תשמעו סיפור

כז' באב

הייתי ילדה קצת נודניקית. טוב, אולי מאוד. כן. בכל מיני דברים אבל במיוחד בדבר אחד: סיפורים. אף פעם לא הסתפקתי באחד, תמיד דרשתי, תבעתי, עוד ועוד. אבא שלי היה קורא מהר מהר כי העיניים שלו כבר נעצמו אבל שלי עוד לא. יכול להיות שההורים שלכם סיפרו לכם לפני השינה סיפורים שהמציאו, או שהם קראו לכם מתוך ספר, אולי שמעתם באדיקות כמוני את 'התכנית לאם ולילד' ואת 'חתול בשק', ויכול להיות שאתם אוהבים לשמוע את השיחות שמנהלים שדרני רדיו עם מאזינים, ואפילו מקשרים את זכרון שני הדברים הראשונים עם האהבה לדבר השלישי, כמוני. בכל מקרה יש משהו בלשמוע, לשמוע בלבד, שהוא סוג אחר ונפלא של הנאה מסיפור. שונה מקריאת ספר רגילה, ושונה מראיית הצגה, סרט או טלויזיה.

אלו הן עשרת הזכויות ב'מגילת זכויות הקורא' שניסח דניאל פֶּנָק בספר שלו 'כמו רומן'* שאם לא קראתם אז כדאי לכם מאוד לקרוא: הזכות לא לקרוא / הזכות לדלג על עמודים / הזכות לא לקרוא ספר עד הסוף / הזכות לקריאה חוזרת / הזכות לקרוא כל דבר / הזכות לשקיעה גמורה בטקסט / הזכות לקרוא בכל מקום / הזכות לדפדף / הזכות לקרוא בקול רם / זכות השתיקה.

והייתי מוסיפה להן זכות נוספת: הזכות לשמוע את הספר כשמישהו אחר קורא אותו בשבילך. ואני יכולה להוסיף אותה עכשיו, כי יש מיזם חדש של חברת 'אייקאסט', שבזכותו אפשר לשמוע ספרים. לשמוע בשכיבה על הספה / דשא / ערסל בעיניים עצומות, לשמוע תוך כדי ריצה או רכיבה על אופנים, בנסיעה ארוכה באוטו או תוך עשיית ספונג'ה.

בימים אלה נשלמת לה שנה מאז יצא הספר שלי לאור. ואיזה שנה שזו היתה. חרוז זוהר נוסף במחרוזת יקרת הערך שלי מאז שהתחלתי לכתוב ברצינות, לפני שבע שנים. בשנת הספר שלי זכיתי לחוות דברים עוצמתיים מאוד שקשורים בהיותו שם בעולם. ועכשיו, אני משחילה עוד חרוז אל המחרוזת, עוד אין לו צבע מוחלט וסופי, אבל הוא מתהווה בחודשים האחרונים ובקרוב ילבש צורה מוחשית: הספר הולך להיות מוקלט! תקרא אותו שחקנית שאת שמה אגלה לכם בקרוב, מישהי שאהבתי מאוד את הקול שלה ואת החיוך שבתוכו. אפשר יהיה להוריד אותו מהאתר ולשמוע*. מרגש, נכון?

————————————————-

* בתרגום חגית בת־עדה להוצאת שוקן.

** ועוד קצת על האתר הזה, icast, היה בחדשות.

תגים: , ,

13 תגובות to “תשמעו סיפור”

  1. סתיו אדם Says:

    יקירה ….תודה

  2. meiravcohenmeirav Says:

    מרגש זה אנדרסטייטמנט..ותודה על הלינק לשיר המוכר שחיכה לנו כל יום בצהריים. יוחזרו גילגי ונילס וניסן ורחמים ל א ל ת ר!!!

  3. mooncatom Says:

    סתיו,
    תודה!

    מירב,
    שכחת את הרוח דנש…
    הרוח הממרא. הו הו הו הי הו.

  4. דורית Says:

    קליפיטי-קלופ
    מתה כבר לשמוע את הספר…

  5. mooncatom Says:

    גמני!

  6. דודו פלמה Says:

    כל הכבוד. רגע מקודש. ממש מעמד הר סיני. כבוד!:
    וְכָל-הָעָם רֹאִים אֶת-הַקּוֹלֹת וְאֶת-הַלַּפִּידִים, וְאֵת קוֹל הַשֹּׁפָר, וְאֶת-הָהָר, עָשֵׁן;

  7. mooncatom Says:

    טוב, תראה,
    העם דרש, יצאו לרחובות, הרימו שלטים,
    פשוט לא היתה לי ברירה!

    שבוע טוב דודו.

  8. שלומית עוזיאל Says:

    איזה יופי! שיהיה במזל!

  9. mooncatom Says:

    תודה שלומית.

  10. orrit Says:

    איזה שווה! איזה שווה! אני שוקלת להתחיל לעשות ג'וגינג רק כדי לשמוע את זה באוזניות. או לעשות סוף סוף ספונג'ה. או לקנות ערסל.

  11. mooncatom Says:

    מעולה!
    אופציית הערסל נראית לי פשוט מעולה.

  12. noyA Alon – Photographic Art Says:

    שיוווו העפת אותי לשעות הצהריים בילדות המוטרפת שלי….

כתיבת תגובה

