חידה: למי יש כתר ולמי יש כסף?

               ר מ ז :

               

זה התחיל מזה שהרמתי את העיניים כשמונית קו חמש עברה בדיזנגוף סנטר וראיתי משהו שהעלה בי חיוך: 'מסודרות', גדול ומנוקד, בפונט יפה ובצבע יין אלגנטי, ועם כתר קטן ומתוק מעל. כל הכבוד, חשבתי. היכן שכל מכוני היופי והכושר קרויים בשמות לועזיים, סוף סוף יש גם צדיקות, ולא סתם צדיקות אלא בעלות חוש הומור בריא. הידד. נסעה לה המונית הלאה ואני מחייכת לעצמי וחושבת, אה, כמו הסידרה 'מסודרים'… ואז קו המחשבה שלי התעקל יחד עם הסיבוב ימינה ושמאלה ושוב ימינה לשדרות רוטילד, התעקם לי החיוך, נחמץ לי היין הזה.

כן, יופי שיש בדיזנגוף סנטר חנות שיש לה שם עברי, ושהוא קצת צוחק על עצמנו, כמו שנשים לכאורה לא יודעות, אבל זה לא מקום שבו נשים מוציאות כסף ומבזבזות זמן? על דברים שיגרמו להן להרגיש מסודרות, להרגיש שהן בסדר, ואולי גם להסתדר? ולמה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים: מסודרות, בסדר, להסתדר? שלחתי שאלון בזק לחברות וחברים אחיות וגיסים, שאלתי אספתי ניפיתי ושיקללתי, הלכתי כמובן גם אצל ידידי חכם גוגל שליטא, ועשיתי כדרכי סלט. בתיאבון, אבל תזהרו, זה לפעמים קצת נתקע בגרון…

מסודרים: כלים מסודרים בארון, חיילים, מאורגנים, חיים בזוג, נקיים, יציבים כלכלית, הולכים בתלם, סידרת טלויזיה. בחור מסודר: חנון, שביל בצד, צבא, אוניברסיטה או טכניון: כלכלה, משפטים, מחשבים, מדעים, בחור עם עבודה קבועה, שכיר, עם רכב מהעבודה והכנסה יפה, תנאים סוציאליים, חדר כושר, מתקדם בהיררכיה המסורתית, די שקט ולא בולט בשום צורה, בית, אוטו, כסף, נשוי או רווק מבוקש.

מסודרות: גבות מסודרות, ארוחות מסודרות, נשים מאורגנות, מאופרות, בחורה מסודרת: שמה כל דבר במקומו, נקיה, קטנה, אסתטית, זוכרת מה לעשות ומתי, בעלת סדרי עדיפויות, אחת שיש לה בית מסודר, מתוקתקת כזאת, ההיפך מבלגניסטית, עפרונות בצנצנת, חיוך עם שיניים לבנות, חוגים, תחביבים, שער אסוף בקוקו מתוח חזק, שאריות של חיילוּת טובה, חדר כושר, רכב מהעבודה, יציבה, מטופחת, נשואה או רוצה להיות.

מתוך הפרסומת של 'מסודרות': "..הוא המקום שבו תמצאי את כל מה שאת צריכה כדי להסתדר.. מניקור, פדיקור, טיפולי קוסמטיקה, עיסויים, הסרת שיער, בניית ציפורניים.. גם אם לא הספקת לקבוע תור, תוכלי להיכנס ולהתפנק. * השימוש בלשון נקבה נעשה מטעמי נוחות, הטיפולים מוצעים לגברים ולנשים כאחד".

      "…דבר שחשוב להטיף נגדו, זה קצוות סופר לבנים ומרובעים בצורתם. זה לא בסטייל בכלל, וזה לא מתוחכם. התחכום האמיתי נמצא בקצוות מעוגלים ובלבן יותר טבעי. תגידי לא, למניקור צרפתי גרוע ולא טבעי" (מתוך אתר של בעלת מכון מניקור בלוס אנג'לס)

עוד 'מסודרות': שתי נשים שמספקות שירותי סידור וארגון לבית ולמשרד.

      "קודם כל לאן הוא לוקח אותך. בית קפה זה איקס ענק, כי חייבים מקום עם אלכוהול בשביל להיפתח. אחרת נדבר רק על הרזומה, כמה הורים יש לך, וזה שיעמום ענק. חייבים בר. מסעדה זה קצת אובר. ועדיף כמובן שלא ישאל לאן אני רוצה. שיהיה גבר ויבוא לאסוף אותי למקום שהוא החליט.. מה הוא מזמין. אם הוא מזמין בירה, אני אזמין רק יין. אם יזמין ויסקי, יהיה לי יותר נוח להזמין אלכוהול. וכמובן החשבון. המבחן הכי גדול, שרבים וטובים נפלו עליו.. אין לי מושג מאיפה נהיה העניין שבחורות משלמות.. בדיוק! בדיוק! באותו רגע הלך על הבנאדם. כל כך מצאתי חן בעיניך שלא תשים עלי מאה שקל"? (מתוך כתבה של מיא עשת באנרג'י)

'מסודרים': סידרה על חבורת בחורים שעושים אקזיט על משחק מחשב ומתעשרים בבת אחת, רוב הנשים בסידרה הן בעיקר מה שקוראים כוסיות, מהוות פרס על כסף ולפעמים גם על תחמנות.

