המרציפן הסודי

                                                                                        יד' באב

אולי עליתי על גל טוב? יכול להיות. ואם כן, אז הקרדיט על חלק ממנו בטח שייך לסיגל*, שהדהימה בשבוע שעבר את כל המסדרון עם עוגה** יפה ברמות בינלאומיות. שוליים מסולסלים, ברק של זיגוג, וריקוד שמח ברחבה: במעגל החיצוני, חצאי פקנים, רציניים, בצעדים קצובים ומדודים. בפנימי, בצעדים קלים וחופשיים יותר, אגוזי המלך. ובמרכז משתוללים, משוללי רסן לחלוטין, ובירוק זרחני שמח, הפיסטוקים. מה שאי אפשר לראות, זה את הריקוד החתרני מכולם, המתרחש במעבה העוגה. שם מתגלה, רק למי שמעמיק אל תוך הסוד, מילוי חלומי של מרציפן.

בלי שידעה אפילו, הצליחה סיגל לקלוע ישר לאחת האהבות הכי גדולות שלי, אגוזים ושקדים בכלל, ומרציפן בפרט. העוגה הזו היתה בתחרות קשה מאוד עם עצמה, היא היתה יפה, אבל גם טעימה, באופן שבתחרויות ספורט מחייב פוטו פיניש. אני צילמתי והחברים שלי לעבודה השתתפו בשיפוט, אבל העניין לא הוכרע.

אז איך אישה יכולה להשאר עצובה עם כל זה? גם אם היא לפעמים קצת אובססיבית על עצמה בענייני בצק וסוכר. כל היופי הזה והטעם הזה, ובעיקר, בעיקר, תשומת הלב הנדיבה הזו***. כל זה עשה אותי שמחה, שמחה מאוד.

 

————————————————-

* סיגל היא הבוסית שלי.

** את הפאי המלכותי היא הכינה בעצמה, לכבוד יום הולדתי. (גיליתי להפתעתי, שהיא חולקת ידע והתנסות בבלוג משלה, שקוראים לו פשוט 'המאפים של סיגל'. ואם אתם חושבים שאני מתחנפת אליה כי היא הבוסית שלי אז תחשבו, העיקר שהיא יודעת שזה לא נכון ושאני אמשיך להיות אותו קוץ בתחת שאני תמיד.)

*** ומכיוון שכך, הרשיתי לעצמי לקחת חתיכה נוספת, ולהגיש לי אותה למחרת בבוקר עם הקפה: הביס האחרון של יום ההולדת היה נפלא.

18 תגובות to “המרציפן הסודי”

  1. avivamishmari Says:

    ואו! איזו יצירה נפלאה (וצילום מצוין). וכל זה מזוגג בסוכר?
    מה שיותר חשוב – מחפשים אצלכם עובדים? :-)

  2. mooncatom Says:

    האמת, אין לי מושג אביבה,
    ובענייני סוכר – אולי עדיף גם לא לדעת.
    אבל נכון נפלא?
    נכון.

  3. גוני Says:

    הנה עדות לכך שחנופה היא ממך והלאה, אין לך את ההרכב הזה בגנום, מצד שני, לא בטוחה שהייתי גובה מעצמי עדות, עניינים של אמינות. העוגה הייתה נפלאה. העוגה הזו מסמנת אהבות טובות. מזל טוב אחרון, לעת עתה.

  4. mooncatom Says:

    תודה גוני (היפה המתוקה והאמינה)
    ברור שהחנופה ממני והלאה,
    ככה חנופה אמורה להיות, לא?
    כשאכלת מהעוגה היית ערה ופיכחת,
    עדותך מתקבלת.

  5. sigalam Says:

    זאת גם אחת האהבות שלי ובעיקר של האיש היקר שלי. אבל המקור שייך לאורן גירון השף קונידיטור הידוע. אני אוהבת לשנות, לערבב, להוסיף ובעיקר לפנק בעוגה ליום ההולדת. ולא אנחנו לא מחפשים עובדים כי יש לי צוות מופלא.
    תודה על המחמאות. סיגל (שימי לב לתמונת הפרופיל שלי בוורדפרס)

  6. שלומית עוזיאל Says:

    איזו עוגה, ישר ממחלקת הקינוחים של אווה! אני אבדוק את הבלוג. אם כי זה לא נראה לי בליגה שלי, אפייה-ווייז.

  7. sigalam Says:

    ובלי שום קשר הפוסט מפלא ומחויך אבל מי העצובה כאן?

  8. mooncatom Says:

    ס י ג ל,
    מישהי, היתה פעם עצובה,
    קיבלה עוגה ונהיתה שמחה,
    מנגנון הפעלה פשוט מאוד!
    אז
    תודה לאורן על שהגה,
    תודה לך שביצעת ללא רבב.

    ש ל ו מ י ת,
    גם לי אווה היתה בראש עם כתיבת הרשומה,
    וגם לי הבלוג של סיגל הוא רק לבהיה, (והערצה שקטה…)

  9. עדו Says:

    למנהלת כזאת מצווה להתחנף..

  10. mooncatom Says:

    בוודאי עדו,
    אתה מוזמן.

  11. אמא Says:

    אמא שלך עצמך ובשרך לא אפתה לך מן דבר מופלא שכזה

  12. mooncatom Says:

    אמאל'ה,
    לעוגות שלך אין מה להתבייש,
    כשתרגישי יותר טוב,
    תאפי לי עוד אחת.

  13. דודו פלמה Says:

    יופי של עוגה, וזיגוג סוכר
    מרעיף המון חיבה על העצבת ( כדברי השיר
    : הכותל – אזוב ועצבת, הכותל – עופרת ודם.
    יש אנשים עם לב של אבן, יש אבנים עם לב אדם).
    ועל תוותרי על העצב בעד שום עוגה שבעולם. זה טוב להיות עצוב לפרקים. (כלומר הוא טוב לפרקים. לפרקים ברגליים וביד. איפה עוד ישנם פרקים?)

  14. mooncatom Says:

    אוח דודו,
    יש אבנים עם לב מרציפן
    יש עצבת פרוקת רגלים
    ויש אזוב עם לב עופרת,
    יש לי מהכל.

  15. שוֹעִי Says:

    מיכל יקרה,
    אני לא איש של מרציפן
    וגם עוגות יפות לא ממש
    מעוררות את תיאבוני
    אבל איך ששמעתי סיגל
    נזכרתי בשיר הזה של אריס סאן
    וחיוך זרח כלוסטרה נברשתית
    על שפתיי:

  16. mooncatom Says:

    לוסטרה!
    נברשתית!
    שועינקה!
    יללה, מקדישים את השיר הדגול הזה לסיגל.

כתיבת תגובה

