מילה [1]

ל' בחשוון

 

~

אִצְטַרְכִיָה  נ'   הצטרכות, כלל המצרכים הדרושים לאדם, צידה וציוד.

~

~

תגים: ,

13 תגובות to “מילה [1]”

  1. טלי Says:

    אז זאת הצידה לדרך שלך?…(-:

    אני מודה שאני נרתעת מאוכל כחול כזה, שהצבע המלאכותי ניכר בו, אבל אסתטי ללא כל ספק, והמילה מעניינת, ואיכשהו זורקת אותי אסוציאטיבית לאורחת גמלים, עד כמה שזה רחוק ושונה. תארי לך אורחת גמלים שבכליהם אך ורק קאפקייקס כחלחלות כאלה…

  2. mooncatom Says:

    רציתי,
    שהצידה לדרך שלי,
    תהיה הדבר הכי לא דרוש,
    והנה, הגמלים טוענים
    שבשבילם זה המעט ההכרחי
    (אלה, את יודעת…)

  3. טלי Says:

    הו, כן, יודעת גם יודעת!!!!!!!! (-:

  4. mooncatom Says:

    ידעתי!

  5. רות Says:

    כוכבים באיצטומכא !!! אללי, אושר!!!

  6. דודו פלמה Says:

    היי מיכל,
    רות גנבה לי את האיצטומכה.
    למה ומדוע לא לקחה לי גם את
    התוספתן בהזדמנות נאה זו?
    לאיצטרכיה פיתרונים…

    (האמת היא שמהתחלה זה נשמע
    לי כמו שם של עיר בהונגריה. שידוע
    לכל שכל הערים בהונגריה נושאות
    שמות של תרופות: קשקאמט, שופרון,
    באלאטון וכמובן בודפשט. היפוכנדר
    שכמותי חש מאוד מוגן לפני כמה
    שנים כשחפשתי בהונגריה. בניגוד
    לחששות מפני הגולש ההונגרי הכבד
    האיצטומכה לא כאבה לי אפילו
    לא פעם אחת).

  7. mooncatom Says:

    שלום וברכא באיצטומכא!

    ר ו ת

    כחול, זה טוב לך, תאכלי את זה,
    נו, עוד כפית אחת לאמא…

    ד ו ד ו

    בתור מי שאבותיה באו משופרון שבהונגריה, כן כן!
    אני חייבת לומר שאצטרכיא לא נשמע לי בכלל בהונגרית,
    אבל אתה שהיית שם, ואילו אני עדיין לא.
    בכל אופן העלית בדעתי 'צבע גולש כחול פרוסי',
    שזה כבר עניין חדש ואחר.

    ת ו ד ה
    ובתיאבון.

  8. תמי ברקאי Says:

    איצטרכיה בלגינא קיש קיש קריא!

  9. mooncatom Says:

    איצטרכיה בחתולא,
    קיש קיש קישטא!

  10. שמואל ר. Says:

    המילה "איצטרכיה" מופיעה בספרו של בשביס-זינגר "בית-דין של אבא" המתורגם מאידיש ע"י צבי אדר. הספר פורסם בשנת 1979 ע"י ספרית הפועלים.

  11. mooncatom Says:

    לשמואל שלום,
    אני חייבת לאמר שאני מופתעת ונדהמת,
    ולכן חייבת להבין את מה שקרה כאן…
    האם בעת קריאת הספר הנ"ל חיפשת את המילה והגעת אלי?
    זה כל כך מוזר, כשכותבים את המילה בגוגל,
    אז היא מקבלת מיקום אחד בלבד – הבלוג שלי.
    מרגש. לא?
    אנא גלה לי.
    תודה.

  12. תום Says:

    כעבור ארבע שנים עוד חיפוש של מילה זו מביא אותי אלייך…
    אותו צבי ארד תירגם גם את ד"ר זיוואגו, ספר גדוש במילים לא מובנות
    וזו אחת מהן. אללי איזו הפתעה למצוא מישהי שהעלתה מילה זו מן האוב.
    תהי ברוכה ומוצלחה …

    • mooncatom Says:

      שוב מופתעת ושוב נדהמת,
      איזה הצטרפויות מקרים משגעות.
      ולא הבנתי, האם צבי ארד משתמש בלעדי במילה?
      זה נהדר אם כן. האיש פשוט דלוק על המילה.
      וואלה, מילה יפה, אין מה לאמר.
      תודה תום, תודה.

להשאיר תגובה

