מסיבת (לא) פרידה

כג' בחשוון

בכל פעם שאני מתמקדת בנושא אחד לתקופה בבלוג, אני שמה לי על מסך המחשב תמונה חדשה. במהלך כל חודש אוקטובר בכל פעם שהדלקתי או הערתי את המחשב, פגשתי את היצור המושלם הזה. בכל פעם מחדש הסתכלתי עליו בפליאה, על הכנפים, הזנב, הצבע, העינים, המקור, הרגלים, כל פרט הדהים אותי בכל פעם מחדש ונתן לי עוד ועוד השראה ושמחה. מעבר לחלון קיפצו על הענפים הדרורים, מידי פעם נחתה יונה במשק שנעשה לי מוכר, ירגזי, צופית ונקר קפצו לביקורים קצרצרים, עורבים דאו מברוש למשנהו ועורבנים השתוללו, ורק הציפור הכחולה על מסך המחשב נשארה קפואה במעופה, במלוא יופיה. ועכשיו הגיע הזמן להפרד, מהציפור הכחולה הקטנה, מהמוני הציפורים שעברו והמשיכו. להפרד, רק באופן רשמי כדי ללכת אל דברים חדשים. 

               אז אני אומרת תודה,

               לכל הציפורים*.

               שפגשתי ושרו לי.

               שלא הספקתי.

               שפגשתי רק בחטף.

               שלא פגשתי.

               שאינני מכירה.

               שהייתי מתה להכיר.

               ששכחתי.

               שאולי בפעם אחרת.

               שכבר דיברתי עליהן פעם.

               או אחרות, שכבר הוזכרו

               שוב, ושוב, ושוב,

               ושעוד אדבר בהן.

                תודה לכל הציפורים**,

               תודה להן שהן לא מוותרות,

               שהן כאן והן החיים בעצמם.

                .

I can sense it
Something important
Is about to happen
It's coming up

It takes courage to enjoy it
The hardcore and the gentle
Big time sensuality…

                                                                              /Björk

————————————————

* זוהי מסיבת (לא) פרידה, קטנה ולא עצובה. והנה, יש יין טוב!

'ווימאלה'. זו מילה באבוריג'נית, שמו של האיזור באוסטרליה שבו מגדלים את הענבים מהם עשוי היין, ופירושה באנגלית 'good-view' איך יהיה נכון לומר זאת בעברית: יפה נוף? נקודת תצפית? ראיה חיובית? לא יודעת, תחליטו אתם. בכל מקרה זה משהו טוב שיהיה לכם אחרי כוסית או שתים. יש סיכוי שאפילו תפצחו בשיר, משהו כמו: נַי נַנַי נַנַי אולי?!

את היין הביא טל גל כהן, שהוא איש שמבין הרבה ביינות וגם אוהב ציפורים. תודה טל! לחיי הציפורים!

אז לנו יש יין, ומה בשבילן, בשביל הציפורים?

קודם כל, שני פני, זה כל מה שזה יעלה לכם, תסתכלו, אחרי כל השנים, לי זה עדיין מעלה דמעות, זה כל כך יפה.

יש משפטים שהרבה אנשים מכירים ולא הרבה יודעים מאיפה. לפעמים, כמו במשפט הזה, צריך פשוט להיות קצת מבוגרים כדי לדעת. פעם היתה תכנית נפלאה ברדיו שקראו לה 'שלושה בסירה אחת', ושם אמר דן בן אמוץ (טוב, היום גם לא כולם יודעים מי הוא היה), את המימרה האלמותית: ירצו, יאכלו, לא ירצו, לא יאכלו. שהיא הפואנטה של בדיחה על מבריח קפה במכס שכששאלו אותו לפשר הסחורה ענה שזה אוכל לציפורים. לשאלת המוכס: ממתי ציפורים אוכלות קפה? ענה המבריח: ירצו יאכלו וכו'. המשפט הזה שומש ונמרט ונשחק ואפילו נוצל לרעה, אבל לדעתי חִנו עדיין שמור עִמו. אז קפה, גם בשביל הציפורים. הנה, אפילו רשות המיסים (המכס) מתבדחת

** ועוד אחת,

אחרונה חביבה,

שקיבלתי השבוע מרומית

(ציפורת יקרה לי שחזרה הבוקר אל ארצות הקור),

לכבוד הבית החדש ולכבוד 'אוקטובר של ציפורים',

והיא הגיעה עם בית משלה, כל כך יפה.

תודה רומית.

         

         

          

 

תגים:

20 תגובות to “מסיבת (לא) פרידה”

  1. rutiyon Says:

    תודה, יקירתי
    על חודש מלא מעוף!

  2. דודו פלמה Says:

    מיכל, היה כיף לעוף איתך אל על,
    ותודה גם על הנחיתה המוצלחת.
    מחיאות כפיים כמו שמתבקש למסיבת
    (הלא) פרידה וניפגש בשמחות…

  3. טלי Says:

    גם אני מוחאת כנפיים בתודה, הפעם עופפתי כאן בעיקר באחור מרוכז, אבל הריכוז הזה נתן לי הרבה הרבה מעוף – תודה גדולה!

