זה כמו לעוף, לא שוכחים

ו' בסיוון, חג שבועות

1. אתם מכירים את זה, שלפעמים בשבת או חג בבוקר מתחשק לנסוע לטייל, או סתם ללכת לאכול ארוחת בוקר, במקום לא מוכר, חדש? אתן מכירות? אז אני חושבת שזה מה שקרה לזוג הנקרים שהעירו אותי הבוקר בקונצרט נקישות נמרץ. חשקו בגזע עץ התות שלי לארוחת בוקר. עשו לי את ההשכמה שנזקקתי לה כדי לקיים את הבטחתי לעצמי.

2. כבר כשהתחילו הדיבורים על אופניים להשכרה ברחבי העיר, התחלנו חברותי ואני להתלהב. הרצינית ביותר היתה כמובן לוואנדה, שמי שזוכר אולי, את המשלחת הימית שלי בקיץ, יודע שזו חברתי גורת זאבי הים, הנסיכה השחורה הגדולה שצוללת כשאני עוקבת אחרי השנורקל שלה וגולשת כשאני בוהה בגלים. אז היא גם רוכבת אופניים מקדמת דנא, והיא הראשונה שעשתה מנוי ונכנסה לקדחת חקירת התחנות החדשות הצצות בעיר בכל יום.

3. הטיפה הירוקה החיננית הזו על מחזיק המפתחות שלי, היא השבב שמקבלים בעירייה כשעושים מנוי. ואני עשיתי, והתרגשתי, ויום אחרי זה… נקעתי את הקרסול. אוף. אבל אחרי שביום שני חזרתי סופסוף מהעבודה ברגל והוא התנהג למופת, אז אתמול החלטתי לאתגר אותו עוד קצת, ולקחתי בפעם הראשונה אופניים לסיבוב קצר. מה אגיד לכן? זה ממש כמו לרכב על אופניים… הגוף שלי נזכר איך לפני שלושים שנים, הן היו חלק ממנו, ושמח מאוד.

4. והבוקר עשיתי את מה שרציתי מאז שראיתי את התחנה הראשונה שנפתחה ליד הבית שלי לפני חודש בערך: נסעתי לים. אחרי טקס החניכה הקצר שעשתה לי אתמול לוואנדה, והטיפים המצויינים שלה בכל מיני עניינים טכניים, הייתי ממש יעילה. נסעתי, דיוושתי, הרגשתי את המאמץ בעליה ואת הרוח הטובה בירידה, התרגלתי לבלם היד ונהניתי מצליל הטירטור העדין של הגלגלים שבנערותי קראנו לו דרדר, העברתי הילוכים והייתי מאושרת ברמות בינלאומיות.

5. רבע שעה כולל ההליכה, ההשכרה, הנסיעה וההחזרה של האופניים, וכבר הלכתי לי לאורך החוף, רגליים במים הקרירים של תחילת קיץ, עיניים בכחול, לב בשמים. את הרכיבה חזרה עשיתי מהנמל, לאורך הירקון. זה הולך להיות קיץ נפלא.

תגים: , ,

11 תגובות to “זה כמו לעוף, לא שוכחים”

  1. תמי ברקאי Says:

    אופניים זה כיף, אופניים בת"א במזג אויר טוב זה עוד יותר, אופניים לאורך הים זה הכי כיף. ברכות ואיחולי בריאות לקרסול!

  2. שרון רז Says:

    קיץ לא יכול להיות נפלא, קיץ ישראלי הוא גיהנום מדברי. חוץ מזה פוסט מלבב…

  3. mooncatom Says:

    ת מ י,
    את מוזמנת לסיבוב!

    ש ר ו ן,
    ליבי ליבי לך,
    הסיוט שלך מתחיל,
    מקווה שיהיה לך מה שיותר אוויר, מזגן, ו…
    חוץ לארץ.

    ת ו ד ה,
    חברים, ותחזיקו מעמד,
    תיכף שבת.

  4. דודו פלמה Says:

    היי מיכל, איזה כיף לך, סופסוף קרלוס נותן לך לדווש. צאי לים תגידי שלום לגלים. היום הייתי ביפו אצל הבן שלי והרגשתי את הבריזה וחיה נפשי. אל תוותרי לקיץ, ותגידי לשרון שמי שהיה בכבשנים הקיץ הזה קטן עליו.

  5. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    יש מצב לשכור חד-אופן?
    אני מאוד עסוק במחשבות
    על חד אופן לאחרונה,
    וחד אופן על יד הים
    נראה לי,
    עניין מלבב במיוחד
    ככה החד אופן והשמש השוקע
    ניתן יהיה להרגיש שאיננו
    בודדים בעולם.

  6. דורית Says:

    נפלא!!

  7. mooncatom Says:

    דודו,
    אתה חייב להסתכל בפייסבוק שלי,
    הקדשתי לך משהו.
    ובעניין האופניים, והקיץ והכל,
    ת ו ד ה.

    שועי,
    אתה, על חד אופן,
    עושה ג'אגלינג עם השמש והירח והכוכבים,
    מלווה בתרנגול המחמד העצוב שלך.
    תמונה יפה.
    ת ו ד ה.

    דורקה,
    את יודעת שאת הרחוב 'של סבא וסבתא',
    זה שהוא היום הרחוב של ההורים,
    הייתי יורדת בלי ידיים? במהירות מטורפת,
    ורק חסר היה שאצעק
    (אבל זה מה שבעצם צעקתי בלב)
    אני מלכת העולם!!!!!

  8. עדו Says:

    אוי אופניים, מה עושים כשהילד שלך רוצה מאד לרכב על אופניים, יש לו כישרון לזה אבל אין לו מודעות בסיסית לסכנה ולי יש דלקת בגיד אכילס שמקשה עלי להשיג אותו אפילו בריצה. אולי אקנה שני זוגות – אחד לי ואחד לו אבל עדיין לרדוף אחריו עם אופניים זה נראה לי מסובך מאד.

  9. mooncatom Says:

    כל העניין עם ילד, עדו,
    זה שאתה אנוס לרוץ אחריו,
    ולדאוג לו, לעולם ועד,
    גיד, או לא גיד…
    נכון?
    אני מקווה שתימצא הדרך,
    כי הוא רכוב ירכב,
    כי זה כיף עולמי!

  10. avivamishmari Says:

    כייף! ומעלים את החשש מגניבת האופניים (קרה לי פעם ומאז לא היו לי אופניים בעיר). שוקלת גם כן להצטרף לתענוג.
    שיהיה קיץ קריר ושקיעות מרחיבות לב.

  11. mooncatom Says:

    הי אביבה,
    אשמח מאוד לפגוש אותך רכובה על אופניים ירוקים,
    ננופף זו לזו באחוות מיוזעות ומתנשפות,
    לאור השקיעות המרהיבות…

כתיבת תגובה

