קפה

              .

               הריח של הקפה.

               ואדום כמו צחוק, מרחוק,

               אלמוגן פורח, מפיץ שמועה על אביב.

               הגרגרים של הסוכר

               צפים על הקצף של הקפה

               רגע לפני שהם שוקעים.

               זהב, מגע קל, נשיקה של שמש,

               על שפת הספל.

               לבן, קצה תחתונית מתחת חצאית,

               היונה פורשת את הזנב,

               כשהיא נוחתת.

               הטעם של הקפה.

               .

.

תגים: ,

9 תגובות to “קפה”

  1. דודו פלמה Says:

    מיכל, איזה שיר מרנין
    ואיזה ניחוח והרישום
    המכתים את הלבן לבן הזה.
    שניים סוכר בבקשה…

  2. שחר שילוח Says:

    תמיד נחמד לקחת שלוק מהבלוג הזה

  3. mooncatom Says:

    תודה שחר, דודו,
    תודה שבאתם לשתות איתי קפה אביבי.

    ת ו ד ה .

  4. עדו Says:

    פעם הייתי שותה קפה די הרבה, יום אחד לפני כ13 שנים הפסקתי ככה סתם, שבוע שלם היו לי כאבי ראש נוראיים ומאז אני כמעט ולא שותה קפה (איזה טיפוס רוחני טען בפני שהרגשתי באופן לא מודע שאני עושה נזק לעצמי). מצד שני יש לי חבר שיש לו מכונת אספרסו (השלישית במספר אם אני זוכר נכון) וכל פעם שאני בא אליו אני צריך לשתות קפה שהוא מכין, הגאווה שלו פשוט נוגעת ללב כשהוא עושה קצף עם ציור של לב או כל מיני טריקים כאלו אבל נכון שהקפה שלו בהחלט ברמה של בית קפה.
    לך יש מכונה מיכל?

  5. mooncatom Says:

    לך עדו,
    יש חבר שמכין לך קפה,
    ואני, אחד הדברים האהובים עלי בתבל,
    זה לשבת בבית קפה. אז למה לי מכונה?

  6. Ossi Toussia Cohen Says:

    קפה הז נהדר וראוי לכתוב ל ו שירי אהבה רכים כאלו. בייחוד בית הקפה האמיתי, זה שמגיש קפה עם משהו קטן ליד ואפשר לחגוג את הטקס של השיחה הטובה והביחד או העצמי שמהרהר עם עצמי ליד דבר כבכיכול כל כך צנוע. לדעת איך אתה אוהב את הקפה שלך זה דבר אחד, לדעת כיצד אתה אוהב לעשות את הבית קפה שלך זה כבר תרבות. פיסות מפית עם שיר או רשומה הן דרך נפלאה לעשות בית קפה של אמת. זו כבר תרבות בפני עצמה. אני חושבת פה רחוק במה שכתבת, ומגיעה עם שרל בודלר.

  7. mooncatom Says:

    אוסי,
    ברוכה הבאה,
    ההגדרה 'שיר על מפית'
    כל כך נראית לי הולמת את השיר הזה,
    וזו האמת לאמיתה הרי.

    ת ו ד ה.
    תודה שבאת לשתות כאן קפה היום.

  8. עדה ק Says:

    הדבר היחידי שאני לא אוהבת בקפה זה הטעם :-)
    (אם כי עוד לא מצאתי לו תחליף בבוקר).
    וכמה יפה תיארת את המפית המחוררת ההיא שמתחת לספל. וגם הצילום למטה.

  9. mooncatom Says:

    אני חולה על הטעם של הקפה,
    ונכון, בבוקר ממש חייבים אותו,
    ומעניין עדה, שחשבת על המפית,
    ואני תיארתי את זנב היונה…
    (למרות שאני חולה גם על המפיות האלה,
    ראי את ראש הבלוג, הירח עשוי מאחת כזו)
    כנראה שזה בכלל לא ברור,
    אולי אפילו צריך לתקן.
    אחשוב על זה.
    ת ו ד ה.

כתיבת תגובה