    חסר לי כאן כרטיס ציפור…(-:

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    תודה על המעוף…
    בימים מדודים, היה האתר שלך החודש סוג של שמורת החוּלָה בעונה הזאת של השנה.
    וכמובן, לאחרונה התמרמרותו של דודו על הצבתו ברשימת הציפורים הנכחדות נגעה מאוד ללבי . למעשה, משלחות הומניטריות יצאו אמש לחרוש את ערבות מדגסקר לחפש היש עוד דודו אם אין. נדבר גלויות יש או אין.
    ובקצה הדברים ראוי להזכיר את תוכי יוסי (איתו אשוחח עת איש לא ישמע)
    וגם תוּכִּידֶס זכור לטוב (שכתבו עידו סתר)… והעגור, שיש לי איתו סוג של דיבור.
    וגם חתולי הצפורית מאתמול (-:

    • mooncatom Says:

      שועי יקר,
      איזה כיף שבאת למסיבה,
      אני יודעת שיין זה לא ממש כוס התה שלך,
      אבל קח לך כוסית בכל זאת…
      תודה על המתנות המקסימות,
      היה טוב לעוף איתך במבנה,
      ולעשות אווירובטיקות עקומות ומשובחות!!

      צוויץ.

  5. שוֹעִי Says:

    מיכל, נכון, שאני אוהב את כוס התה שלי כמו שהיא (בכל בוקר. כמו טקס תה יפני, כמובן מבולגן יותר) ובכל זאת, יין (רק אדומים), רום, ויסקי, בורבון, בירה וערק תמיד מוזמנים. אני חצי שיכור טבעי, אז לגימה לעולם אינה מזיקה. בכל מקרה, יין אני בהחלט חובב. למעשה נדמה לי כי גם בימים כתיקונם אני מעלה את ממוצע שתיית האלכוהול הכללית, ודאי באיזור מגוריי (-:

  6. שחר שילוח Says:

    זאת הייתה סדרה מקסימה עם אוסף אימג'ים שרק את יכולה ללקט. תודה.
    אני חייבת לחלוק איתך את אוסף הציפורים המרשים שראיתי בלי להשקיע שום מאמץ בישיבה על ספסל אחד ליד הירקון: שלדג, מיינה, אנפה, זמיר כחול חזה (אני חושבת) ונחליאלי. מצד אחד כיף לראות אותן בתוך העיר, מצד שני זה סימן עצוב לכך שלא נישאר להן לאן ללכת או בעצם לעוף

  7. mooncatom Says:

    איזה אוסף משגע!!!
    לשבת ליד הירקון זה באמת מרחיב נפש.
    הזמיר כחול החזה הזה מסקרן אותי,
    מיד רצה לחפש איך הוא נראה,
    אולי אפגוש אותו גם?

    תודה שחר,
    תודה!

  8. רות Says:

    הי מיכו
    עקבתי אחרייך גם ממעוף ציפור. יש דבר כזה ציפור אילמת?

    כל האיזכורים והסרטים והשירים והתמונות ושירת המקור שלך היו ממש שמחה ורגש.

    תודה שבאת לחלוני.

  9. mooncatom Says:

    לא,
    אין דבר כזה ציפור אילמת.
    אולי חרשת? חחח…
    אני כותבת לך ומולי על הענף, לא תאמיני,
    מתנדנד לו עטלף גדול ומתוק,
    תלוי הפוך, מנמנם.
    זה מדהים.
    איזה דברים יש בעולם!!!

    תודה רותו,
    אני נחה ואחזור.

  10. המחסנאית Says:

    מרימה גם כוסית ווימאלה, אבל היתי שמחה להיפרד אחרי עוד כמה ציפורים ותמונות ושירים.
    תודה על ההשקעה והעושר והחן בסידרה

    מדהים עד כמה צלוחית עם מים וקצת אוכל לציפורים בסלסלה קטנה יביא ציפורים לחלון או למרפסת או לחצר (אם יש עץ בסביבה). מומלץ לנסות. הבית של הציפור הצבעונית יכול להיות גם בית של ציפור אמיתית.

  11. mooncatom Says:

    תודה לך מחסנאית יקרה,
    ואני שמחה שנשארת עם טעם של עוד,
    זה משמח עד מאוד.
    אני עוד כמובן אדבר בציפורים רבות,
    ויש פרוייקטים שונים ומשונים שמחכים בתור,
    בינתיים אני קצת נחה.
    להתראות.
    ודרך אגב, התות הענק שמול חלוני מזמן לי כל הזמן,
    את כל ציפורי העולם,
    והיום גם עטלף מתוק מנמנם במהופך…

  12. רויטל כרם Says:


    מקווה שהלינק עובד-

  13. mooncatom Says:

    תודה רויטלי,
    שיר מקסים ואף טוב לפרידה
    מכל ציפורי גן העדן,
    ולהמשיך לעוף איתן תמיד.
    תבורכי.

  14. רויטל כרם Says:

    תודה, ציפורה נחמדת, מתי תשובי אל חלוני?

  15. mooncatom Says:

    רויטלי,
    תודה ששאלת,
    ובדיוק ברגע המדייק:

    הנה,
    עכ….שיו!!!

להשאיר תגובה

