סבתא קמה

כב' באלול

אם תכתבו בגוגל 'דנה נמה' תקבלו 35,300 תוצאות. וזה נחמד נורא. אתם יודעים למה? כי סבתא שלי המציאה אותה. כן, את דנה. זו שנמה וקמה, מ'אלפוני'. ואני נזכרת בהן היום, בדנה, ובעיקר בסבתא שלי, שנהגה לומר: אני התחתנתי עם כיתה א'. וזה יום מאוד מתאים לזכור ולהזכיר אותה. אהבתי אותה מאוד את הסבתא שלי, צביה וילנסקי.

אז חוץ מזה שהיום זה מסע לזמנים אחרים ומקומות רחוקים, אז הנה משהו שמצאתי פעם בבלוג של שרון רז 'נטוש'. שמתאים לנושא הטיולים והמסעות, והוא גם שלה, של סבתא צביה, מ'ספרוני', זוכרים?

תגים: ,

26 תגובות to “סבתא קמה”

  1. שי נעוס Says:

    ידעתי שכדאי להציץ על הבוקר! איזו סבתא מדהימה היתה לנו, אה? חבל שהנינים לא יכירו אותה

  2. שי נעוס Says:

    זה לא שי!

  3. mooncatom Says:

    זו מאיה,
    הנכדה של צביה.

    שיהיה יום טוב בגן!

  4. דורית Says:

    תודה תודה. על התזכורת, על הלחלוחית בקצה העין, ועל האיחולים שיועברו ליעדם בצהריים
    ובאמת לפעמים אני חושבת כמה הייתה נהנית לראות את הדור החדש שקם לנו, עם כל החכמה הזו שלהם

  5. טלי Says:

    ו-ו-א-ו-! !!!

    מיכלינקה!

    זאת סבתא שלך? !?!? וואו וואו וואו!

  6. mooncatom Says:

    דורקה,
    אני בטוחה שיש לה נחת,
    איפה שהיא נמה…

    טלי,
    כן כן,
    ידעתי שתשמחי,
    ממש ממש וואו!

  7. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, איזה אושר, את הנכדה של צביה וילנסקי.
    כילדים הייתה לנו מטפלת שקראו לה דנה.
    ואנחנו היינו כל הזמן שואלים אותה:
    "דנה כמה?"
    (יעני, כמה מותר לקחת המטפלת?).

  8. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    בוקר טוב, צוהל הרחוב, לאן לאן לגן. שלחתי את בני הקט בן 9 חודשים לראשונה למשפחתון היום, לאחר שהייתי מטפל בו בבקרים בחודשים האחרונים. אף שני אחיו הגדולים הלכו לבית הספר ופתחו עוד שנה.
    דודו ומיכל, הישראליות מחולקת כיום בין אנשים המתעוררים בכדי לשאול 'דנה כמה?' (מטרליאסיטים/קפיטליסטים) ובין אלו המתעוררים לשאול 'דנה קארמה?" או 'בבא קמא' (ספיריטואליסטים/דתיים). יש גם כאלה שמשלבים בין כל המגמות.
    אישית אני מעדיף 'דהרנא קמה' (ריכוז כל כוחות המחשבה בנקודה אחת במסורת היוגית), אבל לפעמים אני מתעורר ומחשבתי פזורה.
    ותמיד הרהרתי לי מה היה קורה לו היתה בכתתי בת העונה לשם: דנה קלמן (-:

  9. mooncatom Says:

    ד ו ד ו

    אכן אושר…

    ש ו ע י

    ומה עם דנה קיימא? זה גם מאוד בטרנד היום…
    והכי חשוב,
    מה עם דנה קמה סוטרה.
    אה?

  10. whisper Says:

    וואוו מיכל,

    אפילו אני עוד הספקתי
    מי יודע אולי פעם כשאני
    אהיה גדולה
    וישאלו אותי:
    "מי השפיעה על הכתיבה שלך?"
    אני אוכל לענות
    "סבתא של מיכל ב'אלפוני'"

  11. mooncatom Says:

    נכון רותי,
    היא השפיעה על הכתיבה של
    כוווווווולם, ואותי היא לימדה לכתוב בגיל 4…
    ומאז אני מכורה.

  12. רות Says:

    שמחתי וקראתי:" חברתי מיכל היא סופרת, נצר וגם עץ לאלפוני, וילנסקי, האח!!!

    אני זוכרת את הילדים שלא התגברו על מטלת הקריאה,עד חנוכה [פעם זה היה קו הגבול לסמן ילדים שהמערכת צריכה לתגבר ועל ההורים להכנס לדאגה.
    בשבילם זה היה "עילפוני ".
    בסוף כולם נמו וכולם קמו והם רצים עד עצם הזה . לאן.

  13. אמא Says:

    כמה ויכוחים היו לי עם סבתא על השם הזה.לאף ילדה לא קראו כך.היא כהרגלה התעקשה.ומאז נעשה השם נפוץ.כולן נמות וקמות ורק לי לא הסכימו לקרוא לאחיותיך
    בשם הזה.
    .

