ליל קיץ / ליל חורף

                                                                             ט' בטבת

               . 

               קתדרלה של אור

               רבצה במי הירקון

               ואנחנו ישבנו בעשב, רגלינו בטל,

               וגבינו אל המצוקות.

               .

תגים: , ,

13 תגובות to “ליל קיץ / ליל חורף”

  1. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    האם קתדרה המזמרת לה-לה הופכת קתדרלה? (אין מאחורי זה משמעות, סתם נונסנס של צהרי-יום)
    קשה לשבת עם הגב למצוקות. גם הפרטיות גם של העולם. האנטי-כרייסט של הנוצרים מתואר למשל כחיה שיש לה שלשה גווים (אולי כנגד השילוש הקדוש, הטריניטי), כך שלו/לה בטוח קל יותר להפנות גוו למצוקות (העולם).
    והמרובעים שלך יפים ופשוטים. ויליאם באטלר ייטס כתב פעם ששיריו היו במיטבם כל אימת שניסה להביע עצמו בפשטוּת. ובמרובעים היפים להלל האלה, יש משהו הנוגע בפשטות בחווית הקיום שלי, תודה (-:

  2. טלי Says:

    ואני דוקא קראתי הפוך, שועי עזיזי, חשבתי שהגב לא מופנה למצוקות של העולם, אלא למצוקות שבפנים, רק למשך שעה-שעתיים, כדי שיהיה כוח לשוב ולשאת אותן אח"כ. מה אתה אומר?

    ומיכלינקה, מה את?

  3. mooncatom Says:

    הי חברים,
    טלינקה ושועיעי,
    באתם לשחק בקלפי אקראי?

    ש ו ע י

    אם אתה אנטי אז ברור
    שאתה בעיקר גב, שלושה אפילו…
    בכל מקרה, בשיר,
    הפרשנות נתונה לקורא/ה.
    אני שמחה שאתה אוהב את המרובעים שלי,
    שמחה מאוד.

    ט ל י נ ק ה

    תמשיכו בדיון,
    זה מעניין,
    השיר פתוח לזה
    וגם אני כמובן.

    ת ו ד ה
    לכם חברים!

  4. טלי Says:

    אבל איך את ראית את זה? כמוני או כמוהו?

  5. mooncatom Says:

    טלינקה,
    זה לא עובד ככה,
    אני לא אמורה לענות על שאלות כאלה…
    זה שיר. כמו שלא תשאלי אותי
    אם זה היה באמת, ומי היה שם ומה לבשתי וכו',
    זה הכל החומרים מהם
    באיזושהי אלכימיה בלתי ברורה,
    נהיה שיר.
    הסברתי את עצמי בסדר?
    אני מקווה.

  6. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, קשה איתך.
    וטוב שכך. אהבתי את הקתדרלה
    וחשתי בגבי את המצוקות. ודי לי.

  7. mooncatom Says:

    אוי דודו,
    כמה נכון,
    קשה איתי,
    גם לי…
    אבל תודה,
    שמחתי.

  8. טלי Says:

    זה עובד איך שמחליטים שזה יעבוד…

    ברור שכל קורא יכול להבין ולפרש כרצונו. לא בקשתי, חלילה, שתשפטי מה "נכון" כי אין נכון, זה ברור לחלוטין!

    מה שתהיתי הוא איך את ראית את זה, כי כמי שכתבה את זה, חשבה את זה, הרגישה את זה, יש לך פרספקטיבה אחרת, זה הכל.

    אבל ברור שאת לא חייבת, סתם סוקרנתי (-:

  9. mooncatom Says:

    אח טלי,
    אני שמחה שזה מסקרן,
    אבל תאמיני לי זה לא חשוב.
    את חושבת שזה כך,
    שועי חשב שאחרת
    התשובה יכולה להיות גם שלישית,
    אבל השיר עכשיו הוא שלך,
    ושל שועי.
    אני לא נודניקית עקשנית, זתומרת אני כן,
    אבל זו באמת נקודה מאוד חשובה,
    הלוואי וידעתי להסביר את זה יותר טוב.

  10. טלי Says:

    את כן!

    (כלומר- מסקרנת אותי נקודת המבט שלך שלא חשובה יותר מאלו שלנו, נכון, זה לא יבטל את מה ששונה משלך, רק יאיר את השיר בעוד צבע. אבל כאמור – את לא חייבת)

  11. mooncatom Says:

    אני כן!

  12. הופ Says:

    (הגעתי מאוחר להכריע את הדיון)
    גבינו תמיד אל המצוקות,
    גם שלנו, גם של העולם,
    ומולנו תמיד קתדרלה של אור,
    העניין הוא שרק לעיתים רחוקות אנחנו מעזים להסתכל קדימה –
    בדרך כלל
    יש לנו עיניים בגב.

  13. mooncatom Says:

    וואלה!
    בימים אלה זה השיעור שלי,
    בחיי, אני כל הזמן מתעסקת
    ים ה'עיניים בגב' הזה…
    כל כך נכון.

להשאיר תגובה

