קצת עצוב

ל' באב

כל מה שהיה בתיק שלי היום ברבע לשמונה בבוקר, הלך לאיבוד בבת אחת. התיק נפל מהאופניים וממש ברגע שהבנתי את זה גם הבנתי את זה: אבד, ולא ישוב. אני לא יודעת למה לא האמנתי שישוב, למרות שניסיתי לחפש ולמרות שהלכתי למשטרה לדווח ולמרות הכל, ידעתי. אני מתפקדת טוב במצבים כאלה, והיה לי מזל שהחברה שהמפתח החלופי שלי נמצא אצלה היתה בבית, ותוך שעה קלה עשיתי את כל הסידורים המיידיים שצריך לעשות. ועזבו את מה שהיה שם, זה לא חשוב. לא חשוב הכסף ואפילו לא התעודות, חבל על הנייד והמצלמה, אבל גם להם יש תחליף, והיו שם גם דברים שאין להם תחליף, פנקס עם השירים שאני כותבת בדרכים, חפצים קטנים שהצטברו שם ואהבתי שהם איתי, צרור המפתחות שלי, משקפי השמש. אבל האובדן הזה לא גרם לי לבכות. מה שהדליק את הבכי היתה המחשבה המעציבה, שמישהו מצא תיק שלם, שניכר בו שהוא מכיל חיים שלמים, ולא ניסה להשיב אותם למקומם. זה גרם לי לצער, וממנו אני לא מצליחה להירגע. יהיה לי הכל חדש, ולא נורא, למרות שאני לא כל כך אוהבת דברים חדשים, אני אוהבת דברים ישנים ומשומשים. אין דבר, גם מה שחדש יתרפט ויהיה יקר לליבי. אבל האמון שלי בטוב חטף מהלומה, וחבל לי. הוא לא נהרס כמובן, זו רק סנוקרת, אבל כואבת.

23 תגובות to “קצת עצוב”

  1. orrit Says:

    אני שולחת לך המיית לב ואנחה גדולה. אולי אפשר לפרש את חוסר ההחזרה של התיק לא כרשעות אלא כעייפות גדולה. מי שמצא היה מרוט מדי מחייו מכדי לחשוב עליך ולא על עצמו ועל הכמה שקלים שהוא יכול להשיג מהארנק. מזל שאת לא מרוטה, מזל שאת נוסעת על האופניים וכותבת שירים קטנים, מזל שאת יכולה להסתכל על שקית ניילון כחולה ולראות מתוכה את הגל.

    • mooncatom Says:

      אורית, אני אוהבת את החשיבה הזו,
      ואני גם מנסה לחשוב ככה,
      עם כל הקושי: מדובר במישהו,
      שפשוט קשה לו,
      ואי לכך, גם קשה לו,
      לחשוב על הקושי של אחרים.

      ותודה על הנחמות הקטנות,
      שהן בעצם הנחמות הגדולות ביותר.

  2. רותי Says:

    אולי עוד לא מאוחר… אולי מי שמצא\ה מנסה להשיג אותך, אבל הנייד שלך אצלו\ה…

    • mooncatom Says:

      רוווווותי, תודה,
      זה טוב שהאמון שלך באנשים יציב,
      שלי טיפה משוקשק אבל מחלים,
      לא אוותר עליו בשום אופן, גם אם מה שאת מקווה לו…
      לא קורה.

  3. VXHXNV8 Says:

    מיכל, יש לך רוח ספורטיבית וזה העיקר.
    את כותבת נפלא והשירים..עוד יחזרו, אפילו אם קצת אחרת.
    יופי של צילומים :)
    ליאורה

  4. גוני Says:

    "לכל זמן ועת לכל-חפץ תחת השמים…
    כי אין טוב מאשר ישמח האדם במעשיו כי הוא חלקו כי מי יביאנו לראות במה שיהיה אחריו." (אחד, קהלת) אני לא פטליסטית בדרך כלל, אבל אולי כדאי, רק הפעם, כדי שיימס העצב במהרה, לראות את המקרה ככה. וכמו שכתבה פה אורית וכמו שאמר קהלת, שמחי במה שהיה בתיק ומה שהעיד עליך. ורוחי אתך.

  5. דודו פלמה Says:

    מיכל, הנחמה של רחל עוזרת (לפעמים):
    "אשר אבד לי, קנייני לעד".

    • mooncatom Says:

      נכון דודו,
      המשפט הזה בהחלט ליווה אותי היום,
      אבל כרגע, יותר נכון יהיה לומר:
      אשר אבד לי, הקניות כנראה ימשכו לעד…
      תודה!

  6. עדו Says:

    עצה ידידותית בכל מקרה – תחליפי מנעול לדירה.

  7. מהורהרת בנפשה Says:

    אולי בכל זאת יחזירו את החפצים. ניסית להתקשר הרבה פעמים למספר הטלפון שלך?
    לי יש נטיה לאבד חפצים באופן כרוני ולכן אינני נקשרת אליהם בקלות. אבל היה לי מזל יוצא דופן, בתחום הזה ופעמים רבות מכפי שאוכל לזכור החזירו לי את הנייד, הארנק והתיק שלי מכל מיני מקומות ששכחתי אותם בו.
    חבל שהמזל שלי בתחום הזה לא מדבק…
    אחזיק לך אצבעות..

    • mooncatom Says:

      מהורהרת יקרה,
      או אולי צריך לקרוא לך ממוזלת יקרת ערך…
      גם אני נוטה לחשוב על עצמי ככה,
      הפעם בגד בי מזלי,
      אבל אני לא מתחשבנת איתו.
      תודה על הדאגה,
      זה נעים.

  8. דורית Says:

    כמה דברים יפים כתבו לך כאן. נפלא.

  9. שוֹעִי Says:

    אולי בגלל השעה, אני מצליח לראות תיקים באפלה.
    אני מקווה שעניין התיק עוד ייצא מאפלה לאורה.
    לי תמיד נדמה שבכל פעם שאני קצת מוצא את עצמי
    אני צריך שמשהו יילך לאיבוד.

    • mooncatom Says:

      שועי יקר,
      על התיק הזה יש איקס.
      סופי לגמרי.
      אבל כן, אני מסתכלת על התגובות של חברות וחברים,
      על התמיכה שאני מקבלת וחושבת: כן, מצאתי משהו טוב,
      ומחכה למציאות הממתינות לי מעבר לפינה.

      תודה.

  10. שלומית עוזיאל Says:

    מצטערת לשמוע, ושבירת האמון היא באמת החלק הקשה, גם כשמאבדים דברים יותר חשובים מתיק. בשלב הזה בהיסטוריה האנושית אין כנראה מנוס מהמסקנה, שיש אנשים שהם נבלות, סליחה על הצרפתית.

    שתמיד רק תמצאי ולא תאבדי :-)

  11. ורד נבון Says:

    סיוט… הלוואי שיימצא. כל כך מכירה את ההרגשה.

    • mooncatom Says:

      ברוך בואך לבלוג שלי,
      ותודה ורד,
      רק שלאיחול שלך…
      קצת מאוחר מדי :-)
      הרשומה הזו היא מלפני שנה בדיוק.
      (העליתי אותה בפייסבוק למזכרת)

כתיבת תגובה

