בני תִכְּחוֹלֶת

כט' בתשרי

 

אם שמעתם פעם מישהו אומר על מישהו, שיש לו קול קרקרני כשל עורב, היו סמוכים ובטוחים, שאותו מישהו לא שמע מימיו את הבני תכחולת האלה שהעירו אותי בוקר אחד בצווחות שלהם. שלושה גוזלים מגודלים, נקרא להם אולי סייחי עורבני… ניסיתי לצלם אותם, אבל כמו בני נעורים טיפוסיים, הם היו אחוזי תזזית וזה היה בלתי אפשרי. הם התקוטטו, דחפו אחד את השני, קיללו אחד את השני, עישנו ירקו ודיברו גסויות.

 

הציפור הזו לא נעימה במיוחד, ואולי היא מרשה לעצמה כי יש לה נוצות כחולות? מי שנתן לה את השם הלטיני, ידע טוב טוב למה הוא התכוון: Garrulus, פירושו צווחן או פטפטן…

לעורבני המקומי, שחור הכיפה (יהודי?!) יש בן דוד באמריקה, ואתם יודעים שם עושים הכל בגדול… אז תביטו בכחול האמריקאי הזה, וואו. 

 

ולסיום, משהו מוזר… גוזל בלו ג'יי מאמץ איש שמן ותמים לאם.

תגים:

8 תגובות to “בני תִכְּחוֹלֶת”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    מה אי-אפשר נניח לקרוא לעורבני במקום פטפטן-רעשן, שוטה רחב-לב? לומר את האמת, עם הכיפה והנוצות הכחולות אני די מזדהה איתו; צריך לשמוע אותי שר בלוז בכדי להבין שזמיר של מלך סין כבר לא אהיה, אלא אם כן מלך סין מחבב את טום ווייטס (-:

  2. mooncatom Says:

    פסדר שועי,
    מקובל עלי,
    בעיקר לאור העובדה (המצערת)
    שיש מי שיאמר שאני בעצמי פטפטנית-רעשנית
    לא קטנה בעצמי…
    ואתה עם כיפה ונוצות כחולות בכנף
    גם מזדהה איתו, אז פסדר, שיהיה,
    שוטה רחב לב.
    א ב ל
    לטום וויטס יש קול יותר יפה
    ושירים הרבה הרבה הרבה יותר יפים.

  3. המחסנאית Says:

    עורבני. אני צריכה לזכור את השם הזה שחומק ממני משום מה כל פעם שאני פוגשת עורבני. הוא דווקא נראה לא רע, גם זהעם הכיפה. יש לו צבעוניות כחולה שמשווה לו מראה הדור למדי לעומת הדרורים והצוצלות והעורבים וגם המיינה הזדונית.

  4. mooncatom Says:

    מחסנאית יקרה,
    בפעם הבאה שתפגשי ציפור,
    עם שערות כחולות בבית השחי,
    שצורחת יותר חזק מעורב…
    אז בטוח תזכרי!!!

  5. דודו פלמה Says:

    היי מיכל,
    עורבנים הם פרחחים ידועי שם, לשמצה בעיקר.
    עם זאת ישנו משהו שובה לב ועממי בתגרנות הנערית
    שלהם. את יכולה לסדר לי אחד עם כיפה סרוגה?

  6. mooncatom Says:

    דודו אני מצטערת,
    יש רק שבבניקים,
    הכיפות הסרוגות בקורס קצינים
    ואחר כך לטכניון…

  7. טלי Says:

    רגע, זה עורבני?

    אז מי זה זה השחור עם המקור הצהוב?

    ומי זה ההוא שמהדס על זוג רגליים, אפרפר כזה שחשבתי שהוא עורבני?!?

    וכמה חתיך הבנדוד מאמריקה!

  8. mooncatom Says:

    שחור עם מקור צהוב?
    מיינה, שייכת אף היא למשפחת העורבים אני חושבת.
    והחתיך? ל'ידעת. לא מכירה.

להשאיר תגובה

