מים זכים

ח' באדר/ב'          

חבר אחד, שחי הרבה שנים באיטליה, לימד אותי שחודש מרץ נקרא בפי האיטלקים 'מארצו פאצו', כלומר מרץ המשוגע. חודש שבו מזג האוויר יכול להשתנות שבע פעמים ביום, כמו תינוק שעובר במהירות מבכי קורע לב לצחוק מתגלגל, גם אני מסוגלת. בחיי.

             Águas de Março

יש שיר ברזילאי אחד, שנקרא 'גשמים של מרץ', שיר שכתב אנטוניו קרלוס ז'ובים והוא שר אותו עם אליס רג'ינה. תקשיבו, תביטו.

השיר הזה הוא לא רק אחד השירים, כי אם אחד הדברים בכלל שאהובים עלי בעולם, הוא החיבור המושלם של מילים, מנגינה וביצוע. גם בעברית יש לו ביצוע נפלא, של גידי גוב ומיקה קרני, עם המילים המדוייקות שעלי מוהר נתן לו.

É pau, é pedra, é o fim do caminho

É um resto de toco, é um pouco sozinho

It's stick, it's stone It's the end of the road

It's a rest of stump It's a little alone

מקל ואבן ושביל שאבד

זה סוף המסלול, זה טיפונת לבד

ולמי שבא לו עוד קצת מים מתוקים.

14 תגובות to “מים זכים”

  1. רות Says:

    הו מה יהיה מה יהיה, תגידי… שיר של מים מפכים,התווים של השיר נראים כשגעון טבע , אשכולות ברד עם רישומי סמיילי ,רחוק מהנעימה הנעימה. [אני לא מבינה במוסיקה אבל יש לי אוזניים ועיניים].
    תודה מיכו.

  2. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    על אף הביצוע היפה של דמיאן רייס וליסה הניגן, המוכשרים להפליא
    אין כמו אנטוניו קרלוס ואליס
    את צודקת, יש מעט מאוד שירים כאלו, נדירים כמו גשמי מארס בארצנוּ…
    אני פשוט אוהב בוסה נובה

  3. mooncatom Says:

    רותו,
    זה מקסים מה שכתבת,
    ומכיוון שזה עורר את סקרנותי, אז פניתי למומחה שלי לענייני מוזיקה, גיא,
    כל הקפיצות שנראות כמו גשם זלעפות מעורבב בברד ורוח פרצים,
    זה בדיוק מה שעושה את השיר כזה גשם קופצני ומתוק ופיכפוכי…
    ומה שנחמד זה שגיא צחק, כי כשהוא רואה את זה כתוב,
    הוא שומע את זה, וזה קליל, גם לעיניו!

    שועי,
    אין על המקצב הזה,
    אין על הברזילאים האלה,
    אין.

    ת ו ד ה
    לכם חברים.

  4. טלי Says:

    כבר מזמן מזמן חשפתי, גם בבלוגו של שועי וגם אצלי שזה אחד השירים שאני הכי הכי הכי אוהבת בעולם, ובעברית, בביצוע של גידי ומיקה, כי מילים זה מה שעושה לי את זה במוסיקה…

  5. דודו פלמה Says:

    מיכל מצטער, הרמת לי להנחתה.
    אין יותר מים זורמים מסזריה אבורה.
    הוראות הפעלה: לעצום עיניים ולשתות
    ולשתות ולשתות ולשתות ולשתות ולשתות,
    ואז לפתוח ת'עיניים ולבכות מרוב יופי וזוך.

  6. דודו פלמה Says:

    מצטער אני לא יכול להפסיק, סליחה:

  7. רויטל כרם Says:

    גם אני .הכי אוהבת את השיר הזה המקסים.

  8. mooncatom Says:

    טלינקה,
    אני לגמרי מבינה את הצורך בעברית
    כדי להתענג על שיר…

    ומצד שני

    דודו,
    הפורטוגזית, השוקולדית, הזותי,
    אתה יודע שאני תמיד הופכת מסכים ללינקים,
    אבל שני המסכים האלה יפיפיים,
    הם נשארים:
    גם סזריה המלכה וגם הילדה הזו.

    והנה גם

    רויטלי,
    איזה כיף ההסכמה הגורפת הזו,
    כי זה ברור שזה יותר מסתם שיר,
    זה הלך נפש שכזה.

    ת ו ד ה
    לכולכם!

  9. עדו Says:

    הקישור בעברית לא עובד (הסרט הוסר על ידי המשתמש )

  10. mooncatom Says:

    תודה קפיטאנו,
    תיקנתי. תקשיב.

  11. שרון רז Says:

    הצילומים, במיוחד העליון, והתווים, הם יפים, והמוזיקה, יפה. במיוחד ג'ובים. דודו צירף את סזרייה הנהדרת גם.

  12. mooncatom Says:

    תודה שרון,
    יצא טוב הסלט הפעם,
    נכון?
    ת ו ד ה.

  13. ido2267 Says:

    מארס לה פו בצרפתית

כתיבת תגובה

