עסיס

יט' בניסן

משמעות המילה סוקולנט בלטינית, עסיס. סוּקוּלנטים, צמחים שעליהם וגבעוליהם עבים ובשרניים, ומכילים תאים אוגרי מים. הם יכולים לאגור מים, להצטמק כשאין, למות לכאורה, ולקום לתחיה עם רדת הגשם.

        . 

        הערב עומד

        על סף הקיץ,

        ושולחן בגינה,

        כמו הזמנה.

 

        הערב עומד על סף הקיץ ומתוק הרגע,

        מתוקים ריחות הפריחה

        המנצחים את ריחות העיר.

 

        מתוק הרגע הזה אחרי ימים מרים של חורף.

        השקט מרחם אותי,

        אתמול ומחר שרבו עלי כמו שני כלבים על עצם,

        מניחים, מניחים ועוזבים עכשיו,

        ואני יכולה

 

        להמשיך בדרך,

        ללכת ברחוב, נושאת משא קל, כנראה

        חיוך או התחלה של חיוך.

        .

תגים: , ,

8 תגובות to “עסיס”

  1. תמי ברקאי Says:

    הכי מקסים זה כשצמח שנראה היה שמת מפתיע ומחייך בעלים חדשים.

  2. mooncatom Says:

    וגם,
    כשיש לידך מי שיודעת לראות את הדברים האלה.
    תודה תמי.

  3. rutiyon Says:

    מלא עסיס מתוק.

  4. mooncatom Says:

    הבנתותי רותי!!

  5. טלי Says:

    אתמול ומחר שרבו עלי כמו שני כלבים על עצם – איזה דימוי מדויק ויפה!

    ועסיס. רק המילה הזאת עושה לי אפרסק. ושסק. ואבטיח. ויאמי. וחיוך. :-)

  6. mooncatom Says:

    תודה שראית טלי,
    ובעניין הפרי,
    איזה כיף שתיכף קיץ,
    על פירותיו המופלאים
    והעסיסיסיסיסייים…

  7. אורנה פילץ Says:

    וואו את ממש משוררת! זה שיר חדש?
    "אתמול ומחר שרבו עלי כמו שני כלבים על עצם,

    מניחים, מניחים ועוזבים עכשיו,

    ואני יכולה

    להמשיך בדרך," זה ממש יפה!

    • mooncatom Says:

      אורנה,
      אני שמחה שאת כאן, כל כך שמחה!
      ואני שמחה שאת אוהבת את השיר.
      הוא דווקא ישן, והשיר של אתמול חדש.
      כן, אני משוררת, לקח לי המון שנים להודות בזה :-)
      ת ו ד ה.

להשאיר תגובה

