ירוק זהב מתוק

כו' בניסן

למופע הזה* יש איכויות של קורי עכביש עם שחר, כשאגלי טל מנצנצים אותם ליהלומים. רגעים קטנטנים ומושלמים, שזורים למחרוזות זוהרות, בתבניות מדודות היטב. אם תגידו שהדימוי הזה קצת מוגזם, אומר לכם שלא, ממש לא. והוא מוכיח את עצמו גם בעוד שני דברים. קודם כל, אור חזק מדי יהרוס את הקסם, ואילו התיאטרון הקטן והאפלולי שהוא הוצג בו, הולם אותו להפליא. דבר שני, אני יכולה לומר בביטחון, שכל מי שהיה שם, כמוני ממש, נשבה. נלכד לגמרי בקורים הדקיקים והחזקים האלה, אי אפשר שלא.

אחד היצורים/יצירים הכי יפים שראיתי בחיים, עשוי משקית ניילון שחורה, מרשרשת כזו, והוא מעשה ידיה ודמיונה של ענבל יומטוביאן, אחד מגיבורי המופע הזה. ענבל היא החצי ארוך השיער, עז המבע ומתוק החיוך של הצמד 'גולדן דלישס'. החצי השני הוא ארי טפרברג, שמביא עזוּת ומתיקות בשפע גם הוא. השניים האלה יפים ומוכשרים, מבריקים ומצחיקים. למרות השם שלהם ותמונות מוקדמות שראיתי, לא ניחשתי כמה יפה יהיה, ולא ניחשתי שיתנו לי מתנה שכל כך הולמת את הלך הרוח הירוק של הבלוג שלי החודש.

המופע עשוי שני חלקים: בראשון, ענבל לבד על הבמה וארי נותן לה גב עם התאורה, הסאונד, ויד נוספת לפעמים כשצריך. האמת היא שהיא בכלל לא לבד על הבמה, כי יחד איתה יש עוד שחקנים שהם כולם יצורים/יצירים שלה. עולם פלאות נברא ומכשף. החל בשולחן הגדול וכלה בחוט רקמה צהוב. לא אגלה לכם יותר, ההפתעה היא חלק מהכיף, הוא עשוי מחומרי היום יום, אבקת הקסם היא דמיון וכישרון.

ועכשיו לאותה מתנה שכבר הזכרתי. ובכן, הגיבור של החלק השני של המופע, הוא תפוח עץ ירוק. כן כן, פשוט ככה. טוב, לא פשוט בכלל. ארי וענבל, הפעם ביחד, ובתואם מרהיב, מספרים את סיפור הרפתקאותיו מסמרות הקליפה של תפוח העץ הירוק, מינקות ועד גברות. הכל אמיתי, לגמרי, ועשוי מאותם חומרי דמיון וכישרון. הם מעיין שופע של קסם, יופי והומור השניים האלה. לקהל, לא נותר אלא לשבת שם, חבורת ילדים פעורי פה ומתרגשים, שרק רוצים שזה ימשיך, שלא יגמר, שלא יעלה עדיין האור.

המופע, שנקרא 'יונתן והשולחן הכחול' נוצר בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים. לא מגלה יותר, תלכו. תלכו.

————————————————

* ההופעה הקרובה, ביום רביעי, 13 בנובמבר, בשעה 20:00, בתיאטרון 'החנות' ברח' העליה 31 בתל אביב, טל. להזמנות 0548161339

תגים: , , ,

11 תגובות to “ירוק זהב מתוק”

  1. טלי Says:

    וואי מיכלינקה עוררת את תיאבוני, אני מייד מושכת בחוטים שבקרבתי בתקוה להביא אותם חיפתה.

  2. דודו פלמה Says:

    מיכל, אני מסכים עם טלי!
    אכן מעורר תאבון במיוחד
    מי שהוא כמוני פריק של
    עוגות תפוחים (ובכלל לא
    משנה לי מאיזה צבע. כי כמו
    שפו הדב נוהג לומר, כל התפוחים
    מקבלים בבטן את אותו צבע)

  3. mooncatom Says:

    טלי ודודו,

    תפוח בדבש,
    מקווה שתיהנו כמוני!

    ת ו ד ה,
    ושבוע טוב.

  4. גולדנדלישס Says:

    תודה רבה לכל הנוגעים בדבר! :)
    אכן כולם מאוד מוזמנים, ולמי שרוצה ליצור קשר או לקבל עדכונים לגבי מופעים, כתבו לנו – delicioustheatre@gmail.com

    שבוע דלישס!
    (והנה מתאבֵּן – http://www.youtube.com/watch?v=uvCfcp0my90)

  5. mooncatom Says:

    דלישסים,
    ב ה צ ל ח ה,
    העברתי את המייל הלאה.

  6. ליבי רן Says:

    בדיוק מה שאני הרגשתי כשראיתי אותם לראשונה!
    מבריקים, מצחיקים ויפים.
    וטלי – תביאי אותם לחיפה, אין ספק שהם יכולים לעלות בסטודיו. זה חלל מתאים.
    עכשיו בא לי תפוח :)

  7. mooncatom Says:

    ליבי רן!
    את כאן!
    איזה משמח אותי, יא!
    אני מקווה שהיה לך תפוח בהישג ידך,
    ואני מקווה שהדלישסים אכן יבואו חיפתה,
    ואת לכאן עוד.
    ת ו ד ה,
    בשמי ובשם התפוחים.

  8. מהורהרת בנפשה Says:

    שלום
    הגעתי לרשומה ולבלוג הזה במקרה, פשוט ראיתי אמש את המופע היפיפה של גולדלישס והשיטוט האקראי של היום שאחרי הוביל אותי לרשומה הנעימה הזו.
    אז שוטטתי לי קצת בבלוג שלך והוא כתוב מאד מאד יפה, עד מרגש.
    עשיתי לי מיד מנוי, ורשמתי על פתק בתאי המוח לרכוש את ספרך בהזדמנות הקרובה.
    אז תודה
    :~)

    • mooncatom Says:

      מהורהרת יקרה,
      איך שימחת אותי!
      אני שמחה שאהבת את המופע של הדלישסים,
      ושאהבת את הבלוג שלי, ועשית מנוי,
      ושתקראי את הספר שלי,
      כמה מתנות מקסימות בערב אחד…
      ת ו ד ה,
      מקרב ליבי.

  9. גולדנדלישס Says:

    ואנחנו מאוד מתרגשים ומודים על ההיכרויות שזימנּו, ועל העדכון של התאריכים והתמיכה והחום! :)

    שנה דלישס במיוחד.
    גולדן.

  10. mooncatom Says:

    כן כן,
    ככה יעשה לאנשים מתוקים,
    מוכשרים ויפים במקומותנו.

    תמשיכו ליצור,
    ש נ ה ט ו ב ה !

כתיבת תגובה