עוד 'מסודרים': חברה שמארגנת עבודות במכירות בחו"ל.

מתוך הפרסומת של 'מסודרים': "…עושים ים כסף ושלא נדבר על כל הבחורות והחיי לילה…" כאן אין התנצלות על שימוש בלשון זכר וגם לא על זה שהבחורות בעיקר מקשטות את האתר בביקיני.

      "הסקסולוגית גילה ברונר, נותנת ארבע שאלות שאת צריכה לשאול את עצמך ברגע האמת. הרביעית היא: האם את מסודרת מבחינת אמצעי מניעה? אם לא, כדאי שתדחי את זה". (מתוך כתבה של מיכאלה אונגר בווינט)

               בחורה מסודרת,

               נקיה ומסודרת,

               היא הסתדרה,

               את מסודרת?

               היא סידרה אותו,

               הוא בחור מסודר,

               הוא הסתדר,

               הסתדרנו,

               מסודרים,

               מסודרות.

רגע רגע, מישהו התפתה לחשוב שאני משוחררת מהקביעות האלה? מישהי הרימה גבה ותהתה אם אני לא שבויה גם באותן תבניות? ובכן תרגיעו. אני כן, בטח. אני שבויה ולכודה כמו כולם. גם אני רוצה להיות מסודרת. במובנים מסויימים זה מצליח לי באחרים לא.

 

תגים:

9 תגובות to “חידה: למי יש כתר ולמי יש כסף?”

  1. טלי Says:

    הגראנד פינאלה הזה הכי, אבל הכי (!) מתאים…

    כן, כן,גם אני "נפלתי" בשאלון שלך…למרות שהאמת היא שבחיים לא חשבתי על "מסודרות" בהקשר של מניקור/פדיקור…יותר בקטע של לסדר את הבית, "בלעבוסטע", יו נואו…

    אבל כן, עגום למדי…

  2. דודו פלמה Says:

    לצערי אני שייך לזן המסודרים ולא לזן המסודרות
    אחרת יכולנו לשיר ביחד את השיר של נתן אלתרמן:

    כחול ים הציפורניים,
    נאוה ירושלים.
    אורים השמים,
    על נגב וגליל…

    (אבל בפיזמון אני יכול להצטרף
    ועכשיו כולם ביחד)

    שיר, שיר, עלה נא,
    בפטישים נגן, נגנה,
    במחרשות רננה,
    השיר לא תם, הוא רק מתחיל…

    וחוזר חלילה עד אין קץ

  3. רויטל כרם Says:

    בדרך כלל אני מאוד נרגעת בחניית הביניים היומית בסלט המחשבות.
    היום אני מבולבלת וכל כך לא מסודרת.

  4. mooncatom Says:

    הי חברות מסודרות
    משני המינים…

    ט ל י

    כולנו יחד באותה קלחת,
    והשאלון הוא גם קצת מכשילון, לא?
    ככה בכל אופן טוענת תמי.
    אבל הכי חשוב זה שהמחשבות יאותגרו.

    ד ו ד ו

    נפלא!
    ואין שום סיבה שלא נשיר ביחד
    את כחול ים הציפורניים…

    ר ו י ט ל י

    כן, לא נעים להודות,
    אבל מטרתי הושגה…
    ב ל ג ן !!!

    תודה !

  5. המחסנאית Says:

    הסתחררתי עם כל הסידורים האלה.

    אה- שכחת את הסידורים. ים של סידורים. אפשר להעביר את כל החיים בסידורים – בנק, קניות, תיקונים, הסעות, בירורים, ספק האינרנט, ועוד מלא סידורים.

    אני מה זה לא מסודרת, לא לאק, לא לא פאן.

    אבל רק בגלל שמכון המסודרות קצת רחוק לי. והסידור התכלכל שלך מקסים ומעורר קינאה.

  6. תמי ברקאי Says:

    בחורה שהסתדרה היא בחורה שתפסה בחור מסודר.
    עד שלא תפסנו, לא הסתדרנו, הבעיה היא שרק בחורות מסודרות יודעות כיצד לתפוס את המסודרים.

    ואכן, קצוות מרובעים הם דבר שיש להטיף נגדו, ואף להלחם בו מלחמת חורמה.
    בענין הזה אני מסכימה לגמרי עם המסדרות והמסודרות גם יחד.

  7. mooncatom Says:

    הי בנות,
    אני מקווה שמבולגנות!

    מ ח ס נ א י ת

    נשאר רק לעשות מחקרון קטן:
    מי באמת עושה את רוב הסידורים?
    ואז לשיר:
    כחול ים הציפורניים…

    ת מ י

    מילא קצוות מרובעים,
    אבל הלבן הלא טבעי…
    ישמרנו אלוהי הציפורניים!

    ובברכת
    סדור סדור וניסתדר,
    תודה חברות.

  8. דן Says:

    היה לי מורה בתיכון, יליד ברלין, שנהג למתוח עלינו ,הצברים, ביקורת במשפט: "לישראלים יש רק דבר אחד בראש – לסדר (להונות את הזולת) ולהסתדר (בחיים).

    מקווה שהתגובה בסדר…..

  9. mooncatom Says:

    דן, דן,
    והרי מי כמו היקים
    יודעים סדר מהו…
    (בתור חצי יקית אני אומרת את זה)

    תודה.

כתיבת תגובה

