ציפור עָלֶה

יג' בניסן

אחד הדברים שאני הכי אוהבת במקום העבודה שלי זה את המיקום שלו. וזה הולך ככה: באמצע של תל אביב, באמצע של אחד הרחובות הנפלאים, וממש ממש באמצע של שיח ירוק ומצפצף, שם נמצא השולחן שלי. אני עובדת והם עוברים: חתולים, עורבים, יונים, דרורים, צופיות ובולבולים. אני רואה אותם, מקרוב קרוב, וזה עושה את החיים שווים.

ועוד משהו. מה שקרה, זה שגיליתי ציפורים שלא הכרתי. בנוסף לרשימה שמניתי, שאני אוהבת כל סוג בה באופן טיפה שונה, נהיו לי עוד אהבות, חדשות. ציפורים שחיות בתוך שיחים גדולים. הסבכי, או ליתר דיוק סבכי שחור-כיפה, והעלווית, קרובת משפחה שלו. מנדלי מוכר ספרים שכתב ספרי טבע והעניק שמות גם לנחליאלי ולירגזי, העניק לה את השם ציפור העפאים, ואילו החוקר ישראל אהרוני נתן לה את השם ירוקית, אבל עלווית, שאני לא יודעת מי המציא, הוא שם יפה להלל: ציפור עלה. הן קטנטנות, עצבניות, יש להן תנועות תזזיתיות וקפצניות, אין כמעט סיכוי לראות אותן עומדות בשקט ליותר משניה, לכן אין לי שום סיכוי לצלם. בכל זאת, תביטו בעלווית הקטנה והמתוקה, היא ירקרקה.

תגים:

4 תגובות to “ציפור עָלֶה”

  1. דודו פלמה Says:

    עלווית, איזה שם מלבלב.
    ואיזה פוסט אביבי ירקרק וצוהל,
    כולו שוקק טבע בלב האורבניזציה.
    טפיחות קלות של ירוק מעמידות
    מהות משתוקקת אל מול הכרך
    המגזז עצמו לדעת בהמולת מכוניות.

  2. mooncatom Says:

    תודה דודו,
    שניהם חיוניים לי מסתבר,
    העלווה וגם הפיח.

    חג אביב שמח!

  3. טלי Says:

    איזה יופי!

  4. mooncatom Says:

    ת ו ד ה.

כתיבת תגובה

