שְׁתַיִם סגולות

ב' בחשוון

 

 

רשימה של מילים בעלות מבנה וניקוד קבוע*: 

אות ראשונה מתחלפת, שין וריש סגולות. (גם שׁין וגם שׂין, ללא אפליה)

 

אֶשֶר (זו מילה או לא? לא ממש…)

בֶּשֶר (לא בניקוד הזה, ולא בבלוג הזה…)

גֶּשֶר

דֶּשֶר (אין אבל הגיוני שתהיה)

הֶשֶר

וֶשֶר

זֶשֶר (אוי, מילה מגניבה!)

חֶשֶר (יש או אין?)

טֶשֶר

יֶשֶר (צריכה להיות, חייבת)

כֶּשֶר (כנ"ל)

לֶשֶר

מֶשֶר

נֶשֶר

סֶשֶר (נא להגיד שבע פעמים רצוף)

עֶשֶר

פֶּשֶר

צֶשֶר (גם, ולסרוגין)

קֶשֶר

רֶשֶר

שֶשֶר (כמעט)

תֶּשֶר

  

אתם שואלים: למה? מה קרה, מה הקשר, מה הפשר? 

טוב אז קודם כל היום יש תאריך מדליק ולא יכולתי להתעלם מזה, חייבת לחגוג את זה: שלוש פעמים… נכון, עשר! וזה תירוץ נהדר לעשות שטויות, ואז גם לחבר את זה לנושא שלי. נכון:

 

קבלו את המלך! הנשר** הוא ציפור מיוחדת במינה, הוא לא טורף הוא אוכל את מה שכבר מת. כמו גם בעניינים אחרים (ופעם אני עוד ארחיב על זה את הדיבור), יש לי הערכה גדולה, למי שעוסק בניקיון למחייתו, למי שלא נגעל ממה שאנחנו נוהגים להרחיק מאיתנו: ריקבון, צחנה, מוות. יש בי יראת כבוד, למי שהמוות לא נראה לו סימן להפסיק לחיות.

 

————————————————

* שתי העיניים פתוחות, רשימה דומה שעשיתי פעם.

** לבירה קוראים 'נשר' אבל הציור הוא יותר עייט. מה לעשות, אני מעדיפה בירה שחורה, ותכשיטים שעשויים מפקקים, על דיוקים אורניתולוגים.

 

תגים:

12 תגובות to “שְׁתַיִם סגולות”

  1. שועי Says:

    10.10.10
    חגיגי עשר. חסר פשר.
    מהדק קשר. תולה גשר.
    כמעגלים אשר הרחיב הנשר. מעל ראש של עובר, שלא השאיר שום תשר.

    [אני מקווה שכבישי האגרה (כמו בגשרים), לא יתחילו פתאום להעסיק נשרים]

  2. mooncatom Says:

    "נשר אחד נשר אחד,
    מי פנוי בגשר ההלכה?"
    לא רע…
    תודה שועי.

  3. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, כדי להיות היום שונה מכולם, אני מסרב להתפעם
    ומוריד עשר נקודות לכל מי שמעניק משמעות לתאריך מקרי
    שנמדד מלידה של אדם אחד שהיה או לא היה לפני 2010 שנים.

    אבל איתך אנהג לפנים משורת הדין.
    כי עשית זאת באמצעות ציפור ובכך יישרת קו עם פרנציסקוס
    מאסיזי. ואותו אהבתי תמיד יותר מכל מי שנהג לעשות להטוטים
    זולים ומתחנפים לקהל על פני מי הכנרת ואף השתעשע בבכיכרות
    לחם להנאת הקהל לא רחוק מטבריה. (ואימא שלי לימדה אותי
    תמיד שאסור לשחק באוכל).

  4. mooncatom Says:

    הי דודו!
    נכון שזה טיפשי,
    כל העניין הזה של העשירי וכו',
    אבל אם אתה נוטה חיבה לפרנציסקוס (כמוני)
    אז צריך לזכור, שהוא עצמו נטה חיבה עזה,
    (עד כדי הזדהות, עד כדי פצעי צליבה ממש)
    עם ההוא ששיחק באוכל ובהליכה על המים,
    ושכל העולם המערבי סופר את הזמן מהרגע
    שאמו הבתולה ילדה אותו, עוד טריק מטופש…
    לא יודעת, היה בו משהו,
    וזה לא היה רק יחסי ציבור.

  5. שועי Says:

    היש צפרדע/פנוי בגה"ה?
    (כי אצל החמוּס/הרכב עמוּס)
    (-:

  6. mooncatom Says:

    נשר אחד, כאן נשר שתים,
    אני שולחת לך יענים
    לצומת אלונים.

  7. דודו פלמה Says:

    ומשהו מהצפון,
    או למדנו רבי מהי יהדות:

    התנים שבצומת תאנים
    מצפים לזאבים שבעין אבובים,
    אם לא יפגשו עוד הלילה באופן רהוט
    ולא יצהירו על קמצוץ נאמנות,
    בסוף גם הם לא יזכו באזרחות.

    לעזאזל, שוב הלכה לי היהדות.

  8. mooncatom Says:

    אוי אוי אוי דודו,
    זה קשה, קשה,
    כי אם לא יצילו את המצב
    השועלים ממזכרת בתיה,
    אז הלכה לנו הדמוקרטיה…

  9. שוֹעִי Says:

    דודו, מיכל,
    לעתים, אני הדל, מקיים המצוות, חוכך ביני ובין עצמי מה לי ולאותם יהודים-לאומניים. אנחנו אמנם מתפללים אותו נוסח תפילה, אבל תמהני האם כוונותינו שוות, ואף האם דימוי האלהות שלנו (שלי ושלהם) כולל בכלל איזה קיר משותף.

  10. mooncatom Says:

    שועי יקר,
    התחלנו בבדיחות הדעת,
    הגענו לאיבוד לדעת…
    מה יהיה, אה?
    עצוב, עצוב, עצוב,
    אבל לפחות יורד גשם!

  11. טלי Says:

    ואני באתי באחור, בלי גשם בכלל ועם אותן דאגות שדאגתם מזמן.

    אבל את המשפט האחרון שלך על הנשר אהבתי מאוד מאוד.

    נשר אחת כאן נשר שלוש
    שולחת מקהלה מצמרת הברוש

  12. mooncatom Says:

    טוב,
    טלי,
    עם שני האושיות הפוליטיות האלה,
    לא חשוב על מה תדברי,
    דרורים, נשרים אנפות או שקנאים,
    בסוף נגיע לדברים הכואבים…
    אין
    מה
    לעשות.

להשאיר תגובה

