חתולה שחורה [18]

יב' באדר/ב'

.

זה ברור שהיא יודעת שהיא מפריעה לי לכתוב.

מתיישבת, מניחה קצה של רגל על המחברת,

ומסתכלת לי ישר בעינים:

תכתבי, תכתבי, אבל אל תשכחי, מי כאן היד שמאכילה אותך אהבה,

של מי הכף שנפשך בה טרופה. ואז היא מניחה את הראש על הרגל.

ספינקס, שומרת צעדי כתיבתי,

מרעידה את האוזנים, מסמנת לי תשומת לב מתמדת.

* השולחן הוא משטח עץ גדול,

מצוייר ביד חופשית, בצבע אוקר על כתום כהה:

מפה תמידית. בפינה אחת שלו

ערימת ניירות בכל מיני צבעים וגדלים,

מול הערימה קערה עם זיגוג כחול מנוקד זהב,

מלאה באבנים קטנות מהים.

לידה, כוס יין גדולה עם שארית קטנה:

שתי לגימות בערך ואז אלך לישון.

בינתיים אני כותבת במחברת עם דפים צהובים

שמונחת בפינה השלישית של השולחן,

ברביעית, היא,

שמאבדת את הסבלנות:

כמה זמן את חושבת שאוכל לשבת בשקט?

אני חתולה, לא השראה.

.

.

.

תגים: , ,

11 תגובות to “חתולה שחורה [18]”

  1. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, השונרא שלך חולשת על ביתך כמו בסת אלת החתול המצרית. על תלחמי בזה . אין לך סיכוי.
    ובמעבר חד,לשבת, חתולה אחרת, מלנכולית, בהחלט לא החתולה שלך, גריזבלה, החתולה המזדקנת מן המחזמר 'קטס' חתולה שידעה כבר ימים טובים יותר, אבל עדיין שרה להפליא (בכוונה לא הבאתי את הביצוע הנוצץ של ברברה סטרייסנד) :

    • mooncatom Says:

      אח דוד,
      the dude,
      האם ניסיתי אי פעם להלחם בזה?
      נדמה לי שלא, נדמה לי
      שנכנעתי מיד.

      תודה על השיר,
      שבת נעימה.

  2. עמית מאוטנר Says:

    תמונת הזנב על המקלדת מזכירה לי בית מהשיר "חתול זֶן" של אגי משעול: "בבוקר כשהיא קמה/ אל מחברתה – / אני משתרע מלוא אורכי על הדפים,/ שלא תכתוב." אבל שימי לב, מיכל, שיש רמיזה אפשרית לכתוב מהחתול (משורר הצללים של המשוררת עצמה) את השורות הנכונות בלבד!

    • mooncatom Says:

      עמיתי עמית,
      מה יש להן למשוררות מוכות החתולים האלה?
      ועוד היומרה הזו, לדעת מה חושב החתול,
      לשים לחתולה מילים בפה?
      פתטי קצת, לא?

      נו, שיהיה.

      תודה,
      ושבת חמימה.

  3. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    שתזכה לימים טובים ארוכים!

  4. תמי ברקאי Says:

    דש מהזנב הלבן-אוקר שעל המקלדת שלי לזנב המעורבב שעל זו שלך…
    בקצה השני של כל זנב יש גם כפה חמדמדה שלא מהססת לתקוף אם יש צורך במקרה שבעלת הבית הגזימה עם הזזת העכבר שהוא כבר פלישה של ממש למתחם הכאילו -שינה שעל השולחן.

    • mooncatom Says:

      וזה,
      בגלל שבעלת הבית (לכאורה)
      לא מבינה שמתחם השינה הוא כל הבית,
      ושבעל הבית (למעשה) הוא הלבן-אוקר ההוא.
      ככה מוסרת המעורבבת.

      וממני (הדיירת)
      חיבוק

      • תמי ברקאי Says:

        נכון, נפלט לי בעלת הבית, איזו גבהות לב מצידי.
        הולכת להשתחוות להוד מעלתו שישן, דווקא לא על המקלדת כרגע.

  5. טלי Says:

    היא חתולה, כן השראה :)

להשאיר תגובה

