הרבה יותר מקשת

ח' בסיוון

דגל הגאווה הופיע לראשונה במצעד הגאווה של סן פרנסיסקו, ביוני 78, הוא עוצב על ידי גילברט בייקר, אמן תושב העיר, ולכל אחד משמונת הצבעים שלו היתה משמעות. עם השנים, נשמטו צבעים, התחלפו צבעים, נשארו רק שישה שמסמלים את רבגוניות הקהילה הגאה, שהיום קרויה להט"בית. 

השנה, יש בתל אביב מצעד ענק, ממוסד, ומחובק על ידי העיר, כמו בערי העולם הגדול, ולצידו יוזמות קטנות יותר*, שמנסות להוסיף עוד צבעים, פחות מוכרים ומחובקים, לדגל הקשת. אנשים שמטשטשים עוד ועוד את הגבולות, חוקרים את השוליים, הודפים את ההגדרות המקובלות וחיים באומץ את מה שהלב שלהם מבקש.

ג'נדרקוויר, בוץ', פם, טרנסג'נדר, קרוסדרסר, קוויר, א-מיני, פוליאמורית, פמיניסטית רדיקלית, רווקה, בלי ילדים, אוהבת בנים ושוכבת עם בנות, אוהב בנים ושוכב עם בנות, ערביה, מזרחי, מהגרת, בודדים, מאושרים, מחפשים, אמיצות, ביסקסואלים, פאנסקסואלים, יוצאים בשאלה, חוזרות בתשובה, בדס"מ, לסבית, הומו, סטרייטית. 

כן, גם סטרייטית, כמוני, יכולה להרגיש שייכת לקהילה הזו, לשים את עצמי תחת הכותרת: קוויר. כשאני אומרת שאני רווקה, בגילי לא גרושה, בלי ילדים, פמיניסטית רדיקלית, הרבה פעמים גבות מתרוממות, שאלות נרשמות אבל לא נשאלות, אז אני יודעת שאני חריגה, נחשדת בכל מיני דברים, אז בסדר, בסדר. אם כל השונות משונות הזו מושכת לשם? אז בסדר, אני שם. אני עוד צבע בקשת הזו, של מי שרוצים להיות רק מה שהם. אולי זה לא שווה, אבל זה שווה!

————————————————

* כל התמונות לקוחות מדף הפייסבוק של המצעד הרדיקלי, יוזמה פרטית שתפסה תנופה וסחפה רבים. ציינתי את שמות המצולמים רק כשהם הזדהו בשמם מתחת לתמונה. אני מקווה שזה בסדר מבחינתם להופיע גם כאן.

תגים: ,

13 תגובות to “הרבה יותר מקשת”

  1. ערוץ האמנות Says:

    פוסט יפה. שיתפנו.

  2. סתיו אדם Says:

    כרגיל כיף לקרוא אותך :-) נעדרתי לתקופה ….ורשומת החזרה שלי אל הבלוג שלך עשתה לי הרבה טוב בראש ….תודה לך

  3. עדו Says:

    יש לי חבר שהוא ואמא שלו עלו לארץ, חזרו בתשובה, שניהם בשמאל – האימא קיצונית מאד וגם כתבה ספר באנגלית על המחסומים בשטחים. אה כן, היא לא מזמן התחתנה עם בת זוגתה. הבן שלה (הדתי כן?) טען שזו הפנטזיה של כל בן – אימא חורגת יפה וצעירה. בכל אופן בתור אדם מרובע למדי אני חייב להגיד שיש אנשים שפשוט שוברים כל סטראוטיפ לרסיסים בעצם קיומם.

    • mooncatom Says:

      הי עדו,
      איזה אנשים מרשימים!
      רק שים לב… היא לא התחתנה עם בת זוגתה,
      (למרות שגם דברים מוזרים כאלה כבר קרו)
      אלא עם בת זוגה. או עם זוגתה.
      חוץ מזה, הידד למי שחיים בשלמות.

  4. דודו פלמה Says:

    מיכל, לעולם לא תצעדי לבד.
    בתור מי שידוע שמשתמש בכל החלקים הנשיים החבויים בו (בעיקר עם ארבעת נכדיו) אני לא יודע מה זה "סטרייט". זה באמת נשמע לי היום הרבה יותר מעליב מכל הכינויים שמנית למעלה. אז הידד לגאים ולגאות ולכל צבעי הקשת. אלף פרחים יפרחו לא משנה מאיזה צבע ואיזה מין. העיקר שיפרחו!

  5. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    כמדומני סיפרו לי פעם כי
    ביפן ישנם 17 מגדרים

    כאשר אני מסתכל על ריבוי
    האופנים בהם א/נשים
    מגדירים את מיניותם

    הרי שהעולם
    המערבי הולך ומדביק את
    מה שהיה ידוע ליפנים ממילא.

  6. mooncatom Says:

    הי דודו,
    סטרייט זה עוד צבע בזר הזה,
    איתרע מזלנו להיות כאלה,
    אז מה, עד מתי יפלו אותנו?!
    לחיי אלף פריחות.

    הי שועי,
    17?
    היפנים תמיד הצטיינו בדיוק שלהם…
    לחיי היפנים!

  7. שחר שילוח Says:

    הקמפיין הזה גם יפה מאוד ויזואלית וגם מרגש, אבל הבעיה שלו שהוא קצת אניגמטי מדי. בפעם הראשונה שראיתי את האימג'ים חשבתי שזה משהו פנימי של קהילת הגייז שמוחה נגד ההגמוניה הגל אוחובסקית, אבל אחר כך הבנתי שמדובר לא בהכרח על גייז ופחות היה ברור לי החיבור למצעד הגאווה.
    בכל מקרה, במדינה ששוררת בה שנאת זרים, שונים וחריגים צריך הרבה יותר מקמפיין שמבליט את השוני (למרות שהוא מחבק אותו)

  8. mooncatom Says:

    הי שחר,
    יש משהו בדברייך,
    ועם זאת, יש גם צורך שאני מתחברת אליו,
    לערבב ולטשטש גבולות,
    במקום בו יש נטיה להבליט אותם.
    לא?

  9. ניר הופמן Says:

    רציתי להגדיר את עצמי כקוויר פעם (אחרי שפגשתי את הסרייט הראשון שהגדיר את עצמו כקוויר), אבל כשחשבתי על תגובת ההורים שלי ירדתי מזה. מתי אשתחרר מהם?

  10. mooncatom Says:

    כן, זה קשה,
    אתה מזכיר לי חברה שחשבה פעם מה היא תעשה אם תיאלץ להגיד להורים שלה שהיא לסבית. היא החליטה להגיד את זה ככה: אמא, אבא, אני לסבית. ויש לי רומן עם סוהא ערפאת.

    הכל עניין של פרופורציות…

כתיבת תגובה

