סוף / התחלה

י' בתמוז

     "…נכון, היא לא עשתה קרחת, אבל זה לא שזה לא עבר לה בראש. זה היה משהו שהיא אוהבת לעשות, ובכל יום הולדת היא כמעט מתפתה. זה עניין ממכר ואין מה שישווה לתחושת הלידה מחדש שהוא מחולל. אם את אישה שעברה כמוה, כל החיים בין קצר לארוך, את יודעת שכשאת שם, את מתגעגעת לכאן, וחוזר חלילה. כל מצב והיתרונות והחסרונות שלו, המַתָנות והתביעות:

1. תחושת התחדשות מהממת ומתמשכת, לעומת

1. שגרה מבורכת.

2. עבודות תחזוקה ויצירתיות לרוב, לעומת

2. מינימליזם וחופש.

3. יש כאלה שחושבים שזה ממש מיוחד ויש כאלה שחושבים שזה ממש נורא, לפעמים אפילו מתבלבלים וחושבים שאת… ילד,

3. לעומת, תמימות דעים גורפת כמעט שארוך זה הכי נשי.

בחור אחד בגואה אמר לה שיש לה עורף יפה, כשהוא הסיט את השיער שלה שכבר היה ארוך. הוא נישק אותה בעורף, מעביר בה סמרמורות קטנות במורד הגוף. אז באותו חודש כשהלכה לפדרו, ביקשה שיקעקע לה משהו יפה על העורף. ועכשיו יש לה שפירית גדולה עם כנפי טורקיז, שמתגלה כשמישהו רוצה לחקור את העורף שלה, הפתעה.

          אז גם בעניין הזה היא חצויה. שלא תחשבו, היא אמרה לדודי וליובל: זה שלא עשיתי קרחת השנה, לא מבטיח שבשנה הבאה אני לא אעשה, אין כאן שום ביטחונות בעניין הזה, בחיי."

~

זה קטע קטן מהספר שלי, 'נשיקה של טבחית'. בימים אלה אני מרגישה שהוא הולך על רגליו שלו ואני מתחילה פרק לגמרי אחר. הדבר היחיד שנתתי לגיבורה שלו מהחיצוניות שלי, היה השיער. לא התאפקתי. בכל השאר היא שונה, אבל יש לה את המקלות האפורים שלי, ואת הדחף הלא נשלט לעשות (כמעט) קרחת פעם בכמה שנים. אז לרגל הפרק החדש ולרגל ההכנעות העונתית לדחף, ולרגל היומולדת המתקרב, ולרגל הכיף הטהור.

~

18 תגובות to “סוף / התחלה”

  1. דודו פלמה Says:

    יפה לך הקצר

  2. שרון רז Says:

    וואלה! תתחדשי! סחתן!
    תמשיכי לעשות מה שבא לך

  3. מיכל Says:

    את מדהימה!
    נשארתי סקרנית אם גם לך יש שפירית סודית בעורף? :)
    וגם נתקפתי געגועים לטבחית…

  4. mooncatom Says:

    תודה לכולכם,
    איזה נהדרים ומפרגנים!
    אז עכשיו נוספתם לשמחת התספורת,
    וזה המון.

    אין לי אף קעקוע,
    רק לזמן אני מרשה לתת בי את אותותיו הפרמננטיים,
    ורק לגיבורה שלי אני מרשה לעשות דברים כאלה.

    אבל אני מתה על שפיריות.

    ת ו ד ה !

  5. גוני Says:

    מכיוון שראיתי אותך כבר והופתעתי כבר ואפילו כבר התרגלתי, אין לי אלא לאחל לך פרק חדש מוצלח ונעים כמו קוצים רכים של שיער. רכבי ליד הים על האופניים ותרגישי את הרוח בקרקפת (בפקודה). ממליצה לך לקרוא את "התרמית" של דבורה בארון.

  6. avivamishmari Says:

    תתחדשי! אצלי בדיוק הפוך. אני עמלה חודשים רבים על הארכת השיער שהיה קצר כל כך הרבה שנים, מציינת כל סנטימטר, ואת באה וקוצצת הכל בבת אחת… :-) קיץ נקי ורענן לך.

  7. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    קודם כל עליי לבשר לך כי איבדת את הסיכוי לקבל את התפקיד הראשי המחזמר המצליח: רפונזל באיצטדיון נוקיה בחנוכה הבא.
    אחר כך, סבבתי בחיים גם עם שיער עד אמצע הגב וגם קירח כדבעי, אבל כבר 15 שנים אני קצוץ
    מתחת לכובע. אולי הגיע הזמן שגם אני אשנה.

  8. mooncatom Says:

    הידד,
    עוד זר נהדר!

    כן המפקדת גוני,
    לפקודתך,
    אכן,
    אין כמו הרוח בקוציצים
    חזרתי היום מהעבודה באופנים.

    אחפש את דבורה,
    (אני מקווה שהיא עדיין בארון)

    אביבה,
    בהצלחה בגידול,
    זה כיף גדול.

    אוי שועי,
    איזה באסה,
    כל כך רציתי את התפקיד הזה.
    אולי באמת תגדל,
    אה…
    פאות!

    ת ו ד ה !

  9. iris Says:

    מיכל שטיינר – את פשוט יפה ויפה פשוט

  10. mooncatom Says:

    איריס – את אהובתי ואהובתי את

  11. שוֹעִי Says:

    פאות זה לא ממש בשבילי
    אף פעם לא הבנתי את זה.
    אולי אגדל קרניים (-:

  12. mooncatom Says:

    רעיון
    מעעע-צו-ין!
    שמוווווועי.

  13. עדו Says:

    את גם מתכוונת להשמין כמה קילו? פשוט נהיה ככה יותר דומים.

  14. mooncatom Says:

    עדו,
    אני מתפלאה עליך!
    אתה לא יודע שנשים תמיד
    מתכוונות לרדת כמה קילו???
    באמת.

  15. ניר הופמן Says:

    עלי קרחת! :)
    באמת יפה לך.

  16. mooncatom Says:

    ת ו ד ה .

  17. אמא Says:

    יפה שלי

  18. mooncatom Says:

    אובייקטיבית לגמרי!

להשאיר תגובה

