טיסת חורף

יז' באלול        

.

 

.

צל המטוס מלווה אותו בדרכו להמריא,

רץ עמו, מתנשף תחתיו ונפרד ממנו, כשהמטוס

צובר מהירות

ועולה אל האוויר,

המחבק אותו ונושא אותו הלאה ולמעלה.

הצל ממשיך לרוץ על המסלול

הולך וקטן, מתייאש ונעלם.

גלגלי המטוס נאספים אל בטנו

כמו רגלי חתולה,

ועננים עוטפים אותו כשהוא

שוכח

את הצל.

בארץ החמה מייצרת השמש צלליות גזורות

ופרידות מהירות, כל כך מהירות.

 

בארץ המושלגת בה ינחת המטוס בלילה,

לא יפגוש אותו צלו על המסלול, רק פקח טיסה

אדיש, שיכוון אותו אל מקומו.

פרחי כְּפוֹר יפרחו על החלונות הקפואים

ואני אביט דרכם בעיר הזרה.

(פראג, 2003) 

תגים:

8 תגובות to “טיסת חורף”

  1. תמי ברקאי Says:

    זה מקסים.
    הרגע הזה של ההמראה והפרידה מהקרקע הוא רגע נפלא.

  2. mooncatom Says:

    אוי איך בא לי איך בא לי איך בא לי…. וכו' וכו'.

  3. דודו פלמה Says:

    שיר שחלמתי…

    הייתי בפראג לפני כמה שנים.

    העיר שווה את השיר שלך.

  4. mooncatom Says:

    הי דודו,
    העיר שווה, שווה,
    אחד המקומות האהובים עלי,
    בקרוב, עוד…
    תודה,
    שבת שלום.

  5. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    לעיר של ז'ק אוסטרליץ של זבאלד? לא פחות…
    ושיר יפה כתבת, במיוחד תומו
    [הערים מפשירות מהר, ועימן זרותן, למיטב נסיוני (-:]

  6. mooncatom Says:

    כן.
    שועי,
    כשישקע אבק השיפוץ,
    כשיפַּרקו כל הארגזים,
    כשתיעלם תרועת הפסטיבלים שעומדת לפרוץ בכל רגע…
    אני מבטיחה לעצמי את אוסטרליץ.
    כן.

  7. טלי Says:

    יו! קרח! כמה נכון!

  8. mooncatom Says:

    יופי,
    אני מקווה שצינן מעט…

להשאיר תגובה

