חג צומח

ב' באלול

 

על מעטפה שהכילה שנה טובה, שמחתי לגלות בול חדש ונפלא שלא הכרתי: בול אבוקדו. מי שרואה גלעין של אבוקדו וחייב, חייב, חייב להנביט אותו ומיד, או לפחות לשמור אותו עם המוני חבריו, יבין על מה אני מדברת. ומי שלא, שרק יסתכל בבקשה. תסתכלו על הפרי הזה, תסתכלו עליו.

 

תסתכלו על הקליפה, היא יכולה להיות ירוקה מבריקה והיא יכולה להיות גם בירוק עמוק ומקומט, כמעט שחור. על אלה אני מתה. קוראים להם האס, והטעם שלהם כזה טוב. תסתכלו על הצבע הצהוב ירקרק העדין של החלק הפנימי, הטעים, איך הוא מתכהה לקראת הקליפה, ותסתכלו על הגלעין, הצבע החום אדמוני שלו, והקליפה הדקיקה פריכה שמתייבשת ונושרת משאירה אותו בהיר ופגיע, ואז הוא מוכן, מוכן לגדול.

 

את האיור הזה עשתה חברה שלי מירב, והיא גם זו שלימדה אותי את הטריק. היא למדה אותו ממישהי שלַמדה אותו ממישהי אחרת וכן הלאה, כמו שצריך ללמוד דברים כאלה. אמנם הגלעין על קיסמים או גפרורים, כמו באיור, נראה מאוד יפה, אבל זה הרבה יותר נוח עם הפטנט הבא: לוקחים בקבוק פלסטי שקוף, ומורידים ממנו עם סכין יפני את הפִּיָּה. חותכים במקום שבו הקוטר מתאים להנחה, הפוך כמובן, על שפת הצנצנת שבה אתם רוצים לגדל את הגלעין, ככה שהוא ישב בתוך המים, ישכשך בהם עד הברכיים.

.

.

מאז שלמדתי את זה, עברו גדלו ובגרו אצלי כבר שלושה עצים. עצים ממש. אחד משגשג בחצר של ההורים שלי. אחד היה במרפסת של מרכז הסיוע בו עבדתי וביום ראשון עצוב אחד גילינו שהוא נגנב. אני מנסה לנחם את עצמי, שמי שגנב עץ, לפחות יהנה ממנו וידע להעריך אותו. את השלישי נתתי לילד שאני אוהבת ואני לא שואלת מה שלומו כי יש לי הרגשה שלא לחינם לא מגלים לי… בסדר. אני ממשיכה, יש כבר אחד די גדול על אדן החלון, בקרוב הוא יעבור לעציץ.

 

תגים: ,

9 תגובות to “חג צומח”

  1. המחסנאית Says:

    חג צומח זה נהדר.

    תודה על המידע – טריק. זה נראה לי מצוין גם גם לבטטה.

    וקיבלתי גם תשובה לשאלה שתמיד מיד עולה לי – עד מתי הם צומחים בצינצנת ומה קורה להם אחר כך.

  2. אמא Says:

    אני קוראת לו העץ של מיכל.למשל אני מתריסה לאבא "העץ של מיכל לא קיבל מספיק מים".אני מקווה שנהיה כמו חוני המעגל.

  3. תמי ברקאי Says:

    בול של אבוקדו? אולי הוא הפרי הלאומי כמו שהדוכיפת היא הציפור?
    עשית לי חשק, גם לאבוקדו, גם לגידול עץ.
    וכתבת עליו כל כך יפה. יש בו הרבה מאד, באבוקדו. קדימה – חורף!!!

  4. mooncatom Says:

    שלום לכן,
    חובבות אבוקדו יקרות!

    מ ח ס נ א י ת

    לאבוקדו זה מדוייק,
    לבטטה לא, היא צריכה
    הרבה הרבה יותר מקום לשורשים…
    ובעניין העץ,
    נקווה שיניב פרי.

    א מ א

    העץ של מיכל,
    זה נעים,
    אפילו יותר מעץ קק"ל…
    נקווה שיניב פרי.

    ת מ י

    הוא פרי וגם ירק,
    וזה מה שנחמד בו,
    ויללה, גדלי!
    נקווה שיניב פרי.

    ת ו ד ה
    לכולכן.

  5. ענבל Says:

    אני אוהבת אבוקדו!! בדיוק חזרתי הביתה עם סנדוויץ' אבוקדו מעולה, בצירוף מקרים פתחתי את הבלוג שלך וראיתי את הירוק המדהים הזה ו.. שמתי לב שלשתינו יש את אותו היומן.. (שלי בירוק זית)
    אוהבת מאד מאד את הבלוג שלך.
    שנה טובה ופוריה :)

  6. דודו פלמה Says:

    כן אין ספק. צמחים הם חלק בלתי נפרד מן הקיום בעולמנו.
    צמח הוא תמיד (בדרך כלל) בהתחלה ירוק מלבלב ומלבב,
    נח לו בצנצנת כשהוא מתאזן בחינניות
    על שני גפרורים ומחייך בביישנות לכל עובר ושב
    אבל אז הוא גדל וגדל ולבסוף הוא נהפך לזה:

    ואז ברגע האחרון והמאוחר מדי אנחנו נזכרים
    באזהרה של סבא שאסר עלינו לצאת אל האחו
    הירוק והמסוכן תמיד, ואנחנו לא הקשבנו לו…

  7. mooncatom Says:

    הי חברים
    ירקרקים שכמותכם!

    ע נ ב ל

    ברוכה הבאה,
    איזה כיף שאת כאן,
    ועוד מצויידת בסנדביץ' אבוקדו
    ויומן זית!!!
    תבואי תמיד,
    ו…בתיאבון.

    ד ו ד ו

    אוי זה גדול,
    וזה כל כך נכון,
    צריך לשים טוב טוב לב,
    אחרת עץ אבוקדו
    עוד ירים לי את התיקרה!
    תודה על האזהרה…

  8. טלי Says:

    אז ככה – את הבולים הנפלאים האלה גיליתי כבר, יש גם רימון ונדמה לי שגם תפוז ולימון אבל אני לא בטוחה – כל אחד משמח יותר מהשני!

    אבוקדו אני לא אוהבת לאכול, בכלל לא, למרות שכבר יצא לי להכין לא מעט סנדויצ'יי אבוקדו לאנשים שאני אוהבת שכן אוהבים אבוקדו…

    לגבי הפטנט – הוא מקסים אבל..מה קורה אח"כ?

    אני קבלתי פעם עץ (לא אבוקדו) שמישהי גידלה בבקבוק והעברתי לעציץ ואין לך מושג כמה אנשים חזקים וגיבורים נאבקו עם שפע מכשירים אימתניים כדי לחתוך את טבעת הבקבוק שכבר לחצה לעץ…

    שנת צמיחה, למרות שאת זה את עושה יופי גם בלי האיחול!

  9. mooncatom Says:

    אוי טלי,
    תודה שהזכרת משהו מאוד חשוב,
    וכל כך כל כך נכון,
    שצריך לחלץ בזהירות ועדינות,
    לפני שהשורש מתחיל להשתגע…
    צודקת.

    והפלא ופלא,
    אני מאחלת לך
    בדיוק אותו דבר!!

כתיבת תגובה

