הכל אפשרי. כמעט.

ז' בתמוז

אלוהי הקבוצות, לא תמיד הוא נדיב ומפרגן, אבל בימי לימודי בחיפה הוא היה טוב אלי. במסגרת העסקה המאוד מוצלחת שנקראה: הכיתה שלי, קיבלתי בונוס, מתנה, משהו שייחלתי לו לשווא מאז שהייתי קטנה: אח גדול. עכשיו שתבינו, אני לא הייתי ייחודית בעניין הזה, כי הוא היה אח גדול של הרבה מאוד אנשים ונשים שפגש בחייו. קובי פשוט ידע להיות כזה. היינו קבוצה של טיפוסים (בט' הידיעה), אינדיווידואליסטים ומרדנים, והוא היה ראש הקנוניה, הכנופיה, המוכתר. הוא היה כבר נשוי בשנית, בגילגול השלישי (לפחות) בחייו, ואף פעם גם אחר כך, לא נרתע מלעשות עוד אחד ועוד אחד. אבן מתגלגלת אמיתית, מתנסה בדברים חדשים, לומד, מסתקרן, מנסה, קופץ ראש לכל הרפתקה, מקצר דרך, עושה הכל במסירוּת, טוטאלי. כי אצל קובי אין דבר כזה 'אי אפשר', או 'קשה', או 'מפחיד' ואין בכלל מה לדבר על 'לא נעים' או אפילו 'אסור'. הכל אפשרי, שום דבר לא רחוק מידי, כל הדרכים פתוחות, הכל מותר, כדאי, בכיף. אם קובי פוגש משהו או מישהו שמעניין אותו, מסקרן אותו, מדליק או מאתגר אותו, תסמכו עליו שהוא שם, שם במלוא ליבו השופע, גופו הגדול וחיוכו הענק.

אני אמנה עכשיו כמה דברים, במעורבב לא לגמרי כרונולוגי, בכלל לא היררכי, אישי שלו וגם אישי שלי. כאלה שאני יודעת עליהם בוודאות, אבל אני בטוחה שיש עוד עשרות שעליהם אני לא יודעת. בשנים האחרונות הקשר ביננו היה דליל אבל הקירבה הפשוטה שהיתה אפשרית רק איתו, נשמרה. זה הכישרון שלו, אחד מכמה, שכולם קשורים בדבר ההוא, ביכולת להיות בכל דבר בשלמות ובלי לפחד.

ילדות בראשל"צ, קצין בצבא, עבודה בענייני ביטחון ולימודי חקלאות ברחובות. נישואים ראשונים ואבא לבת. התמחות בדפוס משי. לימודי עיצוב גראפי בחיפה. סטודיו לעיצוב, עצמאי ומצליח שנדד מעין השופט, שם ביתו עם האישה השנייה ושלושת הבנים, לשתי כתובות מדליקות בתל אביב, לראשל"צ, לקיסריה וחזרה לעין השופט. היה לו גם כרם ענבים. כל סטודיו שבנה היה תמיד בית, מקום מלא אופי וחום שהעניק להרבה אנשים תעסוקה עניין ופרנסה. בשנים הראשונות בתל אביב עשינו עבודות ביחד, הוא עיצב ואני איירתי. אחת מהן היתה לתרופה למחלות לב. הוא עשה המון שיתופי פעולה עם המון אנשים בהמון תחומים. אם הדליק אותו לעבוד בעץ ממוחזר אז הוא מצא לו את המורה הכי טוב, והוא ייצר וחילק ומכר והדליק גם אחרים על זה. היה לו התקף לב, הלב הגדול שלו היה חלש, כבר כמה שנים. הוא אסף ואימץ חפצים וחומרים ואנשים, אסף וגם חילק בנדיבות. כשלמדתי לנהוג הוא נתן לי לנהוג באוטו שלו, אוטו ענק וחדש: יללה, תנהגי, הוא אמר וצחק כל הדרך כשאני נהגתי, מבוהלת ונרגשת. אם אמרתי על משהו: איזה יופי, הסתכנתי בזה שהוא יגיד: קחי. עכשיו הוא כבר סבא לנכד, הסטודיו שלו הופך לענף בקיבוץ, ואז פתאום מדליק אותו לעשות חומוס אז הוא מייצר ומחלק ומוכר וזה טעים נורא ויש לזה גם לוגו וסיפור, כי להכל יש סיפור.

ועכשיו, ממש באמצע הסיפור, סוף.

קובי נוימן

ינואר 1955 – יולי 2011

14 תגובות to “הכל אפשרי. כמעט.”

  1. דודו פלמה Says:

    תנחומיי…

  2. ליאורה Says:

    מיכלוש יקירה, התרגשתי עד דמעות. איש מקסים, חבר טוב… קובי נכנס לכל אחד ללב בדרכו השופעת. אם הייתי צריכה להגדיר אותו, הייתי אומרת: אוהב אדם, אוהב חיים, אוהב ימים…
    נשיקות.

  3. איזנמן משה Says:

    היי מיכל !
    על כל מילה תודה ואני הענקתי לו את התואר הגבוה ביותר שאני מכיר , מיינטצ' !!!!
    שיאיר לנו דרכנו
    ונראה רק טוב
    איזנמן משה

  4. שוֹעִי Says:

    אוייש, צערים וצערות. לעסוק גם ביין וגם בחומוס
    באותו הסיבוב זה אינו דבר של מה בכך. ואנשים עם לב
    גדול, אללי, עדיין נוטים למעוד על ליבם.

    אני מניח כי יהיו רבים שיזכרו וגם יחיו אותו הלאה.

    • mooncatom Says:

      תודה שועי,
      לב גדול מאוד מאוד,
      איש אהוב שיזכר על ידי רבים.
      ומה שנחמד בכרם ההוא
      שפעם קובי לקח אותי לראות אותו,
      ועשו מהענבים שם צימוקים!

  5. עדו Says:

    כולם נולדים ומתים , כמו שאת מתארת את זה הוא לפחות חי בין לבין.

  6. ניר הופמן Says:

    אוי. ה"סוף" הזה הגיע לי בהפתעה.
    עצוב. ומנחם – שחי כמו שחי, ושיש לו מי שיספר עליו.

  7. revi Says:

    את מרשה להעביר לנעמי נוימן?

    • mooncatom Says:

      הי רווי,
      דבר ראשון שעשיתי כשהעליתי את הרשומה על קובי,
      היה לידע את נעמי. לשמחתי היא והבנים אהבו את מה שכתבתי.
      אני מבינה שאת מכירה את המשפחה, ושותפה לאבל הזה.

      תודה שבאת גם להשתתף איתי.

להשאיר תגובה

