מה זה ירוק, מהמזרח הרחוק…

 כב' בניסן

 …ולא דרקון?

חברתי הטובה חזרה מוייטנאם והביאה לי מתנה. יש שלושה דברים נחמדים במתנה: אחד, המתנה יפה. שתים, שחברתי והביאה לי מתנה ירוקה בלי לדעת בכלל על החודש הירוק שלי.

שלוש, המתנה לא סתם ירוקה, היא ירוקה בריבוע, כלומר היא צבועה בצבע ירוק נפלא והיא גם עשויה מבמבוק. מה שהזכיר לי תערוכה עם סמפוזיון מקסימים שהייתי בהם לפני כמה שנים, על חבורת סטודנטים משנקר שזכו להיות בסין ולהשתתף בסדנת צעצועים. מה לסין ולצעצועים? זה בדיוק העניין, במבוק.

התערוכה ההיא גרמה לי להסתכל בעיניים חדשות לגמרי על הצמח הזה. איזה צמח מופלא. צמח מופלא שעשוי להציל את הכדור שלנו, אם ניתן לו כמובן. יש לו יכולת צמיחה מטורפת, אתם יכולים ממש לראות אותו צומח לנגד עיניכם, והוא מגיע לגודל ענק ואפשר לעשות איתו הכל.

מרתק, מרגש. וגם נורא יפה. הסינים ראו את זה הראשונים, אנחנו גילינו אותו אחרונים, כמעט. ביקשתי מחברתי להשתמש בתמונה היפה הזו,

כי הטראסות בתמונה נראות ממש כמו הקערה הירוקה שלי, והיא הפתיעה אותי כשאמרה: אה, זה מקום שנקרא סֵפַּה, שם קניתי לך אותה.

———————————————— 

* זו כתבה שמתארת את היוזמה ואת התהליך עד לתערוכה בשנקר,

** וכאן, על 19 שימושים שונים ומשונים לבמבוק, צמח הפלא. 

תגים: ,

12 תגובות to “מה זה ירוק, מהמזרח הרחוק…”

  1. מיכל Says:

    מיכל, איזה תענוג החודש הירוק שלך!
    הקערה הירוקה מקסימה.
    אני והבלוג שלך מסונכרנים :) קיבלתי הערב מתנה וברכה מרגשת – Lucky Bamboo
    ובהוראות הגידול כתוב על משמעות למספר הקנים:
    2 קנים (כפי שקיבלתי) = אהבה.
    הלוואי שאהבה ירוקה תצמח בבית שלי ותרחיב עוד ועוד את ליבי.

  2. mooncatom Says:

    וואו, מיכל, כמה יפה.
    היה לי פעם אחד כזה,
    והוא היה מאוד משמח.
    במבוק מזל? מזל שלא אמרו לי…
    סתם נהניתי ממנו ולא ציפיתי
    שיגלה לי את העתיד.
    ובכל זאת,
    אני מקווה ששלך יצמיח אהבה ירוקה ורעננה בביתך,
    אני מאמינה שכך יעשה.

  3. תמי ברקאי Says:

    זה יופי יופי, גם המתנה, גם הטראסות. תתחדשי!

  4. גוני Says:

    יש לי במרפסת שבגלל האור הירוק הנכנס ממנה התאהבתי בדירה שלי, כמה ירוקים. אחד מהם הוא במבוק ננסי, שיש לו , נטועה באבנים לידו צפרדע קטנה כדי שירגיש שייך. בתחילה לא אהבתי אותו כי הוא ושכמותו מאוד אופנתיים, אבל בזכות שהביאה לי אותו חברתי הטובה והאהובה, נתתי לו סיכוי והוא צומח ומתפתח לשיאים שננס כמוהו ודאי לא מאמין ומתגאה בעצמו. הוא כבר מזמן שייך להרצל, העציץ השני שמקומו הנצחי במרפסות דירותיי בתל אביב הקנה לו את שמו. לאחרונה יש להם חבר חדש, סחלב פראי, גם הוא מקורו בדרום מזרח אסיה ופרחיו הלבנים אינם צחורים לגמרי ומלאים בירוק. ביחד, הם הופכים את המרפסת לאסיה הקטנה והספה משולה לערסל. תודה על הפוסט היפה.

  5. mooncatom Says:

    ת מ י,
    תודה וחיבוק.

    ג ו נ י,
    איזה הפתעה על הבוקר!
    איזה חבורה יש לך במרפסת… אני מאוד בעד,
    תאודור (במרפסת של גוני ייסדתי את מדינת העציצים) הרצל,
    והסחלב, הרי אני שותפה ברבע ממנו (שני פרחים כרגע?)
    תודה, ויום לימודים נעים.

  6. גוני Says:

    בוקר טוב,
    נכון, לסחלב גם את שותפה ותודה על כך, לא ידעתי אם תרצי שאחשוף מידע כה אינטימי פה. חלקך בו גדול בהרבה משני פרחים, אבל אצלנו, טפו טפו, לא סופרים. הוא מוסר ד"ש חם ולח ומפנה גבעול עצל אל השמש. יום טוב.

  7. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,

    "האור הכי זוהר
    של אור הגחלילית
    הוא ירוק"

    [סאישי ימגוצ'י, תרגם מיפנית: ישראל תמרי]

    ומה יאיר לנו את חשכת הליל?

  8. mooncatom Says:

    ג ו נ י,
    זה הבלוג שלי,
    יש בו את הכי אינטימי שלי,
    זה הכיף!

    ש ו ע י,
    גחלילית, רק המילה וכבר יש לי דמעות,
    אבל היא קיימת אצלי רק כאידאה,
    ולא ראיתי אותה מעולם.
    יפה האמירה הזו, אני זקוקה
    לאור הגחלילי הירקרק הזה.

    ת ו ד ה
    חברים.

  9. הופ Says:

    אין, אין אין כמו במבוק

    (אני לא באמת יודע אבל אני מאמין לך, וזה פשוט התבקש)

  10. mooncatom Says:

    איזה כיף שאתה מאמין לי הופ,
    כשיהיה לך רגע פנוי,
    תציץ על הלינקים.

    אין, אין אין כמו במבוק

    ורק בשניה זו כשכתבתי את זה
    הבנתי את הבדיחה.
    ג ד ו ל!!!

  11. טלי Says:

    איזה יופי!

    גם לי יש במבוק, לאקי במבוק כזה, וגם בלי להיות פנדה אני תומכת בזכויות הבמבוק.

  12. mooncatom Says:

    לאקי במבוק,
    לאקי יו!
    גוד לאק!!!

להשאיר תגובה

