עומש מאחורי אישה יושבת
    (על כיסא?
    יהודי?!)
    ובכלל,
    מה איכפת לכיסא?

    תודה לכם חברים,
    שורת הכיסאות התארכה בזכותכם…

להשאיר תגובה

