ריח חלומי

 כח' בניסן

 

לפני כמה שנים חלמתי חלום. והחלום הפך לשיר. לא, יש לדייק, החלום כבר היה שיר ולא הייתי צריכה לעשות כמעט כלום, כי חלמתי שיר. בשיר הזה יש משהו, שתקופה ארוכה מאוד לפני החלמו היה חסר לי: תקווה. החלום, השיר, וכל מה שקרה סביבם ואחריהם, היו לנקודת תפנית מאוד חשובה בחיי האישיים והמקצועיים.

אני הולכת להעלות כאן את שיר החלום, חלום השיר ההוא. אבל לפני כן, אני אדבר קצת על אפונה ריחנית. בסדר, אני יודעת שהשם הנכון הוא טופח, אבל אני לא יכולה, נו באמת, טופח? לא, אפונה. ריחנית.

 

אז בהתחלת החורף זרעתי, וכמו בכל שנה, התרגשתי לראות את הסיכות הדקות הירקרקות מבצבצות, בוקעות מהאדמה הכהה, הופכות לכידונים ירוקים. הבטחה. השנה גם תיעדתי. אבל אז היה ליל הסערה הגדולה, ובנוסף לחורבן הכללי, גם האפונה הריחנית שלי קיפחה את חייה הקצרים. למרות שכבר חודש שלם התבזבז, החלטתי להמר וזרעתי שוב. הפעם שמתי את האדנית בחלון המוגן מרוחות.

.

.

.

 

האפונה עשתה את הכל, שוב, בלי להתעצל, ועלתה וגבהה והשתרגה ונאחזה בגדר בקנוקנות המתוקות שלה. וממש עכשיו, באים הפרפרים, נראים יותר כמי שנוחתים על קצה הענף מאשר כצומחים מתוכו.

תגים: ,

6 תגובות to “ריח חלומי”

  1. טלי Says:

    מדהימה האפונה שלך!

    חבל שלא זרעתי גם..

  2. mooncatom Says:

    מדהימה!
    והריח… חלומי.
    אני שמחה שעשיתי לך חשק,
    אזכיר לך בשנה הבאה.

  3. דודו פלמה Says:

    אחחח אפונה וגזר

    וגידי גוב בסדר,

    הגענו עד הלום

    ואיפה שיר חלום?

    סתם—הבנתי (-:

  4. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    ועל אפונים כגון אלוּ
    כבר זימר ריי צ'רלס
    את שירו: Hit the Road Jack!
    שהרי כל האגדה הזאת היא וריאציה על חלום סולם יעקב (-:

  5. דורית Says:

    אז תכיני לך רשימה: "להזכיר אפונה ריחנית", ותוסיפי גם אותי. נהדרים הפרפרים.

  6. mooncatom Says:

    1. אפונה וגזר חולמים במקרר
    2. ג'ק המקפץ חולם שהוא מלאך על סולם
    3. רשימה להזכיר בשנה הבאה
    4. פרפרים הם חופשיים ואיזה כיף
    5. שמים כחולים היום, אז מה רע?

    ת ו ד ה,
    תהנו מהאביב.

כתיבת תגובה