  14. mooncatom Says:

    רותו,
    'עילפוני' זה ענק!
    ובאמת, לאן הם רצים כולם?
    תעזבו ת'ילדים,
    תנו להם לחלום.

    אמא,
    לאף אחת מאיתנו לא מתאים השם דנה.
    בחיי.

  15. רויטל כרם Says:

    מיכל יקרה, תזכורת נהדרת לילדותי, וגם לילדות של ילדי, כי אני שמרתי את אלפוני. את כל ילדי לימדתי קריאה מאלפוני כי לא התחברתי לשיטות החדשות.
    בבית ישבנו ותרגלנו עם אלפוני וזה הוכיח את עצמו. יש לי עותקים.

  16. mooncatom Says:

    רויטלי,
    זה כל כך נכון,
    השיטה מוכיחה את עצמה ולא נמצאה לה מחליפה אמיתית,
    והיום יש ילדים שלא מצליחים ללמוד לקרוא עד כיתה ד'…
    סבתא שולטטטטטת!

  17. המחסנאית Says:

    איזה כף ואיזו התרגשות.

    כף לך שהיתה לך סבתא כזו . ( פעם לא ידעתי שיש סבתות שמדדברות עברית.

    סבתא בהכרח היתה בעיני מישהי שמדברת שפה זרה).

    התרגשות היום הראשון ללימודים היא מאד באויר. התחלה חדשה, מחברת חדשה, צבעים, ועפרונות חדשים תיקוות, חששות .

    היום צילמתי בסביבה את היום הראשון בגנים ובתי ספר והדרך אליהם. שני דברים היו מאד בולטים בשונותם מאז ימי"דנה קמה" : האחד – כל הילדות היו עם ורוד – תיקים, חצאיות, קוקיות, – משהו ורוד. והאחר – המון אבות ליוו את הילדים לבית הספר , לא רק אימהות.

  18. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,
    השינוי הראשון מכאיב,
    השינוי השני מבורך.
    אז יש איזון?
    נגיד…
    אבוא לראות את הצילומים.
    תודה.

  19. דנא Says:

    אני פותחת את הבוקר בלילל במישרד… נראה לך שזה בסדר לעשות את זה? אני מכורה למילים מאז הדנה נמה הראשונה שלי שהיתה על דף שחוריו חוזקו במדבקה חומה שהיה צורך ללקק ועד היום הטעם שלה על הלשון. ילדה אחת פתחה את הדלת ויצאה לה ברגל ימין לכיתה ח'. השניה הימריאה כבר אתמול לטיול ראשון לבד לחו"ל… שנה טובה מיכלי.

    • mooncatom Says:

      אוי אני זוכרת את המדבקות חורים האלה,
      ואני זוכרת את הטעם הזה,
      ואת הטעם של קריאה כשאת ילדה.

      הילדות שלך הבלרינות שלך המשגעות,
      שיהיה להן בהצלחה!

      ת ו ד ה.

  20. גילת Says:

    מיכל, תודה על הנוסטלגיה. אני לא זוכרת כבר אם למדתי את הספר הזה או שיש לי זיכרון משני. את כיתה א' עברתי עם the cat in hat, אותה שיטה אבל בלי ערכי עבודה. חור קיומי… עד עכשיו אני מעדיפה כובעים על לקום.
    של מי האיורים הנפלאים?

    • mooncatom Says:

      איך לא?
      אם דנה קמה,
      אז גילת אין דה הט.
      האיורים הם של צילה בינדר האחת והיחידה
      (כן, זו שהיתה אהובתו של נתן אלתרמן :-)
      תודה
      גייילת.

  21. תהילה Says:

    שלום חיפשתי את בהביאוגרפיה של צביה ולא מצאתי תוכלי לכוון אותי למשהו מסודר?

    • mooncatom Says:

      תודה תהילה,
      לצערי אין ביוגרפיה ממש מסודרת שלה,
      קצת באשמת העצלות שלי ושל אמי…
      אני צריכה לעבוד על זה,
      מבטיחה לעצמי וגם לך.

  22. יעל Says:

    בזכות סידרת סיפרוני הבת שלי עולה לב יודעת לכתוב ולקרוא. ולא רק היא הרבה ילדים אחרים. היום בשנת 2017

    • mooncatom Says:

      וואו, יעל,
      ריגשת אותי כל כך.
      תודה שבאת, תודה שקראת,
      ותודה שציינת את הדבר הזה,
      שהוא כל כך לא מובן מאליו…
      סיפרונים בני חמישים!!! מדהים.

      (ואני תופסת טרמפ על סבתא שלי,
      ומזמינה אותך לקרוא את 'רמה קמה',
      שהוא הרומן שלי:
      https://www.getbooks.co.il/%D7%A8%D7%9E%D7%94-%D7%A7%D7%9E%D7%94/
      זה ספר דיגיטלי ואומרים שהוא יפה…)

להשאיר תגובה

